حساب کاربری ۳۲ میلیون نفر از کاربران توییتر هک شد

خبر هک شدن نام کاربری، کلمه عبور و ایمیل بیش از ۳۲ میلیون کاربر توییتر در فضای مجازی پیچیده است و توییتر علت آن را خارج از سیستم خود دانسته و بد افزار های موجود در فایر فاکس و کروم را علت آن معرفی می کند.

حساب کاربری ۳۲ میلیون نفر از کاربران توییتر هک شد

به گزارش کلیک، گزارش های متعددی بیان گر این هستند که بسیاری از حساب های کاربری یکی از شبکه های اجتماعی مورد حمله قرار گرفته اند و ورود کاربران را با مشکل مواجه کرده است. از دست رفتن کلمه عبور ۳۲ میلیون کاربر توییتر تایید شده است و احتمال می رود که در بازار سیاه اینترنتی به فروش برسد. البته توییتر اعلام کرده است که این نفوذ مربوط به اختلال در سیستم داخلی اش نمی باشد.

یکی از سخن گویان شرکت توییتر گفت که آن ها مطمئن هستند که این نام های کاربری و کلمات عبور از طریق اختلال در اطلاعات توییتر صورت نگرفته است و سیستم آن ها مورد نفوذ و حمله قرار نگرفته است و آن ها در حال کار برای امن نگه داشتن این حساب ها هستند تا اطلاعات آن ها را در برابر حملات امن نگه دارند.

این حمله شامل سرقت نام کاربری، کلمه عبور و آدرس ایمیل ۳۲۸۸۸۳۰ کاربر است. سایت LeakedSource معتقد است که این اطلاعات از طریق بد افزار های موجود در دو مرورگر محبوب فایرفاکس و کروم دزدیده شده اند و ربطی به اختلال و نفوذ در سیستم داخلی توییتر ندارد. گفته می شود که کاربران روسی بیش ترین کاربرانی هستند که قربانی این حمله قرار گرفته اند و اطلاعات و کلمات عبورشان از دست رفته است.

توییتر اطلاعاتش را برای مقابله با این حملات بررسی کرده است. میلیون ها کلمه عبور در حمله اینترنتی به Myspace و Linkedin لو رفته اند و به نظر می رسد تعداد افراد مورد حمله بیش تر شوند چون که بسیاری از افراد از کلمات عبور مشابه استفاده می کنند که عادت بسیار بدی است.

بسیار بهتر است که در سرویس های مختلف اینترنتی کلمات عبور مختلفی استفاده کنید و تایید دو مرحله ای حساب های خودتان را فعال کنید که باعث ایمن شدن اطلاعات شما می شود.

منبع: UBERGIZMO

ارسال نظر