میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 در تعطیلات سال 2017

رسانه کلیک - با توجه به پیشنهادهای شگفت انگیز و سیاست کاهش قیمت شرکت ژاپنی سونی، به نظر شما میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 در تعطیلات سال میلادی 2017 رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است؟

میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 در تعطیلات سال 2017

با وجود اینکه بیش از چهار سال از عرضه کنسول های نسل هشتم دو شرکت مایکروسافت و سونی می گذرد، اما باز هم برخی از بازیکنان و گیمرها ترجیح می دهند که عناوین ویدیویی جدید را بر روی کنسول های خانگی تجربه کنند. حال از آنجا که تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی به دلیل اعمال تخفیف های وسوسه انگیز و گسترده بهترین فرصت برای خرید و تهیه کنسول ها است، به نظر می رسد تخفیف های وسوسه انگیز شرکت سرگرمی های تعاملی سونی کار خود را به نحو احسن انجام داده چرا که گزارشات نشان می دهد در تعطیلات سال میلادی 2017 بیش از 5.9 میلیون کنسول پلی استیشن 4 به فروش رسیده است.

بر این اساس، با احتساب فروش 5.9 میلیونی، در حال حاضر میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 به رقم 73.6 میلیون دستگاه رسید که ظاهرا این آمار و ارقام شامل فروش کنسول میان نسلی پلی استیشن 4 پرو نیز می شود. اگرچه دست یابی به چنین فروشی برای هر شرکت نامداری از جمله سونی کار بسیار دشواری است، اما این آمار در مقایسه با آمار فروش سال گذشته پلی استیشن 4 که نشان از فروش 6.2 میلیون واحدی این دستگاه می دهد، با 5 درصد کاهش رو به رو شده است.

البته علت کاهش فروش 5 درصدی کنسول پلی استیشن 4 نسبت به سال گذشته را می توان عرضه کنسول جدید شرکت «نینتندو» به نام «سوییچ» دانست. این دستگاه از همان ابتدا، راه موفقیت را در پیش گرفت و به سرعت در میان بازیکنان و گیمرها محبوب شد. سپس شرکت نینتندو با عرضه بازی های فوق العاده مهیج و بی نقص روز به روز مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کرد؛ به طوری که این دستگاه به یکی از رقیب های جدی و سرسخت دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان تبدیل شد و سرانجام لقب پرفروش ترین کنسول ماه های میانی سال میلادی 2017 را به نام خود ثبت کرد.

با وجود کاهش میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 در تعطیلات سال میلادی 2017، اما این دستگاه در بخش فروش بازی های ویدیویی و نرم افزارها بهتر از گذشته عمل کرده است. شرکت سرگرمی های تعاملی سونی مدعی است که تقریبا 55.9 میلیون بازی و نرم افزار در این بازه زمانی از طریق فروشگاه پلی استیشن، خرده فروشان و غیره به صورت دیجیتالی و فیزیکی فروخته شده است. این در حالی است که میزان فروش نرم افزارها در تعطیلات سال میلادی 2016 نهایتا به رقم 50.4 میلیون عدد رسیده بود.

به علاوه، با در نظر گرفتن فروش فوق العاده عناوین ویدیویی و نرم افزارها در تعطیلات سال 2017، تاکنون تعداد کل بازی ها و نرم افزارهای فروخته شده کنسول پلی استیشن 4 به رقم 645 میلیون عدد رسیده است. همچنین، در پایان گزارش شرکت سونی از عضویت بیش از 31.5 میلیون نفر در سرویس پلی استیشن پلاس خبر داد.

در همین رابطه، آقای جان کودرا (John Kodera)، مدیر عامل شرکت سرگرمی های تعاملی سونی، ضمن قدردانی از حمایت مداوم و بی وقفه طرفداران و جامعه کاربری شبکه پلی استیشن نتورک، از ادامه روند موفقیت کنسول پلی استیشن 4 و ایجاد سرویس های خلاقانه و عرضه بازی های منحصر به فرد و جذاب سخن گفت. ایشان در این بیانیه اعلام کرد که از حیث فروش، ماه دسامبر سال میلادی 2017 یکی از بهترین ماه های تاریخ فروشگاه پلی استیشن به شمار می رود.

کودرا اظهار داشت: «از حمایت مداوم و بی وقفه طرفداران در سرتاسر جهان متشکریم و بابت اطلاع و اعلام آمار فروش قابل توجه کنسول پلی استیشن 4 در طول فصل تعطیلات افتخار می کنیم. شبکه و جامعه پلی استیشن نتورک همچنان به رشد خیره کننده خود ادامه می دهد و در حال حاضر بیش از 31.5 میلیون نفر در سرویس ویژه پلی استیشن پلاس عضو شده اند. در این میان، فروشگاه پلی استیشن نیز در ماه دسامبر سال میلادی 2017 توانست رکورد بیشترین فروش ماهانه را از آن خود کند».

وی در ادامه افزود: «من می خواهم صمیمانه از کلیه جامعه و طرفداران و شرکای خود تشکر کنم چرا که با کمک های این افراد موفق به رکوردشکنی های پی در پی شده ایم. ما قول می دهیم که تجربه های شگفت انگیز و جدیدی از جمله سرویس های خلاقانه تازه و بازی های منحصر به فرد و هیجان انگیز را برای طرفداران خود به ارمغان بیاوریم. این چنین کنسول پلی استیشن 4 بازهم به عنوان بهترین مکان برای تجربه بازی های ویدیویی به رشد و شکوفایی خود ادامه می دهد».

شایان ذکر است؛ فصل تعطیلات از دیدگاه شرکت سونی بازه زمانی پایان ماه نوامبر تا واپسین روز های پایانی سال میلادی را پوشش می دهد. بدون تردید، برگزاری رویدادهای «جمعه سیاه» (Black Friday) و فروش ویژه تعطیلات کریسمس (Holiday Sale) در موفقیت و فروش باورنکردنی کنسول پلی استیشن 4 و عناوین ویدیویی آن بی تاثیر نبوده است. توجه داشته باشید که فصل تعطیلات، هر ساله بخش مهمی از فروش بازی ها و سخت افزارها را به خود اختصاص می دهد.

از طرف دیگر، به مرور زمان کنسول پلی استیشن 4 به رکورد فروش نسل قبلی خود یعنی پلی استیشن 3 نزدیک تر و نزدیک تر می شود. کنسولی که شرکت سونی در طول عمر نسل هفتم توانست بیش از 80 میلیون دستگاه تولید و به بازار و خرده فروشان سراسر دنیا عرضه کند.

حال جالب اینجاست که شرکت نامدار و پرآوازه مایکروسافت کماکان هیج اشتیاقی نسبت به ارائه آمار فروش کنسول ایکس باکس وان ندارد و بدین خاطر آمار رسمی ای از میزان فروش دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس وان ایکس در تعطیلات سال میلادی 2017 در دست نیست.

در پایان خبر، دیدگاه شما در خصوص میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 در تعطیلات سال میلادی 2017 چیست؟ به نظر شما، آیا عرضه کنسول قدرتمند ایکس باکس وان ایکس می تواند تا حدودی شکست تلخ مدل استاندارد خود یعنی Xbox One را جبران کند؟ دیدگاه و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر