افزونه PassProtect مرورگر کروم میزان امنیت پسورد شما را بررسی می کند!

رسانه کلیک - بسیاری از افراد نگران امنیت رمزهای عبور خود هستند. در همین راستا افزونه PassProtect در مرورگر گوگل کروم میزان امنیت پسورد کاربران را مورد بررسی قرار می دهد.

افزونه PassProtect مرورگر کروم میزان امنیت پسورد شما را بررسی می کند!

برخی از رمزهای عبور در معرض خطر قرار دارند و به همین علت نمی توانند امنیت کاربران را تضمین کنند. PassProtect یک افزونه مرورگر کروم است که در صورتی که رمز عبور کاربر در معرض خطر قرار بگیرد، به وی هشدار می دهد تا آن را عوض کند.

افشای اطلاعات یک امر اجتناب ناپذیر است که باعث می شود حجم زیادی از اطلاعات افراد همانند نام های کاربری و رمزهای عبور در اختیار هکرها قرار گیرد. هکرها از این اطلاعات برای ورود به حساب های مختلف استفاده می کنند، به همین علت تغییر پسورد یک کار ضروری محسوب می شود.

افزونه PassProtect دارای دیتابیسی از رمزهای عبور فاش شده است. در صورتی که رمز عبور کاربر در دیتابیس این افزونه قرار داشته باشد، تغییر آن را به کاربر یادآوری می کند.

در صورتی که کاربر از یک رمز عبور برای چندین حساب کاربری استفاده کند، افزونه PassProtect کمکی به او نمی کند. بسیاری از افراد نمی توانند برای هر حساب کاربری خود از یک رمز عبور جداگانه استفاده کنند چرا که امکان حفظ آن ها وجود ندارد.

شرکت ها برای رفع این مشکل برنامه های مدیریت پسورد را توسعه داده اند. کاربران می توانند با استفاده از این برنامه ها برای هر حساب کاربری خود یک رمز جداگانه داشته باشند. رمز های عبور مختلف در برنامه های مدیریت پسورد ذخیره می شوند به همین علت نیازی به حفظ آن ها نیست.

از بهترین برنامه های مدیریت پسورد می توان به 1Password اشاره کرد. این برنامه می تواند امنیت کاربران را تضمین کند و رمزهای مختلف را در اختیار آن ها قرار دهد. در صورتی که از برنامه های مدیریت پسورد استفاده می کنید نیازی به نصب افزونه PassProtect ندارید.

ارسال نظر