گوگل برای نصب آرم Play Protect بر روی گوشی‌ها شرط گذاشته است

رسانه کلیک – سازنده اندروید قصد دارد تنها دستگاه‌هایی را تأیید کند که از برنامه‌های معتبر گوگل و الگوهای امنیتی مناسب استفاده می‌کنند.

گوگل برای نصب آرم Play Protect بر روی گوشی‌ها شرط گذاشته است

گوگل اعلام کرده است که آرم Play Protect خود را بر روی بسته بندی دستگاه‌هایی می زند که تنها اجازه اجرای برنامه‌های معتبر Google apps و برنامه‌های فروشگاه Play Store را می‌دهند.

این غول دنیای فناوری همچنین گفته است که دستگاه‌های مشمول گواهی Google Play Protect نباید حاوی هیچ بدافزاری (malware) باشند و نرم افزارهای امنیتی چون automatic virus scanning و Find My Device نیز باید در آنها نصب شوند.

گوگل همچنین لیستی از شرکت‌های معتبر را منتشر کرده است که علاوه بر برندهای معمول، نام تعدادی از مارک‌های کمتر شنیده شده از چین نیز در آن دیده می‌شود (لیست را اینجا می‌توانید ببینید).

دستگاه‌های گواهی شده با داشتن آرم Play Protect از روی جعبه آنها قابل تشخیص هستند.

در ماه می سال جاری، برای اولین بار استفاده از Play Protect در سیستم عامل اندروید آغاز شد. Play Protect طراحی شده است تا اپلیکیشن های مضر را با اسکن ۵۰ میلیارد برنامه در روز شناسایی کند. برنامه‌های اندروید قبل از قرار گرفتن در Play Store مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

گفتنی است؛ در اوایل ماه جاری، گوگل اعلام کرد که الگوریتم فروشگاه Play Store خود را تغییر داده است و به برنامه‌هایی که از کار نمی‌افتند یا به میزان کمتری شارژ باتری مصرف می‌کنند، امتیاز بیشتری خواهد داد. گفته می شود در الگوریتم جدید مواردی چون app crashes ،render times ،battery usage و تعداد دفعات پاک شدن برنامه در روند رتبه بندی لحاظ می‌شود.

ارسال نظر