تایید دو مرحله‌‌ای برای حساب‌های کاربری پلی استیشن فعال شد

یکی از مشکلات و دغدغه کاربران شبکه محبوب پلی استیشن نتورک، امنیت نسبتا پایین حساب های کاربری است. اگر چرخی در در سراسر فضای مجازی بزنید، قطعا با حساب های کاربری هک شده شبکه پلی استیشن مواجه می شوید که با قیمت های بسیار اندک، به فروش می رسند. این اتفاق علاوه بر نقض حقوق کپی رایت، هم از سوی کمپانی سونی و هم از سوی کاربر قابل قبول نیست و این وظیفه شرکت ژاپنی سونی است که با افزایش قابلیت ها، امنیت حساب های شبکه پلی استیشن را افزایش دهد و از هرگونه تخلف، جلوگیری نماید. بر اساس جدیدترین گزارشات، این کمپانی ویژگی تایید دو مرحله ای حساب کاربری شبکه PlayStation Network را فعال کرده و کاربران به راحتی قادر هستند که با فعال سازی آن، از اطلاعات و حساب شخصی خود محافظت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

تایید دو مرحله‌‌ای برای حساب‌های کاربری پلی استیشن فعال شد

اگر چرخی در در سراسر فضای مجازی بزنید، قطعا با حساب های کاربری هک شده شبکه پلی استیشن مواجه می شوید که با قیمت های بسیار اندک، به فروش می رسند. این اتفاق علاوه بر نقض حقوق کپی رایت، هم از سوی کمپانی سونی و هم از سوی کاربر قابل قبول نیست و این وظیفه شرکت ژاپنی سونی است که با افزایش قابلیت ها، امنیت حساب های شبکه پلی استیشن را افزایش دهد و از هرگونه تخلف، جلوگیری نماید. بر اساس جدیدترین گزارشات، این کمپانی ویژگی تایید دو مرحله ای حساب کاربری شبکه PlayStation Network را فعال کرده و کاربران به راحتی قادر هستند که با فعال سازی آن، از اطلاعات و حساب شخصی خود محافظت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، این روزها در وب سایت‌ ها و شبکه های مختلف فضای مجازی، حساب های گوناگونی ای داریم که حفظ امنیت آن ها، بر اساس سازندگان آن است. با توجه به افزایش اطلاعات فناوری و افزایش اطلاعات هکرها، قابلیت جدیدی به نام تایید دو مرحله ای در حساب های کاربری مشاهده می شود. این قابلبیت، امنیت حساب های کاربری را به افزایش داده و پس از ثبت نام کاربری و رمز عبور، اجازه دسترسی به حساب کاربری را نمی دهد. به عبارت دیگر، در مرحله اول کاربر باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کند و در مرحله دوم، رمز عبوری که قبلا در سیستم ثبت کرده است را وارد نماید. قطعا به دست آوردن و هک رمز عبور مرحله دوم کاری بسیار سخت ترقی می شود و با فعال سازی این قابلیت، می توانید به راحتی امنیت حساب های کاربری خود را افزایش دهید.

چند ماه گذشته، سونی قول عرضه ویژگی تایید دو مرحله ای را به کاربران خود داده بود که با عرضه آن، امنیت حساب های کاربران را افزایش خواهد داد. حال بر اساس آخرین پست بلاگ پلی استیشن، امروز کمپانی ژاپنی سونی این ویژگی را فعال کرد و کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات حساب کاربری، می توانند قابلیت تایید دو مرحله ای را برای حساب شخصی خود فعال نمایند. تایید دو مرحله ای، لایه امنیتی جدیدی است که در هنگام ورود به حساب، خواستار رمز جداگانه ای است.

بخش سرگرمی های کمپانی سونی در بلاگ رسمی خود نوشته است:

حساب های کاربری مختلف که از یک رمز عبور بهره می برند، در معرض خطر هستند! اگر شما از کلمه عبور یکسان برای ورود به چندین حساب استفاده می کنید، با کلیک بر روی لینک های مخرب، ایمیل های آلوده و... ریسک به دست آوردن کلمه عبور شما بالاست.

