توصیه های پلیس فتا در خصوص اطلاعات شخصی کاربران تلفن همراه

رسانه کلیک - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با توجه به گسترش تجهیزات فناوری اطلاعات محافظت از اطلاعات شخصی تلفن همراه ضروری است.

توصیه های پلیس فتا در خصوص اطلاعات شخصی کاربران تلفن همراه

به گزارش کلیک ؛ به نقل از آفتاب، سرهنگ علی محمدپور، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی اظهار کرد: امروزه با گسترش روزافزون فناوری اطلاعات و تجهیزات مدرن، مراقبت از اطلاعات شخصی تلفن همراه از اهمیت خاصی برخوردار است.

محمدپور اظهار کرد: یکی از این امکانات قابلیت عکس برداری حرفه‌ای و موقعیت‌ یابی عکس‌ های گرفته شده است که بر روی گوشی‌ های موبایل تعبیه و روز به روز در حال پیشرفت و ارتقاء امکانات جانبی آن است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: شهروندان در این خصوص باید توجه داشته باشند که اگر علاقمند به عکاسی با تلفن شخصی خودشان هستند و نمی‌خواهند اطلاعات موقعیتی آنها توسط عکس گرفته شده منتشر شود، بهتر است گزینه‌های مربوط به GPS Camera را غیر فعال کنند.

وی عنوان کرد: وقتی شخصی در حال عکاسی با موبایل خود است، دوربین اطلاعات موقعیتی شخص موردنظر را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر می‌کند و برخی اطلاعاتی مانند؛ نام تلفن و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می‌شوند.

محمدپور خاطرنشان کرد: این اطلاعات به راحتی قابل مشاهده بوده و هنگامی که تصاویر خود را در شبکه‌ های اجتماعی منتشر می‌کنید افراد مختلفی می‌توانند این اطلاعات را مشاهده و از آن‌ها سوء استفاده کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌ جنوبی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان تصاویر خصوصی خود را بر روی تلفن‌ های همراه نگهداری نکنند و قبل از استفاده از امکانات تصویربرداری در تلفن‌ های همراه گزینه‌ های مربوط به GPS Camera را غیرفعال باشد.

وی تصریح کرد: از عکسبرداری توسط تلفن همراه در محافل خصوصی خودداری کرده و حتی الامکان سعی کنید از دوربین های دیجیتالی مخصوص عکسبرداری استفاده کنید و به هیچ عنوان عکس‌ ها و اطلاعات شخصی خود را در شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک نگذارید .

محمدپور یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

ارسال نظر