گرافیک PES 2017 بر روی رایانه‌های شخصی دور از انتظار ظاهر شد

سری جدید بازی‌ Pro Evoluation Soccer  بعد از انتظار فراوان وارد عرصه ی بازی شد، ولی اکنون در صدر اخبار صدای اعتراض طرفداران به نسخه ی پلتفرم رایانه های شخصی شنیده می شود.

گرافیک PES 2017 بر روی رایانه‌های شخصی دور از انتظار ظاهر شد

به گزارش کلیک، در حالی که طرفداران قدیمی در تب و تاب شیرینی برای آمدن سری بازی‌های Pro Evoluation Soccer بودند و آرزو داشتند که این سری در حال بازگشت به دوران پرشکوه خود بازگردد ولی این بار هم نتوانستند خوب ظاهر شوند و به رقیب دیرینه خود یعنی سری بازی‌های FIFA باختند. هرچند عنوانPES 2017 حداقل بر روی کنسول‌های بازی بازگشت موفق و شیرینی داشته‌است ولی همین روند برای پلتفرم رایانه های شخصی نتیجه ای ناامید کننده در پی داشت. در همین هفته خبری منتشر شد که PES 2017 توانسته متای ۸۹ را از سایت Metacritics برای نسخه پلی‌استیشن ۴ دریافت کند که امتیاز خوبی برای این بازی قلمداد می‌شود که با توجه به نمایش این بازی در نمایشگاه E3 این امتیاز قابل پیش‌بینی بوده‌است، اما چیزی که برای بسیاری از طرفداران نامعلوم بود این موضوع بوده‌است که آیا بالاخره کیفیت نسخه رایانه‌های شخصی بازی PES 2017 می‌تواند در سطح کیفیت کنسول‌های نسل فعلی ظاهر شود یا خیر که متاسفانه بازهم کمپانی کونامی نتوانست این انتظار را برآورده کند.

این تفاوت در گرافیک پس از عرضه بازی و تجربه آن بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی قابل مشاهده بود، می‌توان با اطمینان گفت که بازی PES 2017 دارای کیفیتی مابین کنسول‌های نسل جدید و نسل گذشته می‌یاشد. حالا که این تفاوت معرض شده است سیل انتقاد طرفداران هم به سمت کونامی روانه شده است، در شبکه استیم نظرات زیادی درباره کیفیت این عنوان بر روی رایانه‌های شخصی توسط کاربران نوشته‌شده است. به گفته یکی از کاربران در شبکه استیم:

من واقعا سری جدید بازی PES را دوست دارم اما باید بگویم حقیقت این است که گرافیک بازی همان گرافیک سال ۲۰۱۵ می‌باشد و تغییری ایجاد نشده‌است.با توجه به نقدهایی که درباره بازی PES 2017 صورت گرفته‌است می‌توان گفت بازی از نظر گیم‌پلی رشد خوبی داشته‌است اما از نظر کیفیت گرافیک نتوانسته انتظارها را برآورده کند.

ولی اینجا یک سوال مطرح می شود که چرا بازهم شرکت کونامی نتوانسته‌است کیفیت نسخه رایانه‌های شخصی بازی را در حد کیفیت کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان برساند؟ شرکت‌هایی که بازی ورزشی به خصوص رشته فوتبال را تولید می‌کنند بخشی اعظمی از بودجه خود را بر روی کیفیت آن در کنسول‌ها سرمایه گذاری می‌کنند زیرا بخش بزرگی از درآمد در این پلتفرم‌ها است و به احتمال زیاد این شرکت بازی سازی نیز همین شیوه را در دستور کار خود قرار داده‌است اما بازهم نمی‌توان با این دلیل از ضعف گرافیکی بازی را در رایانه‌های شخصی چشم‌پوشی کرد. این اعتراض کاربران قابل درک است و باید گفت اگر واقعا شرکت کونامی نمی‌خواهد زیاد به نسخه رایانه‌های شخصی بازی خود توجه کند بهتر است اصلا عنوان خود را بر روی این پلتفرم منتشر نکند. سوالاتی از این شرکت دراین باره پرسیده شده‌است که باید در انتظار جواب کونامی به این اعتراضات باشیم.

ارسال نظر