آیا زمین از دو سیاره تشکیل شده است؟

هر چیزی که تا به حال در مورد کره زمین می دانستید در حال تغییر است.

آیا زمین از دو سیاره تشکیل شده است؟

به گزارش کلیک، کره زمین یک سیاره مجزا نیست. طبق تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) کره زمینه در حقیقت از دو سیاره تشکیل شده است.

طبق این مطالعات یک جنین سیاره ای به نام Theia در اوایل شکل گیری کره زمین به آن برخورد کرده و به دو نیم تقسیم شده است. نیمی از ان با زمین ترکیب شده و نیمی دیگر قمر کره زمین یا همان ماه را به وجود آورده است.

دانشمندان قبلا نیز سر نخ هایی از برخورد Theia و کره زمین پیدا کرده بودند ولی گمان می کردند که آن یک برخورد آرام بوده است. ولی طبق نتایج تحقیقات جدید برخورد آن ها بسیار شدید و شکننده بوده است.

اگر برخورد Theia و کره زمین آرام بوده باشد باید قسمت بزرگی از آن ماه را به وجود آورده باشد در حالی که قسمت بزرگتر آن با زمین ترکیب شده است.

ادوارد یانگ استاد دانشگاه UCLA در رشته ژئو شیمی و کیهان شناسی و رهبر مدیریت کننده این تحقیق می گوید: ما هیچ تفاوتی بین ایزوتوپ های اکسیژن کره زمین و کره ماه پیدا نکرده ایم و ساختار آن ها یکسان هستند.

او می افزاید: Theia به طور مساوی تقسیم شده و کامل با زمین و ماه ترکیب شده است. به همین دلیل است که ما اثر متفاوتی از Theia روی کره ماه نسبت به زمین نمی بینیم.

از این رو می توان گفت که کره زمین ترکیبی از دو سیاره است: زمین و Theia

برخی از دانشمندان از جمله ادوارد یانگ معتقدند که Theia سیاره به اندازه سیاره زمین بوده و در صورتی که این برخورد اتفاق نمی افتاد این سیاره به رشد خود ادامه می داد و بزرگتر می شد.

منبع: usnews

ارسال نظر