قلم برای سرفیس 3 نسبت به iPad پرکاربردتر است

اپل شاید قلم گران قیمتی داشته باشد، اما نیازهای اخیر به ما ثابت کرد که ترکیب سرفیس و قلم از نظر کارایی بهتر عمل می‌کند.

قلم برای سرفیس 3 نسبت به iPad پرکاربردتر است

اکثر اوقات کارهای ما باید بدون تغییرات زیاد انجام شوند. ما به استفاده از یک سیستم یا نرم‌افزاری که به طور روزانه با آن سروکار داریم عادت می‌کنیم. ولی سپس اوضاع از حالت عادی خود خارج می‌شود و مجبور می‌شویم در خصوص بهترین راه رسیدن به یک چیز مجدداً فکر کنیم. بعد از دریافت آیپد پرو در اولین روز عرضه، بدون هیچ مشکلی از آن به عنوان سیستم کار خود استفاده کردم. این دستگاه تمام نیازهای من را برطرف می‌کرد و بسیار کارآمد بود.

به گزارش کلیک، اخیراً یک دانشگاه فایلی برای من ارسال کرد که باید آن را ویرایش و برایشان ارسال می‌کردم، آیپد از عهده‌ی این کار برنیامد. این فایل word شامل سه بخش بود: یک بخش عادی که توسط کیبورد ویرایش می‌شود، بخش دوم که باید توسط جوهر پر شود، و بخش سوم که شبیه به یک جدول دیجیتالی بود.

بخش اول مشکلی ایجاد نکرد و به راحتی توسط word در آیپد ویرایش شد. اما بخش دوم داستان متفاوتی داشت زیرا یک عکس اسکن شده در فایل word با پسوند docx قرار داشت. بخش سوم نیز بر خلاف ظاهرش یک عکس اسکن شده بود که در فایل قرار گرفته بود.

بعد از سعی و خطاهای بسیار و جستجوی آنلاین، به این نتیجه رسیدم که آیپد قادر به استفاده از جوهر برای پر کردن فرم‌های داخل فایل نیست. قلم اپل و آیپد پرو قادر به انجام این کار هستند اما فقط در صورتی که نرم‌افزار چنین قابلیتی داشته باشد.

به دلیل پیدا نکردن راهی مناسب برای حل این مشکل، تصمیم گرفتم فایل را پرینت کنم و فرم‌ها را به صورت دستی با یک خودکار پر کنم. قبل از انجام این کار، چشمم به سرفیس 3 افتاد که گوشه‌ی میز افتاده بود.

سرفیس 3 در صورت وجود قلم به یک ابزار همه کاره تبدیل می‌شود، و مایکروسافت word به خوبی با جوهر کار می‌کند. در عرض چند دقیقه به کمک قلم سرفیس فرم‌ها را پر کردم. بعد از نیم ساعت فرم‌های عجیبم به طرز قابل قبولی ویرایش و آما‌ده‌ی ارسال شدند.

در پر کردن این فرم‌ها با جوهر نباید نقش سرفیس، قلم و word را نادیده گرفت. آن‌ها به خوبی در کنار هم کار کردند و کاری که در گذشته بسیار سخت به نظر می‌رسید را به یک امر طبیعی تبدیل کردند.

این کار نکاتی را مشخص کرد که می‌تواند به افرادی که قصد استفاده از قلم و word را دارند کمک کند. اولاً، قبل از ورود به حالت رنگ زدن در word، روی قسمت مورد نظر خود در فایل زوم کنید. در غیر این صورت پنجره به اطراف کشیده می‌شود و مجبورید رنگ زدن را از نو شروع کنید.

ثانیاً، به لکه‌های رنگ کوچکی که در هنگام تغییر بزرگنمایی روی صفحه می‌افتد توجه داشته باشید. با شروع حالت رنگ زدن و انتخاب مداد به راحتی می‌توانید آن‌ها را پاک کنید. گزینه‌ی پاک‌کن، سر مداد را به یک ابزاری مناسب برای پاک کردن این لکه‌ها تبدیل می‌کند.

توجه داشته باشید هنگامی که در حالت رنگ زدن قرار دارید، انجام هر کار دیگری در پنجره باعث خارج شدن از این حالت می‌شود. ممکن است قبل از اتمام کار بارها از حالت رنگ زدن خارج شوید.

این شرایط به من نشان داد که گیر افتادن در کارهایی که به آن عادت داریم تا چه اندازه محدود کننده است. زمان زیادی را صرف کردم تا بتوانم از ابزار‌های استاندارد استفاده کنم، در حالی که یک راه‌حل بهتر درست در مقابل من قرار داشت.

ارسال نظر