اولین اطلاعات از مشخصات فنی کنسول پلی استیشن 5 فاش شد

رسانه کلیک - چندی پیش وب سایت SemiAccurate اولین اطلاعات از مشخصات فنی کنسول پلی استیشن 5 را فاش و تاریخ عرضه احتمالی این دستگاه را مشخص کرد.

اولین اطلاعات از مشخصات فنی کنسول پلی استیشن 5 فاش شد

شایعات پیرامون کنسول جدید شرکت ژاپنی سونی تحت عنوان پلی استیشن 5 دقیقا پس از معرفی و عرضه کنسول قدرتمند ایکس باکس وان ایکس شرکت مایکروسافت در سراسر فضای مجازی به گوش می رسید چرا که کنسول میان نسلی ردموندی ها یا همان Xbox One X بر خلاف سوابق قبلی از سخت افزارهای قدرتمندتری نسبت به کنسول پلی استیشن 4 پرو بهره می برد و ظاهرا این موضوع باعث شده تا شرکت سونی مراحل تولید و ساخت کنسول نسل بعدی خود را آغاز کند.

هرچند تا به امروز شایعه ها و گزارش های متعددی در خصوص کنسول پلی اسیشن 5 منتشر شده است، اما در جدیدترین این خبرها، به تازگی وب سایت SemiAccurate با انتشار مقاله ای، اطلاعات جدیدی از مشخصات فنی این دستگاه به اشتراک گذاشته و در انتها به تاریخ عرضه احتمالی آن اشاره کرده است.

بر اساس ادعای این منبع، به نظر می رسد شرکت ژاپنی سونی در کنسول پلی استیشن 5 از یک پردازنده هشت هسته ای با معماری Zen که توسط توسط شرکت نامدار AMD ساخته و تولید شده است، استفاده می کند. به علاوه، پردازنده گرافیکی این دستگاه از نسل جدید کارت گرافیک های AMD به نام Navi بهره می برد.

نکته قابل توجه این است که تاکنون شرکت «ای ام دی» از نسل جدید کارت گرافیک های خود تحت عنوان Navi رونمایی نکرده و هنوز محصولی از این نسل به بازار عرضه نشده است. از این رو، در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با نسل Navi کارت گرافیک های AMD در دسترس نیست و باید منتظر معرفی رسمی آن از سوی سازندگان باشیم.

همچنین، این مقاله وب سایت SemiAccurate به وجود ویژگی های واقعیت مجازی در کنسول پلی استیشن 5 اشاره می کند. این بدان معنا است که شرکت سونی تکنولوژی واقعیت مجازی را فراموش نکرده و کماکان قصد دارد از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن پشتیبانی کند و ویژگی های جدیدی را هم در کنسول نسل بعدی برای کاربران مهیا خواهد کرد تا تجربه بهتری از این تکنولوژی محبوب را به ارمغان بیاورد.

در پایان، بر اساس حدس و گمان های تحلیل گران مشهور صنعت گیم، به نظر می رسد کنسول پلی استیشن 5 در پاییز سال میلادی 2019 به بازار عرضه شود. این پیش بینی با توجه به عرضه کنسول پلی استیشن 4 در پاییز سال میلادی 2013 و عرضه مدل قدرتمند آن به نام پلی استیشن 4 پرو در پاییز سال میلادی 2016 صورت گرفته است.

شایان ذکر است؛ شرکت سونی تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این گزارش ها نشان نداده است و بدین ترتیب تمامی اطلاعات فوق در حد یک شایعه باقی می مانند.

حال، دیدگاه شما در رابطه با کنسول پلی استیشن 5 چیست؟ به نظر شما، آیا شرکت سونی می تواند همانند نسل هشتم کنسول های بازی از پس رقیب دیرینه خود یعنی مایکروسافت برآید و یا این ردموندی ها هستند که در این نسل پیروز میدان خواهند شد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر