کاهش محبوبیت فیسبوک و اینستاگرام در بین کاربران

طبق تحقیقات جدید کاربران در حال کنار گذاشتن فیسبوک و اینستاگرام و روی آوردن به اپلیکیشن های محرمانه تری نظیر واتس اپ و تلگرام هستند.

کاهش محبوبیت فیسبوک و اینستاگرام در بین کاربران

به گزارش کلیک، در این مطالعه مقدار ساعاتی که افراد در چهار اپلیکیشن شبکه اجتماعی یعنی فیسبوک، توییتر، اسنپ چت و اینستاگرام می گذارند مورد تحلیل قرار گرفت و مشخص شد استفاده جهانی اینستاگرام نسبت به سال قبل ۲۳٫۷ درصد کاهش داشته است که بیشترین مقدار نسبت به اپلیکیشن های دیگر بود.

پس از اینستاگرام استفاده از توییتر ۲۳٫۴ درصد کاهش، اسنپ چت ۱۵٫۴ کاهش و فیسبوک از ۸ درصد کاهش برخوردار شدند.

توییتر از محبوبیت کمتری نسبت به اپلیکیشن های دیگر برخوردار است اما فیسبوک بیشتر از دیگر اپلیکیشن ها استفاده می شود و افراد روزانه به طور میانگین ۳۴ دقیقه از وقت خود را در آن می گذرانند و نزدیک ترین رقیب آن اینستاگرام با میانگین ۱۷ دقیقه در روز بود.

در سال گذشته کمترین مدت زمان استفاده از اینستاگرام در بریتانیا اتفاق افتاد اما اسنپ چت به طرز عجیبی دارای مجبوبیت شد. بریتانیایی ها از اسنپ چت بسیار استفاده می کنند و در این زمینه مقام سوم را به دست آورده اند. آن ها به طور میانگین روزانه ۱۵ دقیقه برای استفاده از این اپلیکیشن وقت صرف می کنند.

محققان در شرکت تحلیل اینترنت Similar Web فعالیت های هزاران گوشی اندروید را بین ژانویه تا مارس ۲۰۱۶ ردیابی کردند و اطلاعات به دست آمده را با همین دوره در سال ۲۰۱۵ مقایسه کردند. کاربران ناشناس از چند کشور از جمله بریتانیا، فرانسه آلمان، اسپانیا، استرالیا، هند و برزیل در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند.

بنابه اطلاعات به دست آمده دو دلیل برای کاهش استفاده از اپلیکیشن های شبکه اجتماعی وجود دارد.

دلیل اول وجود ایپلیکیشن های رسانه جمعی کوچک و محبوب دیگری نظیر اپلیکیشن جریان سازی زنده ویدیو با نام Periscope و پیام رسان کدگذاری شده تلگرام است که برای به دست آوردن توجه کاربران در حال رقابت هستند. سال گذشته میانگین وقت اختصاص داده شده به تلگرام ۱۷ دقیقه در روز بود اما در حال حاضر این مقدار به ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گفته نویسنده گزارش گرایشی به سمت حریم خصوصی و اپلیکیشن های فرد محور وجود دارد. بیایید رشد اپلیکیشن تلگرام و یا حتی Whisper و Yik Yak که افراد می توانند در آن ها به صورت ناشناس چت کنند را به عنوان یک مثال در نظر بگیریم. به نظر می رسد مردم در حال جذب شدن به سمت جوامع مجازی بسته تر هستند.

همچنین موج محبوبیتی عظیم در مورد اپلیکیشن هایی نظیر واتس اپ به راه افتاده است که در حال تصاحب جایگاه شبکه های اجتماعی هستند. مجموع حساب های کاربری پنج اپلیکیشن واتس اپ، پیام رسان فیسبوک، وایبر، ویچت و لاین در جهان بیش از ۳ میلیارد است و واتس اپ به تنهایی ۱ میلیارد از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

در بریتانیا مدت زمان استفاده از واتس اپ در هر جلسه ۲۷٫۵ دقیقه است و روی ۵۴ درصد از کل گوشی های اندروید نصب شده است.

به طور کلی کاهش ۹ درصدی در نصب این چهار اپلیکیشن شبکه اجتماعی روی گوشی های اندروید در سطح جهان به چشم می خورد.

منبع:independent

ارسال نظر