عکاسی در ۳۲ هزارم ثانیه با RX100M5 سونی

سونی جزو تولید کنندگان برتر دوربین های عکاسی است که با ارائه دوربینی که قابلیت فوکوس ظرف پنج صدم ثانیه و شکار سوژه‌ی عکاسی در عرض یک سی و دو هزارم ثانیه را دارد، رکوردار شد.

عکاسی در ۳۲ هزارم ثانیه با RX100M5 سونی

به گزارش کلیک ، سونی با ارائه نسل پنجم از سری دوربین‎های RX 100 با نام DSC-RX100M5 توانست رکورد فوکوس در دوربین‎های دیجیتال را ارتقا دهد.

ظاهر DSC-RX100M5 با دوربین‎های پیشین تفاوت اندکی دارد، اما به لحاظ سخت افزاری پیشرفت چشمگیری داشته است. سونی از حسگر Exmor RS CMOS نوع ۱.۰ همراه تراشه دی رم برای این دوربین استفاده کرده است. حسگر جدید و سیستم پردازش تصویر تازه بکار رفته سبب افزایش بافر حافظه و ارتقای کیفیت تصاویر به ویژه تصاویر با ایزوی بالا شده است.

RX100M5 به سیستم فوکوس خودکار Fast Hybrid AF مجهز شده، که تا کنون سونی مشابه آن را در هیچ یک از دوربین‌های خود بکار نبرده است. این سیستم بکار رفته قدرت بالایی در شناسایی هدف عکاسی و تنظیم کنتراست دارد و قادر است تا ظرف ۰.۰۵ ثانیه بر روی سوژه فوکوس نماید.

این سیستم ۳۱۵ نقطه فوکوس خودکار داشته که ۶۵ درصد از سطح حسگر را پوشش می‌دهد. کاربر با حالت AF-A می‌تواند به سرعت حالت عکاسی را از مداوم به تک عکس تغییر دهد. سونی به منظور ارتقای سیستم پردازش، از یک تراشه LSI در کنار یک موتور پردازش تصویر BIONZ X استفاده کرده که تهیه ۲۴ فریم عکس در ثانیه را با کیفیت ۲۰.۱ مگاپیکسل امکان پذیر می‌کند. در این حالت کاربر قادر است تا حداکثر ۱۵۰ عکس نیز بگیرد. قدرت شاتر RX100M5 به حدی است که می‌تواند ظرف یک سی و دوهزارم ثانیه از سوژه عکس بگیرد، به همین دلیل این دوربین می‌تواند از سوژه هایی با سرعت بالا به راحتی عکس بگیرد.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۴K و فرمت mp4 را دارد، همچنین توانایی فیلمبرداری صحنه آهسته (اسلوموشن) با دقت ۱۲۰ فریم در ثانیه و با سرعت های ۲۴۰، ۴۸۰ و ۹۶۰ فریم در ثانیه با کیفیت پایین‌تر هم دارد. می توانید با تهیه یک قاب مخصوص برای این دوربین، از آن زیر آب نیز استفاده کنید.

RX100M5 با فناوری‌های Wifi و NFC نیز سازگار است.

ارسال نظر