بازی جدید استودیوی Platinum Games سبک اکشن را متحول می کند!

رسانه کلیک - بر اساس جدیدترین اظهارات آقای «آتسوشی اینابا»، بازی جدید استودیوی Platinum Games یک اثر ویدیویی اکشن است که این سبک را به لطف المان ها و مکانیزم های فوق العاده خود دگرگون می کند!

بازی جدید استودیوی Platinum Games سبک اکشن را متحول می کند!

استودیوی پلاتینیوم گیمز که ساخت عناوین شناخته شده و محبوبی همچون Metal Gear Rising: Revengeance، مجموعه Bayonetta و Nier: Automata را در کارنامه خود دارد، ظاهرا به دنبال توسعه یک بازی اکشن کاملا جدیدی است تا این سبک از بازی های ویدیویی را دوباره به دوران اوج خود بازگرداند و تغییرات اساسی و مهمی را در آن به وجود آورد.

طبق آنچه که در رویداد Bitsummit امسال گذشت، آقای «آتسوشی اینابا» (Atsushi Inaba)، مدیر ارشد استودیوی Platinum Games، به طور رسمی از پروژه های بعدی این استودیو نظیر بازی Bayonetta 3 و یک اثر معرفی نشده خبر داد. وی در این مراسم اعلام کرد که استودیوی پلاتینیوم گیمز هم اکنون در حال کار بر روی چندین پروژه جدید است که در آینده نه چندان دور اطلاعات و جزئیات بیشتری از آن ها به اشتراک گذاشته می شود.

آتسوشی اینابا در گفت و گو با رسانه خبری معتبر DualShockers اظهار داشت که استودیو مذکور هم اکنون بر روی ساخت و توسعه چندین بازی ویدیویی مشغول به کار است. نکته قابل توجه این است که این استودیو در کنار ساخت نسخه سوم مجموعه Bayonetta، یک اثر اکشن متفاوتی نیز در دست ساخت دارد که هنوز اطلاعاتی از آن ارائه نشده است. فارغ از بازی Bayonetta 3، به نظر می رسد این اثر ویدیویی اکشن با به کارگیری ایده های نوین و خلق نوآوری های تازه، تغییرات عمده و اساسی در سبک اکشن به وجود می آورد که به سبب آن این سبک مجددا به یکی از محبوب ترین ژانرهای عناوین ویدیویی تبدیل خواهد شد.

البته اینابا ادعا کرد که فرآیند و مراحل ساخت این عنوان ویدیویی اکشن به تازگی در استودیوی پلاتینیوم گیمز آغاز شده است و حتی برخی از اعضا و کارمندان این شرکت نیز از وجود این پروژه بزرگ اطلاعی ندارند.

با توجه به اینکه بازی جدید استودیوی Platinum Games هنوز مراحل ساخت اولیه و آغازین خود را طی می کند، بعید به نظر می رسد که در رویداد بزرگ E3 امسال شاهد معرفی آن باشیم. هرچند، شرکت نامدار و سرشناس اسکوئر انیکس که از گذشته همکاری ویژه ای با استودیوی پلاتینیوم گیمز داشته است، در این نمایشگاه مهم به طور اختصاصی حضور دارد و کنفرانس خود به معرفی دستاوردها و بازی های جدید خود می پردازد. این کنفرانس در ساعت 9:30 دقیقه بعد از ظهر روز دوشنبه 21 خرداد ماه به وقت ایران در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد.

از طرفی دیگر، این استودیو در کنار ساخت و توسعه نسخه سوم بازی Bayonetta و بازی اکشن فوق سری مذکور، به طور همزمان بر روی پروژه های دیگری از جمله Lost Order و Granblue Fantasy Project Re: Link نیز کار می کند. گفتنی است، پلاتینیوم گیمز این عناوین ویدیویی مذکور را هم بر روی پلی استیشن 4 و هم بر روی گوشی های هوشمند منتشر خواهد کرد.

