افرادی که زیاد قسم می خورند صادق نیستند

ممکن است شما نیز با افرادی رو به رو شده باشید که در صحبت های خود مدام از قسم خوردن به هر چیزی استفاده می کنند و یا یکسره در حال تعارفات هستند. بدون هیچ دلیلی و در صحبت این افراد این قبیل از کلمات زیاد دیده می شود، افرادی که زیاد قسم می خورند و اهل تعارفات بی جا هستند؛ کمتر راست می گویند.

افرادی که زیاد قسم می خورند صادق نیستند

کلیک -همه ما دوستانی داریم که در اصطلاح افراد بسیار رکی هستند و بدون هیچ تعارفی مسائل را با شما در میان می گذارند، این افراد دوستان قابل اعتمادی هستند سعی کنید این دوستان خود را نزدیک خود نگاه دارید.

براساس تحقیقاتی که توسط تیم دانشجویی در یکی از دانشگاه های آمریکا، افرادی که از زبان بسیار صریحی برخوردارند افراد بسیار صادق تر و راست گو تری هستند؛ اما در مقابل این دسته افراد، انسان هایی که در صحبت های خود از قسم خوردن و تعارفات استفاده می کنند اکثراً در بحث های خود رفتار صادقانه ای ندارند.

این گروه تحقیقاتی، بر روی ۲۷۶ داوطلب آزمایشی انجام داده اند که در این آزمایش این کاربران زیر نظر گرفته شده اند و کامنت هایی که این کاربران در صفحات اجتماعی برای دوستان خود می گذاشتند بررسی شده است. در این میان دیده شده است که این موضوع، صداقت و رک گویی، حتی در کامنت های افراد نیز دیده شده است، افرادی که از صداقت بیشتری برخوردار بودند با صراحت بیشتری نیز اظهار نظر کرده بودند ولی در مقابل این افراد، انسان هایی که از صراحت کلام برخوردار نبودند، دارای لحن مؤدبانه تر و با ملاحظه تر بوده اند.

در واقع می توان گفت میان این صراحت و راست‌گویی رابطه تنگاتنگی وجود دارد و این موضوع از نظر شخصیت شناسی نیز مورد مطالعه کارشناسان قرار گرفته است. شاید فردی که دارای زبان تندی است و همه چیز را بسیار رک به شما می گوید برای شما افراد قابل تحملی نباشند، ولی باید از سوی دیگری نیز به مسئله نگاه کرد، ممکن است دوستی که در مقابل شما بسیار اهل تعارف است در پشت شما چهره ای دیگر داشته باشد.

شما نیز در جامعه و در میان افراد، با انسان هایی برخورد داشته اید که از قسم خوردن و تعارفات بسیار استفاده می کنند، براساس تحقیقات David Stillwell از دانشگاه Cambridge، افرادی که صراحت بیشتری دارند، از نوعی فیلتر تعارفات و مناسبات بی بهره هستند، شاید این موضوع جنبه منفی نیز داشته باشد، ولی جنبه منفی این داستان در ارتباط با خود شخص است و افرادی که با این انسان ها معاشرت دارند، باید بدانند که این انسان ها، دوستان و شریکان بسیار قابل اعتماد تری هستند.

ارسال نظر