پروژه مخفیانه وزارت دفاع آمریکا برای شناسایی هویت موجودات فضایی و یوفوها

رسانه کلیک - وزارت دفاع آمریکا از سال ها پیش به طور مخفیانه در برنامه ای برای تحقیق و شناسایی هویت یوفوها (اشیا پرنده ناشناس) و موجودات فضایی سرمایه گذاری کرده است.

پروژه مخفیانه وزارت دفاع آمریکا برای شناسایی هویت موجودات فضایی و یوفوها

پنتاگون این برنامه تحقیقاتی را که گویا حدوداٌ 5 سال طول کشیده است، به طور کاملاً بی سر و صدا انجام داده است و حتی بیشتر مقامات آمریکایی نیز از آن بی خبر بوده اند.

هدف این برنامه که از سال 2007 تحت امر سناتور هری رید شروع شده است، شناسایی هویت اشیا پرنده ای بوده که هر از گاهی در آسمان دیده می شوند و البته این اواخر دفعات حضور آن ها در آسمان بیشتر نیز شده است.

بیشتر بودجه این تحقیقات مخفیانه که سالانه حدود 22 میلیون دلار است توسط هری رید به موسسه تحقیقاتی مربوطه داده شده است. این بودجه تا سال 2012 به حساب موسسه تحقیقاتی که برای این کار در نظر گرفته شده بود، پرداخت شده است. البته با وجود توقف بودجه، به نظر می رسد که هنوز نیز تحقیقات در این رابطه در جریان است.

در رابطه با جزئیات این تحقیقات باید گفت چیز زیادی درباره جزئیات آن به رسانه ها گفته نشده است. با این حال ویدیوهای زیادی از برخورد هواپیماهای نظامی آمریکا با اشیا ناشناس پرنده یا همان بشقاب پرنده ها و یوفو در دست است که می توان تفسیرهای زیادی از آنها داشت.

رید در رابطه با برنامه شناسایی هویت یوفوها می گوید: این پروژه یکی از افتخارات دوران خدمت من است که توانستم قبل از بازنشستگی به آن دست یابم.

با این همه، هنوز مشخص نیست که این تحقیقات در نهایت به چه نتیجه ای رسیده اند و آیا مقامات آمریکا انتظار برخورد با بیگانگان را داشته اند؟

رید در سال 2009 مدعی شد ما توانسته ایم به حقایق مهم و عجیبی دست پیدا کنیم. وی در آن زمان حتی گفته بود: آمریکا توان مقابله با چیزی که آن ها دیده اند را نخواهد داشت.

در هر حال هنوز موضوع یوفوها یا همان اشیا پرنده ناشناس در هاله ای از ابهام است و ذهن جهان را به خود مشغول کرده است. از طرفی، بسیاری بر این باورند سرمایه گذاری آمریکا در این رابطه چندان نتیجه‌بخش نبوده و ثمره ای جز اتلاف سرمایه در پی نداشته است.

ارسال نظر