سرانجام کیبورد فارسی به آیفون اضافه شد

رسانه کلیک - پس از مدت ها، سرانجام شرکت مشهور «اپل» در نسخه جدید سیستم عامل iOS 11 رسما کیبورد فارسی را به عنوان کیبورد پیش فرض به آیفون و آیپد اضافه کرد.

سرانجام کیبورد فارسی به آیفون اضافه شد

همان طور که اطلاع دارید، پیش از بروز رسان بزرگ سیستم عامل iOS 11، کاربران ایرانی و فارسی زبانان ناچارا باید از کیبورد عربی استفاده می کردند. اگرچه کیبورد عربی آیفون و یا آیپد شامل حروف غیر عربی از جمله «پ»، «گ»، «چ» و «ژ» نیز می شود، ولی این حروف جایگاه اختصاصی ای در صفحه کلید گوشی و تبلت های شرکت اپل نداشتند و استفاده از آن ها در هنگام تایپ سریع، مشکلاتی را برای کاربران به وجود می آورد.

طبق روال همیشه، شرکت «اپل» هر ساله نسخه جدیدی از سیستم عامل «آی او اس» را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که ویژگی ها و قابلیت های جدیدی را به آیفون و آیپد اضافه می کند. مدتی پیش، این شرکت آمریکایی در طی کنفرانس WWDC 2017 که در اواسط خرداد ماه سال جاری برگزار شد، به صورت رسمی به معرفی نسخه ۱۱ سیستم عامل «آی او اس» پرداخت. سپس نسخه آزمایشی و بتا آن در چند فاز مختلف در دسترس علاقه مندان و توسعه دهندگان این سیستم عامل قرار گرفت تا به کمک کاربران، تمامی مشکلات و باگ های احتمالی را برطرف و سیستم عامل کامل و بی عیب و نقصی را عرضه کند.

سرانجام نسخه نهایی سیستم عامل iOS 11 در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه روز ۲۸ شهریور ماه سال ۹۶ (۱۹ سپتامبر سال میلادی ۲۰۱۷) برای اغلب آیفون ها و آیپدها منتشر شد. طبق بررسی های انجام شده توسط رسانه کلیک، به نظر می رسد اپل قصد دارد کیبورد فارسی را به عنوان یکی از کیبوردهای پیش فرض در «آی او اس ۱۱» اضافه کند و از این پس به مشکلات نگارشی فارسی زبانان و کاربران ایرانی پایان دهد.

تغییرات کوچک و بزرگی در سیستم عامل iOS 11 برای تمامی کاربران و دارندگان آیفون ها و آیپدها صورت گرفته است؛ اما شاید یکی از مهم ترین و بهترین تغییراتی که برای ما ایرانیان و فارسی زبانان ایجاد شده، پشتیبانی آیفون و آیپد از صفحه کلید فارسی به عنوان کیبورد پیش فرض است. اگرچه کیبورد فارسی برای اولین بار در نسخه آزمایشی سیستم عامل iOS 11 به آیفون ها و آیپدها اضافه شد، اما بسیاری از کاربران معتقد بودند که این کیبورد در نسخه نهایی «آی او اس ۱۱» حذف می شود.

در هر صورت، پشتیبانی از کیبورد فارسی در نسخه نهایی سیستم عامل iOS 11 همچنان ادامه دارد و شما فارسی زبانان هم اکنون می توانید از این کیبورد پیش فرض برخوردار شوید. جهت افزودن کیبورد فارسی آیفون به عنوان کیبورد پیش فرض، کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • مرحله اول: وارد تنظیمات (Settings) آیفون و یا آیپد شوید.
  • مرحله دوم: در تنظیمات، به General و سپس کیبورد (Keyboard) مراجعه کنید.
  • مرحله سوم: بر روی گزینه کیبوردها (Keyboards) و سپس بر روی گزینه «افزون کیبورد جدید» (Add New Keyboard...) کلیک کنید.
  • مرحله چهارم: از میان زبان های مختلف، زبان فارسی (Persian) را پیدا و انتخاب کنید.

کیبورد فارسی آیفون

هم اکنون با مراجعه به بخش تایپ نوشته، می توانید از کیبورد فارسی آیفون استفاده کنید. همان طور که مشاهده می فرمایید، کیبورد فارسی به عنوان کیبورد پیش فرض به آیفون و آیپد شما اضافه شده و سریع تر از گذشته به حروف «پ»، «گ»، «چ» و «ژ» دسترسی دارید.

جهت آگاهی از تمامی ویژگی ها و قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 11، پیشنهاد می کنیم مقاله «همه قابلیت‌های iOS 11 را بشناسیم!» را در رسانه کلیک از دست ندهید. جهت مراجعه به این مقاله، بر روی این لینک کلیک کنید.

ارسال نظر