ثبت پتنت «لولای زنده» مایکروسافت که احتمالا در طراحی گوشی سرفیس فون استفاده شود

رسانه کلیک - مایکروسافت به تازگی پتنت لولای زنده را به ثبت رسانده که به نظر می رسد این معماری در گوشی سرفیس فون یا دستگاه های آینده سری Surface پیاده سازی شود.

ثبت پتنت «لولای زنده» مایکروسافت که احتمالا در طراحی گوشی سرفیس فون استفاده شود

این طراحی متعلق به دستگاهی خواهد بود که دو نمایشگر در آن تعبیه شده و یک قطعه انعطاف پذیر بین این دو صفحه نمایش قرار گرفته است. قطعه اتصال دهنده دو نمایشگر که در پتنت مایکروسافت «لولای زنده» نام گرفته باعث می شود دو صفحه نمایش به راحتی روی یکدیگر سوار شوند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، کاربر می تواند از دستگاه در حالت نمایشگر تکی و مجزا بهره ببرد؛ به عبارت دیگر یکی از صفحه های نمایش به طور کامل از قسمت لولای انعطاف پذیر جابه جا شده و روی نمایشگر دیگر قرار می گیرد.

لولای زنده مایکروسافت

در تصویر بالا که مربوط به سند حق الاختراع طراحی ابتکاری شرکت مایکروسافت است، قطعه انعطاف پذیر با رنگ خاکستری مشخص شده و لولای زنده را در وسط آن مشاهده می کنید که دو نمایشگر را به هم متصل کرده است.

نمایشگرها با اعداد 160 و 170 مشخص شده و قسمت H1 در لولای زنده مایکروسافت حالت های مختلف دو نمایشگر را در کنار یکدیگر فراهم می آورد. این طراحی باعث می شود نمایشگرها به راحت ترین شکل ممکن کنار یکدیگر جابه جا شده و در عین حال کاربر متوجه حرکت لولا نشود.

هنگام قرار گرفتن دو نمایشگر روی یکدیگر، دستگاه به شکل یک دفترچه یادداشت در می آید. مایکروسافت در پتنت خود، این دستگاه را «دیوایس چند بخشی» نامیده است.

سرفیس فون

جالب است بدانید طراحی لولای زنده مایکروسافت سه حالت مختلف را در اختیار کاربر قرار می دهد؛ حالت اول شامل چرخش کامل و ۳۶۰ درجه ای است. حالت دوم نمایشگرها را در حالت ۱۸۰ درجه نسبت به هم قرار داده و دو نمایشگر را به یک صفحه نمایش عریض و یکپارچه تبدیل می کند. در حالت سوم دو نمایشگر به طور کامل روی یکدیگر قرار گرفته و نمایشگرها از آسیب های فیزیکی در امان می ماند.

مایکروسافت همچنین در پتنت خود در خصوص مزیت چنین طراحی به محدودیت های فعلی گوشی های تک نمایشگر اشاره کرده است. از سوی دیگر، گوشی سرفیس فون این شرکت مدتی است که اخبار و شایعات دنیای فناوری را به خود اختصاص داده و به نظر می رسد مایکروسافت با رو کردن این طراحی آینده نگر و اشاره به ابعاد ناکارآمد گوشی های حال حاضر قصد داشته باشد از طراحی لولای زنده در گوشی جنجالی خود استفاده کند.

حال با توجه به اینکه اطلاعات چندانی از سرفیس فون موجود نیست، باید منتظر ماند تا دید مایکروسافت جدا از طراحی نمایشگر دوگانه چه قابلیت هایی به گوشی احتمالی خود اضافه می کند.

ارسال نظر