فرصتی برای کسانی که می خواهند گجت های آینده را بسازند

از سال 2014 که اندی رابین یکی از طراحان اندروید، گوگل را ترک کرد شرکتی به نام Playground Global تاسیس کرد که تا به امروز ماهیت آن معلوم نبود.

فرصتی برای کسانی که می خواهند گجت های آینده را بسازند

به گزارش کلیک، در ماه آگوست سال گذشته رابین در کنفرانسی اعلام کرد که هدف این شرکت توسعه ایده های نو است.از آن روز به بعد کم کم اطلاعاتی از این شرکت به بیرون درز پیدا کرد تا اینکه رابین با پستی که در وبلاگ خود منتشر کرد صراحتا از هدف این شرکت پرده برداری کرد.

Playground که خود از ادغام چندین شرکت نرم افزاری،سخت افزاری و استارتاپی تشکیل شده است سرمایه ای 300 میلیون دلاری دارد. وی در پستی که منتشر کرد گفت که سال 2001 سرمایه ای 240 میلیون دلاری هزینه شد تا اولین گوشی هوشمند ساخته شود در حالی که همین پروژه در حال حاضر حدود 3 میلیون دلار هزینه دارد.به گفته او این امر مهر تاییدی است بر این که نوآوری و خلاقیت به سمت سخت افزار در حال حرکت است. در واقع سخت افزار هایی که به طور جالب و جدیدی از نرم افزار های موجود استفاده می کنند.

andyrubin.0

به دنبال همین سیاست Playground قصد تولید گجت های آینده را دارد و در این راستا به شرکت هایی که قصد همکاری داشته باشند سخت افزار و نرم افزار هایی جهت انجام این پروژه عظیم تخصیص می دهد.برای مثال در حوزه هوش مصنوعی شرکت های بزرگی همچون فیسبوک،گوگل و مایکروسافت با تخصیص بودجه های عظیم به دنبال بهبود بخشیدن و قوی کردن سرویس های کنونی هستند. سوال اینجاست که شرکت های تازه وارد چگونه توان رقابت با چنین غول هایی را دارند؟

شرکت Playground در این زمینه سیاست جالبی دارد. آن ها به شرکت های متقاضی، ابزار سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز را می دهند تا بدون هیچ نگرانی روی هدف خود تمرکز کنند. دقیقا مشابه سیاستی که اندروید داشت و فشار را از روی شرکت ها برای تولید نرم افزار برداشت و به ان ها این امکان را داد تا بدون نگرانی در مورد نرم افزار، به تولید تلفن های هوشمند بپردازند.Playground قطعات کامپیوتری و حسگر های ساخت خود را در اختیار شرکت ها می گذارد. برای مثال استارتاپی که قصد تولید یک پهباد را دارد و به میکروفون نیاز دارد،بدون اینکه وقت خود را صرف تحقیق و پژوهش در مورد بهترین میکروفون ها کند از شرکت Playground درخواست می کند و آن ها قطعه مورد نظر را در اختیارشان می گذارند.

ساختمان مرکزی این شرکت به قدری بزرگ است که گنجایش حدود 30 شرکت استارتاپی را دارد و کاملا نیز به آخرین ابزار ها و تکنولوژی ها مجهز است.تجهیزاتی از جمله پرینتر های ترموپلاستیک،برش دهنده های لیزری،ماشین های CNC،پرینتر های 3 بعدی،آنالیزور های حرفه ای،تجهیزات آزمایش شبکه،اتاقک های ایزوله آزمایش های RF و آزمایشگاه های اپتیک.playground همچنین محصولات انحصاری خود را تولید خواهد کرد.

هدف نهایی این شرکت چیزی فراتر از تولید چند گجت است. ایده ای که کمی زیاده خواهانه به نظر می رسد،و آن اتصال تمامی گجت های جهان به بکدیگر است. درست همانند ایده اینترنت اشیاء که توسط هواوی و گوگل در حال توسعه است.سخنان رابین کمی غیرواقعی به نظر می رسد و شبیه فیلم های علمی تخیلی اند که در آن همه چیز به وسیله هوش مصنوعی کنترل می شود.ولی با نگاهی به سیتم عامل اندروید که بیش از 85 درصد تلفن های هوشمند دنیا از آن استفاده می کنند می شود به توانایی های رابین برای ساخت آینده پی برد.

منبع:theverge

ارسال نظر