بدبینی می تواند موجب سکته قلبی شود

دانشمندان فنلاندی به تازگی دریافته اند که بدبینی نیز در کنار عوامل دیگر می تواند منجر به سکته قلبی و در نهایت مرگ ناشی از آن شود. افراد بدبین دو برابر بیشتر از افراد خوش بین در معرض خطر مرگ ناشی از سکته قلبی هستند.

بدبینی می تواند موجب سکته قلبی شود

به گزارش کلیک، به تازگی دانشمندان فنلاندی تحقیقی در رابطه با بیماری های قلبی انجام داده اند که نتایج آن نشان می دهد افراد بدبین بیشتر در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دارند و خطر مرگ افراد بدبین به دلیل بیماری های قلبی نسبت به افرادی که دیدگاه متعادل تری نسبت به قضایای مختلف دارند، دو برابر بیشتر است. چنین تحقیقی برای نخستین بار انجام شده است و در آن رابطه بین خوش بینی و بدبینی با مرگ ناشی از بیماری های قلبی، به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست این تیم تحقیقاتی به بیان این مطلب پرداخت که میزان بدبینی به راحتی قابل اندازه گیری است و می توان آن را همراه با عوامل دیگر مانند دیابت ، استعمال دخانیات و فشار خون برای تعیین میزان مرگ ناشی از بیماری عروق کرونری (هنگامی که شریان کرونری تنگ یا مسدود شود، آن ناحیه از قلب که توسط شریان مربوطه خون رسانی می شود، آسیب می بیند و در نتیجه فرد دچار سکته قلبی می شود)، به عنوان یک ابزار مفید سنجید و اندازه گیری کرد.

در جریان این تحقیق، عده ای از روانپزشکان اطلاعات جمع آوری شده از ۲۲۶۷ بیمار فنلاندی از سنین ۵۶ تا ۷۲ سال را که تا از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۳ جمع آوری شده بود، مورد بررسی قرار دادند. در این مطالعه سنجش میزان خوش بینی و بدبینی آن ها با پرسیدن این سوال از آن ها که "اگر اتفاق بدی در زندگی رخ دهد، چه خواهد شد؟" یا پرسیدن نظر افراد در مورد عبارت "در زمانی که هیچ چیزی مشخص نیست، معمولا باید انتظار بهترین اتفاق را داشت" و دیگر جملات خوشبینانه، صورت گرفت. در طول این آزمایش یازده ساله، ۱۲۱ مرد و زن به دلیل بیماری های قلبی فوت کردند و دانشمندان دریافتند این بیماران فوت شده، نسبت به سایر بیماران بدبین تر بودند و افراد خوشبین تر هنوز زنده هستند. از سوی دیگر دانشمندان شدیدا در مورد این موضوع تاکید داشتند به دلیل اینکه در این آزمایش خود افراد نظرات خود را بیان می کردند، این آزمایش با محدودیت مواجه بود. با این وجود دانشمندان اذعان کردند که تعیین میزان بدبینی، یک امر ضروری برای سلامت انسان ها نیست.

ارسال نظر