گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 XL چه تفاوت‌هایی با نسل قبل‌ دارند؟

رسانه کلیک - بعد از مدت‌ها انتظار گوگل از دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال پرده برداری کرد. این دو پرچمدار در برخی بخش‌ها نسبت به نسل گذشته با تغییراتی همراه شده‌اند که در ادامه این مطلب شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 XL چه تفاوت‌هایی با نسل قبل‌ دارند؟

همان طور که انتظار داشتیم، گوگل مانند سال قبل پرچمدار جدیدش را در دو نسخه با نام‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال معرفی کرد. هر دو گوشی در برخی بخش‌ها نسبت به پرچمداران نسل گذشته پیشرفت داشته‌اند و از امکانات جدیدتری برخوردار شده‌اند. اگر می‌خواهید به طور دقیق‌تر با تفاوت‌‌های موجود بین دو نسل اخیر پرچمداران گوگل آشنا شوید، ادامه این مطلب را بخوانید ( گوشی گوگل پیکسل 3 معرفی شد؛ دوربین حرفه ای هوشمند در دستان شما! ).

شباهت بالای هر دو نسل از نظر ظاهر

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال از نظر طراحی دچار تغییرات زیادی نشده‌اند و شباهت ظاهری زیادی به تولیدات سال قبل گوگل دارند. با وجود اینکه گوگل سعی کرده پیکسل‌های جدیدش حاشیه‌های کمتری داشته باشند، اما همچنان اطراف نمایشگر شاهد نوارهای سیاه رنگ هستیم. البته نسخه ایکس ال در این زمینه بهتر عمل کرده و با بریدگی در نمایشگرش ظاهر کم حاشیه‌تری دارد. وجود ناچ (notch) یا برش بالای نمایشگر در این گوشی باعث شده حدود 0.3 اینچ فضای بیشتر از صفحه نمایش در اختیار کاربر قرار گیرد. نسبت نمایشگر به بدنه در نسخه XL، چیزی حدود 82.8 درصد محاسبه شده است. این در حالی است که در گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال نسبت حدودی 77 درصد ایجاد شده است ( گوشی گوگل پیکسل 3 XL مجهز به برش نمایشگر از راه رسید ).

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

نمایشگر در پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده اما ابعاد این گوشی‌ها تقریبا مشابه است که یک نکته مثبت به حساب می‌آید. دقیقا مانند آنچه در گوگل پیکسل 2 و 2 ایکس ال دیده بودیم، سنسور اثر انگشت با همان ویژگی‌های ظاهری روی قاب پرچمداران جدید گوگل قرار گرفته است.

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

به طور کل، گوگل پیکسل 3 و پیکسل 2 از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند و با مقایسه این دو دستگاه با هم، متوجه تغییرات اندکی می‌شوید. وجود ناچ در نمایشگر پیکسل 3 ایکس ال باعث شده تا این گوشی تفاوت بیشتری با نسل قبل خودش داشته باشد.

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

دوربین اصلی تکی، دوربین سلفی دوگانه

همانطور که انتظار داشتیم، هر دو پرچمدار جدید گوگل از دوربین اصلی تک لنز بهره می‌برند. این موضوع باعث شباهت عملکرد نسل دو و سه پیکسل‌ها در بخش عکاسی با دوربین اصلی شده است. گوگل بیشتر تمرکزش را به دوربین سلفی پیکسل‌های جدید معطوف و سعی کرده تا پرچمداران جدیدش از این نظر متفاوت‌تر از نسل قبل باشند. در کنار لنز اصلی دوربین سلفی در پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال که زاویه دید 75 درجه‌ای دارد، لنز دیگری با زاویه دید 97 درجه تعبیه شده تا کاربر را در ثبت سلفی‌های عریض‌تر یاری دهد. عملکرد هر دو لنز با هم باعث شده تا کاربر زاویه دید وسیع را همراه با افکت پرتره داشته باشد ( مشخصات کامل گوشی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL ).

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

گوگل برای بهبود دوربین اصلی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به ایجاد تغییرات در بخش نرم افزار بسنده کرده است. برنامه دوربین گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال پر از مودهای متنوع با کاربردهای مختلف است. یکی از این مودهای جدید که پیش‌تر در نسل قبل پیکسل‌ها وجود نداشت، Nightshift نام دارد که برای عکاسی در محیط‌های کم نور به کار می‌آید. الگوریتم به‌کار رفته در این مود باعث تنظیم مجدد نور در تصاویر شده و کمک بسزایی به روشنایی عکس‌ها می‌کند. مودهای دیگری با هدف عکاسی چندتایی HDR و کاهش تار شدگی تصاویر حین حرکت در برنامه دوربین پیکسل‌های جدید قرار گرفته که در نسل قبل شاهد نبودیم.

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

باتری قدرتمندتر فقط در پیکسل 3

گوگل پیکسل 3 نسبت به نسل قبل به باتری قدرتمندتری مجهز شده و از یک نمونه 2915 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. این قضیه در پیکسل 3 ایکس ال کاملا متفاوت بوده و به طرز عجیبی شاهد کاهش ظرفیت باتری آن نسبت به پیکسل 2 ایکس ال هستیم. برای گوشی گوگل پیکسل 3 XL به یک باتری 3430 میلی آمپر ساعتی بسنده شده است؛ در حالی که پرچمدار سال گذشته گوگل دارای ظرفیت باتری 3520 میلی آمپر ساعتی بود.

یکی دیگر از اصلی‌ترین تفاوت‌های موجود بین پیکسل‌های جدید با نسل قبل، به پشتیبانی گوشی‌ها از شارژ بی‌سیم مربوط می‌شود. پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکسل ال اولین گوشی‌های گوگل با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هستند.

پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال

شباهت باقی بخش‌ها

در پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال همچنان خبری از جک صوتی 3.5 میلی‌متری نیست؛ به همین ترتیب مانند نسل‌ قبل برای اتصال هدفون به این دو پرچمدار باید از پورت USB Type C استفاده کنید. پرچمداران جدید گوگل نسبت به سال قبل در برابر آب مقاوم‌تر شده‌اند و به جای گواهی IP67، گواهی IP68 را دریافت کرده‌اند. از دیگر شباهت‌های موجود بین پیکسل‌های جدید با پرچمداران سال قبل گوگل، می‌توان به نبود جایگاه کارت حافظه، رم و حافظه‌های داخلی یکسان و پنل امولد برای نمایشگر اشاره کرد.

نظر شما در رابطه با پیکسل‌های جدید چیست؟ آیا این دستگاه ها می توانند سهم بالایی از فروش گوشی های هوشمند را در بازار بدست آورند؟

ارسال نظر