مسابقه ای برای تغییر آینده حمل و نقل

حدودا هزار دانشجو در دانشگاه ای اند ام (A&M) تگزاس جمع شدند تا در مسابقه پاد هایپرلوپ اسپیس ایکس (SpaceX’s Hyperloop pod) شرکت کنند.

مسابقه ای برای تغییر آینده حمل و نقل

به گزارش کلیک، هایپرلوپ یک سیستم حمل و نقل نظری است که در آن تیوب های عظیم الجثه فشار پایین با پاد های حامل محموله بارگیری می شوند و این پاد ها توسط یک پنکه بزرگ با سرعت حدود یک ماخ یعنی 1195 کیلومتر بر ساعت در طول تیوب کشیده می شوند. تنها 30 تیم این شانس را داشتند که تابستان آینده طراحی های خود را در کالیفرنیا آزمایش کنند. تعدادی از طرح برنده ها را در ادامه می بینید.

تیم دانشگاه ام آی تی (MIT) روی یک طراحی امن، قابل ارتجاع و شدنی تمرکز کرد.

mit

طراحی لی های (LeHigh) با توجه به ساختار خود، تجربه ای بهینه برای کاربر داشت و این کار را با تمرکز بر ساخت وسیله ای ممتاز انجام داده که راحت، پایدار، اقتصادی و قابل دسترس برای همه است.

lehigh-university

تیم پردو (Purdue) یک سازه فیبر کربن طراحی کرد که از یاتاقان های هوایی برای شناوری، آهنربا های دائمی و ترمز های اصطکاکی برای ترمز و مخازن هوای فشرده برای شروع حرکت استفاده می کند.

purdue-hyperloop

طراحی تیم ژاپنی قادر به شناوری مغناطیسی در ایستگاه و تحمل چندین خطا در هر زیرسیستم است و کمترین اثر را روی مسیر حرکت خود می گذارد.

keio-university

طراحی دانشگاه ویسکانسین کاملا در مقابل خطرات ایمن است و تجربه ای خوب برای کاربر به جا می گذارد. این طرح می تواند بدون نیاز به هیچ قدرتی در دویست پا متوقف شود.

university-wisconsine28093madison

طراحی مشترک دانشگاه مریلند و راتجرز از هندسه منحصر به فرد آهنربا های دائمی استفاده می کند تا پاد را با افزایش سرعت آن مجبور به شناوری کند.

university-maryland-rutgers-university

تیم دانشگاه فلوریدا یک طراحی ساده داشت؛ تنها با استفاده از چرخ، سرعت بهینه و کارایی بالا.

university-of-florida

تیم ایروین (Irvine) که یکی از پنج طرح برتر بود، تنها تیمی بود که از سیستم شناوری هوایی استفاده کرده بود.

university-of-cali-irvine

تیم اورال روبرتز (Oral Roberts) با استفاده از تولید داخل خانه و ساخت سیستم ها به جای خرید اجزا قیمت ها را پایین نگه داشته بود.

oral-roberts-university

تیم کانادا به سادگی و راحتی ساخت پاد توجه نشان داده بود.

university-waterloo

منبع : time

ارسال نظر