آتسوشی اینابا در ادامه سخنرانی خود از نحوه فعالیت اعضا در استودیوی پلاتینیوم گیمز صحبت کرد. وی مدعی است که این استودیو بیشتر از هر استودیوی بازی سازی دیگری به مخاطب و طرفداران خود اهمیت می دهد و از ایده های ناب و جدید آن ها در ساخت و و توسعه بازی های بیشتر استفاده می کند.

بازی جدید استودیوی Platinum Games

همچنین، لازم به یادآوری است که آتسوشی اینابا در ماه ژانویه سال جاری میلادی توضیح داد که استودیوی پلاتینیوم گیمز به دنبال ساخت بازی های ویدیویی بیشتری است. بر اساس گفته های اینابا، این استودیو در سال گذشته میلادی بیش از 70 ایده مختلف را از افراد گوناگون دریافت کرد که پس از بررسی ها و ارزیابی های دقیق، دو ایده جذاب و مهیج از میان آن ها انتخاب شد و سازندگان تمام تمرکز خود را بر روی این دو ایده و توسعه آن قرار دادند.

در پایان این گفت و گو، آتسوشی اینابا اعلام کرد که سرمایه بزرگی برای فرآیند تولید و ساخت بازی جدید استودیوی Platinum Games در نظر گرفته نشده است و نباید انتظار سرمایه گذاری و وجود بودجه عظیم و یا اندکی برای عناوین ویدیویی بعدی این استودیو داشت. گفته شده این بازی ها از حیث بودجه ساخت، در رده متوسطی قرار دارند. ایشان دلیل این موضوع را اینطور شرح داد:

ما نمی توانیم عناوین ویدیویی AAA با بودجه ساخت بالای چندین میلیون دلار را برای مخاطبانمان بسازیم چرا که ما به عنوان یک استودیوی مستقل بازی سازی از وجود چنین سرمایه ای محروم هستیم.

شاید شما هم تعداد پایین کارمندان این استودیو را یکی از نقاط ضعف آن ها بدانید، لیکن رئیس این استودیو با نظر شما موافق نیست! اینابا معتقد است که یک تیم 20 نفره برای ساخت یک عنوان ویدیویی نه چندان کوچک و نه چندان بزرگ، کافی است. از این رو، گویا بازی جدید استودیوی Platinum Games که یک اثر ویدیویی اکشن است، نهایتا توسط یک تیم 20 نفری ساخته شود و توسط شرکت های نامداری همچون اسکوئر انیکس و یا سگا به دست بازیکنان و طرفداران برسد.

شایان ذکر است، جدیدترین بازی ویدیویی این استودیو تحت عنوان Nier: Automata در تاریخ پنجم اسفند ماه سال 95 (23 فوریه سال میلادی 2017) بر روی دو پلتفرم پلی استیشن 4 و رایانه شخصی ویندوزی منتشر شد.

این عنوان هنری با وجود اینکه هیجانی مشابه به هیجان بازی های تیراندازی و یا مسابقه ای را برای بازیکنان به ارمغان نمی آورد، اما به لطف گیم پلی درگیرکننده و روایت داستان عمیق و فراموش نشدنی، به زیبایی با نمایش طرح ها و ایده های منحصر به فرد خود، نظر مخاطبان و بازیکنان را به سمت خود جلب می کند. همین موضوع باعث شد تا این بازی ضمن تجربه فروش بسیار بالا در سراسر جهان، جوایز متعددی را در جشنواره و مراسم های مختلف حوزه بازی های ویدیویی دریافت کند و نام خود را در میان بهترین عناوین سال میلادی 2017 قرار دهد. از جمله مهترین افتخارات این عنوان می توان به دریافت جایزه «بهترین موسیقی متن سال» در مراسم The Game Awards 2017 اشاره کرد.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی جدید استودیوی Platinum Games چیست؟ شما چه انتظاراتی از بازی بعدی استودیوی نامبرده و یک اثر ویدیویی اکشن دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر