حسگر تشخیص حرکت فیلیپس لامپ‌ها را خودکار روشن می‌کند

شرکت فیلیپس به تازگی حسگر تشخیص حرکت جدیدی را تولید کرده است که می‌تواند ورود افراد به مکان‌های مختلف را تشخیص دهد و لامپ‌ها را به صورت خودکار روشن کند. این حسگر از قابلیت‌های دیگری نیز برخوردار است. برای دانستن جزییات بیشتر با ما همراه باشید.

حسگر تشخیص حرکت فیلیپس لامپ‌ها را خودکار روشن می‌کند

کلیک - شما می‌توانید قسمت‌های مختلف منزل خود را با استفاده از لامپ‌های هوشمند نورپردازی کنید و آن‌ها را به وسیله گوشی هوشمند خود کنترل کنید. ایده واقعاً جالبی است، درست است؟ مزیت استفاده از لامپ‌های هوشمند این است که دقیقا زمانی که به آن‌ها احتیاج دارید، روشن می‌شوند و حتی لازم نیست انگشت خود را نیز روی کلید برق بالای سر خود بگذارید! استفاده از حسگر حرکت فیلیپس باعث می‌شود لامپ‌ها دقیقا زمانی که مورد نیاز هستند، روشن شوند. قیمت این وسیله ۴۰ دلار است. در این مطلب قصد داریم این حسگر تشخیص حرکت فیلیپس را که Hue نام دارد، مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

بعضی از مواقع در موقعیت‌های دشواری قرار می‌گیریم و با خود می‌گوییم که این کاش بعضی از کارها به صورت خودکار انجام می‌شد؛ مثلا بعضی مواقع دستان ما پر از چیز‌هایی است که خرید کرده‌ایم و یا گاهی اوقات کلید برق در پشت چیزی قرار دارد و نمی‌توانیم به راحتی لامپ‌ها را روشن کنیم. در چنین مواقعی است که استفاده از حسگر نور واقعاً می‌تواند مفید باشد. این حسگر تمام لامپ‌های مورد نیاز را در یک لحظه روشن می‌کند و به این صورت کمک زیادی به شما می‌کند.

AAiciQn

فردی برای امتحان عملکرد این حسگر، وارد راهرویی شد که بسیار کم نور و تاریک بود و حسگرهای Hue نیز در آنجا نصب شده بودند. تمام لامپ‌ها به محض ورود فرد به راهرو به صورت خودکار روشن شدند. این حسگر برای تشخیص افراد از زاویه تشخیص ۱۰۰ درجه (افقی و عمودی) برخوردار است و می‌تواند افراد را حدوداً از فاصله ۴٫۸ متری تشخیص دهد که باعث شده است دارای زمان پاسخگویی بسیار خوبی باشد.

این حسگر نه تنها می‌تواند لامپ‌ها را به صورت خودکار در هنگام ورود فرد روشن کند، بلکه می‌تواند میزان نور لامپ‌ها را نیز تنظیم کند. این ویژگی زمانی می‌تواند مفید باشد که نیمه شب بیدار می‌شوید و به دستشویی احتیاج دارید و برای دستشویی رفتن باید جلوی پای خود را ببینید تا پای شما به چیزی گیر نکند. شما می‌توانید این حسگر را به وسیله اپلیکیشن آن در حالت شب قرار دهید تا میزان نور را کاهش دهد؛ بنابراین هنگامی که نیمه شب از خواب بلند می‌شوید، نور زیاد چشم‌هایی شما را اذیت نمی‌کند. می‌توانید از لامپ‌های فیلیپس به نام Hue در زیر تخت خواب خود و یا روی دیوارها استفاده کنید و آن‌ها را روی حالت کم نور تنظیم کنید و به این صورت نور ملایم و گرمی در اتاق ایجاد می‌شود که باعث می‌شود بتوانید موانع اطراف خود را ببینید.

AAicq8Y

شما حتی می‌توانید این حسگر را طوری تنظیم کنید که لامپ‌ها را پس از مدت زمان مشخصی خاموش کند؛ بنابراین چنانچه حسگر هیچ گونه حرکتی را تشخیص نداد، لامپ‌ها را پس از گذشت مدت زمان مشخص از پیش تعیین شده توسط کاربر، به صورت خودکار خاموش می‌کند؛ بنابراین می‌توانید در اتاق‌ پذیرایی و اتاق خواب مدت زمان بیشتری را برای روشن ماندن لامپ‌ها تعیین کنید و برای سایر قسمت‌های منزل خود مانند آشپزخانه یا پارکینگ، مدت زمان کمتری را مشخص کنید.

مسلما فیلیپس اولین تولید کننده حسگرهای تشخیص حرکت برای منازل هوشمند نیست، اما این حسگر حرکت می‌تواند مکمل خوبی برای لامپ‌های هوشمند فیلیپس (Hue) باشد و برای کنترل آن‌ها به افراد کمک می‌کند. شرکت فیلیپس به تازگی اعلام کرده است که تولید مدل کوچتری از لامپ‌های اختصاصی خود یعنی White Ambiance bulb (این نوع لامپ‌ دارای نور طبیعی است که باعث می‌شود زمانی که از خواب بلند می‌شوید، پر انرژی باشید و با آرامش و تمرکز فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید) و همچنین تولید نسل جدیدی از این لامپ‌ها و لامپ‌های رنگی با رنگ‌های سبز و آبی غنی‌تر از قبل را آغاز کرده است، شما می‌توانید از لامپ‌هایی با نور خوب در رنگ‌های متنوع لذت ببرید.

ارسال نظر