دستگیری ۴ مظنون پرونده هک شبکه HBO/ هکرها تهدید به افشاگری بیشتر کردند

رسانه کلیک - ۴ هکر مظنون به دست داشتن در عملیات هک سرورهای HBO و افشای بخش‌هایی از قسمت چهارم سریال «بازی تاج و تخت» در هند دستگیر شدند.

دستگیری ۴ مظنون پرونده هک شبکه HBO/ هکرها تهدید به افشاگری بیشتر کردند

خبر هک شدن سرورهای HBO از تیترهای داغ این روزها است. هفته‌های گذشته ۱٫۵ ترابایت از اطلاعات سرور HBO هک شد و بخش‌هایی از قسمت چهارم سریال محبوب بازی تاج‌ و تخت، زودتر از پخش رسمی منتشر شد.

خبرگزاری‌های فرانسه روز گذشته اعلام کردند که ۴ هکر مظنون به هک کردن شبکه آمریکایی HBO در هند دستگیر شدند. هنوز مشخص نیست که این هکرها تا چه میزان با پرونده ارتباط دارند، ولی این موضوع به اثبات رسیده که لو دادن قسمت چهارم سریال «گیم آف ترونز» و بخش‌هایی از جنگ دنریس و ارتش لنیستر کار این چهار هکر بوده است.

گفته می‌شود؛ ۴ مظنون دستگیر شده کارمند شبکه Star India هند هستند که البته این شرکت درباره این ماجرا اظهار بی‌اطلاعی کرده و از پلیس پیشگیری از جرائم اینترنتی بابت این عمل هوشمندانه تشکر و قدردانی کرده است.

شواهد همچنین نشان می‌دهد هکرهای دستگیر شده نقش اصلی در این بازی را ایفا نمی‌کنند و هنوز قسمت زیادی از اطلاعات در دست گروهی از افراد سودجو است.

گفتنی است، هکرهای اچ بی او روز یکشنبه بخش‌هایی از سریال‌های Insecure و Curb Your Enthusiasm را منتشر و تهدید کرده‌اند که اگر این شبکه مبلغ مطالبه شده را به آن‌ها پرداخت نکند، قسمت‌های بعدی گیم آف ترونز (Game Of Thrones) را منتشر می‌کنند.

ارسال نظر