حال اگر این رمز عبور به دست فرد دیگری افتاده باشد و یا رمز عبور شما در معرض خطر واقع است، یک لایه امنیتی جدیدی به نام تاییدیه دو مرحله ای وجود دارد که برای طی آن، باید کدی که به تلفن همراه شما ارسال می شود را وارد نمایید. این لایه جدید از حساب شخصی شما محافظت می کند.

عملکرد لایه امنیتی جدید حساب های کاربری شبکه پلی استیشن اینگونه است که پس از وارد نموندن نام کاربری و کلمه عبور، شبکه پلی استیشن یک پیام کوتاه به شماره تلفن همراه شما ارسال می کند. حال باید کد ارسال شده را وارد نمایید تا وارد حساب کاربری خود شوید. این کد به صورت تصادفی ساخته می شود و امکان هک شدن حساب های کاربران را به شدت کاهش می دهد. اگر چه مدت زمان ورود به حساب کاربری در این ویژگی افزایش می یابد اما امنیت آن بیشتر از وجود یک رمز عبور است. جهت فعال سازی تایید دو مرحله ای حساب کاربری خود، بر روی این نوشته کلیک کنید.

PlayStation-Accounts-2-Step-Verification

سونی در این زمینه گفته است:

ویژگی تایید دو مرحله ای برای شناسایی صاحب حساب کاربری در هنگام ورود به آن، امنیت اطلاعات و حساب کاربری شما افزایش پیدا می کند و به راحتی می توانید از اطلاعات شخصی خود محافظت نمایید.

این در حالی است که کمپانی بزرگ و نامدار مایکروسافت چند سالی است که ویژگی تایید دو مرحله ای را برای حساب های کاربری کاربران شبکه ایکس باکس لایو فعال نمونده و با اضافه نموندن این قابلیت، جلو هرگونه تخلف را گرفته است. همچنین کاربران شبکه ایکس باکس لایو از عملکرد این لایه امنیتی رضایت دارند. هم اکنون بیشتر هکر ها قادر به دستیابی به حساب شخصی کاربران ایکس باکس لایو نیستند و صرف نظر از چند مورد، امنیت این شبکه پس از اضافه شدن ویژگی تاییدیه دو مرحله ای افزایش یافته است. همچنین وب سایت معتبر Battle.net و شبکه محبوب استیم که عناوین ویدیویی کاربران در این حساب ها ذخیره می شوند نیز، از این ویژگی بهره مند می باشند.

در خبرهای پیرامون پلی استیشن، بهتر است به عرضه دو مدل جدید پلی استیشن در ماه شهریور اشاره کنیم. همان طور که در خبرهای قبلی اطلاع رسانی کردیم، کمپانی سونی بزودی در ساعت ۳ بعد از ظهر روز ۷ سپتامبر به وقت ایالات متحده آمریکا (ساعت ۱۱:۳۰ شب روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ به وقت ایران) در سالن نمایش پلی‌ استیشن شهر نیویورک، نشست پلی استیشن را برگزار می کند. در این نشست، از دو مدل اسلیم و ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ رونمایی می شود. رسانه کلیک این نشست را به صورت کامل پوشش خواهد داد. همراه کلیک باشید...

در طرف دیگر، مدل ارتقا یافته کنسول ایکس باکس وان با نام رمزی اسکورپیو، در تعطیلات سال میلادی نو (۲۰۱۷) توسط رموندی ها رونمایی و روانه بازار خواهد شد. پیش بینی شده که سخت افزار به کار رفته در کنسول ایکس باکس اسکورپیو، قوی از کنسول پلی استیشن ۴ نئو است و در سال میلادی آینده، شاهد درخشش کنسول کمپانی مایکروسافت خواهیم بود.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با فعال سازی ویژگی تایید دو مرحله ای چیست؟ آیا شما این قابلیت را بر روی حساب کاربری خود فعال خواهید کرد؟ به نظر شما، دلیل وجود تاخیر در اضافه شدن این لایه جدید به حساب های کاربری شبکه پلی استیشن چیست؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر