Plexus شبیه ساز ذرات در فیلم های هالیوودی

Plexus (پلکسوس) یک پلاگین بسیار قدرتمند برای نرم افزار افتر افکت است و امکانات جدیدی را به این نرم افزار می افزاید.

Plexus شبیه ساز ذرات در فیلم های هالیوودی

کلیک - حتما در بسیاری از فیلم های سینمایی تصاویری را با ذرات گرد و غبار، برف و یا باران معلق در هوا مشاده کرده اید. اکثر این افکت ها بوسیله نرم افزارهایی که قادر به ایجاد Particle هستند، ایجاد می شود. پیش از این با پلاگین مطرح Trapcode Particular در مجموعه Trapcode Suite محصول شرکت Red Giant آشنا شدید. هرچند این محصول بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف می کرداما در برخی موارد پاسخگو نیست و کاربران احتیاج به نرم افزارهای کاربردی دیگر پیدا می کنند.

متاسفانه در این زمینه نرم افزارهای تخصصی زیادی وجود ندارد و معدود نرم افزارهای موجود کارایی لازم را ندارند. در این بین، پلکسوس به عنوان یک پلاگین تخصصی، از این قاعده مستثنی است چرا که ویژگی هایی را در خود جای داده که آن را متمایز می سازد. علاوه بر برف و باران و گرد و غبار، امکان ایحاد شبکه تارهای درهم تنیده (همچون تار عنکبوت) و موارد مشابه نیز امکان پذیر است.

پلکسوس یک نرم افزار قدرتمند است که برای تولید ذرات و اشکال سه بعدی انتزاعی مورد استفاده قرار می گیرد و بصورت پلاگین برروی نرم افزار Adobe After Effects اجرا میشود. با استفاده از این پلاگین به سادگی هرنوع از Particle ها که مد نظرتان است را تولید و بوسیله نرم افزار قدرتمند ادوبی رندر نمایید.

این پلاگین علاوه بر نرم افزار افتر افکت برروی Cinema 4D نیز اجرا میشود و این موضوع نیز از جمله مواردی است که آن را نسبت به سایرین متمایز می سازد.

ارسال نظر