اتمام جنجال درخواست دسترسی اشتباه بازی پوکیمون

پس‌ازاینکه اپلیکیشن Pokémon Go بر روی iOS درخواست دسترسی کامل به حساب گوگل کاربران را داشت، سازندگان این بازی اعلام کردند که این درخواست اشتباه است و مشغول بررسی و رفع آن با کمک گوگل هستند.

اتمام جنجال درخواست دسترسی اشتباه بازی پوکیمون

به گزارش کلیک، بازیکنان پوکیمون گو دیگر نگران مشکلات این اپلیکشین نباشند. سازندگان این برنامه اعلام کردند که درخواست "اشتباه" این اپلیکیشن برای دسترسی کامل به حساب گوگل کاربر بر روی iOS در حال بررسی است و گوگل نیز برای حل این مشکل با آنان همکاری می‌کند.

در بیانیه‌ای نیانتیک، سازنده پوکیمون گو اعلام کرد که این اپلیکیشن "به‌اشتباه درخواست دسترسی کامل به‌حساب گوگل را دارد" اما اطلاعات هیچ کاربری به خطر نیفتاده است.

پوکیمون گو تنها دسترسی اولیه به اطلاعات عمومی حساب گوگل را دارد(به‌طور خاص ID کاربر و آدرس ایمیل) و به هیچ اطلاعات دیگری از حساب کاربری دسترسی نداشته و اطلاعاتی جمع‌آوری نشده است. این کمپانی افزود گوگل نیز تایید کرده است که هیچ اطلاعاتی از کاربران توسط این اپلیکیشن جمع‌آوری نشده است.

نیانتیک که زمانی متعلق به گوگل بود نیز افزود گوگل با آن‌ها همکاری می‌کند تا دیگر کاربران نیاز به تنظیم حساب کاربری خود برای حل این مشکل نباشند. گوگل به‌زودی دسترسی پوکیمون را به اطلاعات اولیه حساب گوگل کاهش خواهد داد.

علاوه بر نگرانی‌های حریم خصوصی ممکن است تهدیدات امنیتی بالقوه وجود داشته باشد زیرا با دسترسی به خواندن ایمیل ممکن است اطلاعات شخصی فرد به خطر بیافتد. حتی گوگل نیز هشدار می‌دهد این نوع دسترسی را دست‌کم نگیرند.

شرکت گوگل در صفحه حمایت خود نوشته است "دسترسی کامل به‌حساب کاربری تنها باید به اپلیکیشن هایی داده شود که کاملا به آن اعتماد دارید و روی کامپیوتر شخصی، تلفن یا تبلت شما نصب‌شده‌اند."

نیانتیک هنوز نگفته است که این ترمیم تا چه زمانی طول خواهد کشید.

ارسال نظر