ممنوعیت بازی پوکمون‌ گو در ایران سوژه رسانه‌ های غربی شد

رسانه‌ های غربی مدعی شده ‌اند ایران اولین کشوری است که به طور رسمی اجرای بازی پوکمون ‌گو را ممنوع کرده است.

ممنوعیت بازی پوکمون‌ گو در ایران سوژه رسانه‌ های غربی شد

به گزارش کلیک، بازی پوکمون‌ گو در ایران به علت نگرانی ‌های امنیتی ممنوع اعلام شد. بر اساس تصمیم کمیته فیلترینگ این بازی در ایران قابل اجرا نیست. لازم به ذکر است که این بازی به طور رسمی در کشورهایی مانند چین و هند عرضه نشده است.

صدای آمریکا مدعی شده این اتفاق نشان می ‌دهد رژیم ایران در برابر هیولاهای مجازی هم تحمل اندکی دارد! گفتنی است بازی یاد شده هرگز به طور رسمی از سوی شرکت سازنده در ایران عرضه نشده و نصب آن مستلزم استفاده از وی پی.ان بر روی گوشی است.
برخلاف ادعای رسانه های غربی برخی از کشورهای دیگر جهان هم محدودیت ‌ها و ممنوعیت‌ هایی را برای اجرای بازی یاد شده در نظر گرفته ‌اند.

اجرای بازی پوکمون گو در شهر نیویورک برای افراد با سابقه تجاوز جنسی ممنوع است و در اندونزی هم افسران پلیس حق اجرای بازی یاد شده را ندارند.
این در حالی است که بی.بی.سی در خبر خود که بسیاری از سایت‌ های خبری دیگر هم به آن استناد کرده‌ اند گفته است که تعداد دیگری از کشورها هم در مورد بازی یاد شده نگرانی ‌های امنیتی دارند و ایران در این زمینه تنها نیست. بی بی سی هم در خبر خود بحث و اظهار نظر کاربران ایرانی در مورد این بازی در شبکه‌ های اجتماعی و تلاش مقامات کشورمان برای جلب همکاری سازندگان این بازی قبل از تصمیم ‌گیری نهایی در مورد فیلتر شدن آن را نیز در خبر خود عنوان کرده است.

سایت ونچربیت در خبری اعلام کرده است که کاربران بازی پوکمون ‌گو در آمریکا در اوایل ماه جولای شاهد دسترسی این بازی به کل حساب‌ های کاربری جیمیل خود بوده ‌اند. با وجود این خبر شرکت سازنده این بازی، نیانتیک، این اخبار را بی ‌اساس دانست. از سوی دیگر روابط طراحان اصلی این بازی با سازمان جاسوسی سیا باعث ایجاد نگرانی هایی در مورد این بازی است.

گیلمن لویی یکی از اعضای هیات مدیره نیانتیک در محافل امنیت سایبری فردی شناخته شده است. او اولین مدیرعامل شرکت In-Q-Tel بوده که بازوی سرمایه‌گذاری سازمان جاسوسی سیا در شرکت‌ های نخبه فناوری محسوب می ‌شود.

ارسال نظر