پاپ فرانسیس هم اینستاگرامی شد

واتیکان دیروز تایید کرد که از روز شنبه پاپ فرانسیس در اینستاگرام حساب کاربری خواهد داشت تا شاید مانند کسانی چون کریستیانو رونالدو و جاستین بیبر در این سرویس به اشتراک گذاری عکس لایک های فراوانی بگیرد.

پاپ فرانسیس هم اینستاگرامی شد

به گزارش کلیک، تاریخ این عضویت را خود پاپ فرانسیس هفتاد و نه ساله تعیین کرده است، زیرا این روز سومین سالگرد انتخاب او به عنوان رهبر یک و دو دهم میلیارد کاتولیک در جهان است. این کار جدیدترین استراتژی واتیکان در استفاده از شبکه های اجتماعی است تا مطمئن شود پیام پاپ به بیشترین تعداد افراد در جهان و به خصوص جوانان می رسد.

همین حالا هم پاپ فرانسیس در توییتر فعالیت خوبی دارد. او با حساب کاربری به نام @Pontifex به نه زبان توییت می کند. حساب کاربری انگلیسی زبان پاپ در توییتر توسط نه میلیون نفر و حساب کاربری اسپانیایی او توسط یازده میلیون نفر دنبال می شود. عضویت در اینستاگرام پیش بینی می شد زیرا در حال حاضر این شبکه با چهارصد میلیون کاربر در سراسر جهان با سرعت بیشتری نسبت به توییتر در حال رشد است.

ماه گذشته کوین سیستروم، رئیس اینستاگرام، پاپ را در واتیکان ملاقات کرد و سپس گفت که آن ها درباره قدرت عکس ها در متحد کردن انسان هایی با فرهنگ ها و زبان های مختلف صحبت کرده اند. سیستروم در پستی در اکانت اینستاگرام خود می گوید: صحبت با پاپ یکی از به یاد ماندنی ترین تجربیات من در زندگی بود.

پاپ فرانسیس تنها چهار روز بعد از انتخابات مارس ۲۰۱۳ خود با جمله "برایم دعا کنید" که به نام او معروف شد در توییتر شروع به فعالیت کرد. بعضی غیر کاتولیک ها این موضوع را به خوبی درک نکردند زیرا از نظر آن ها مراسم عشاء ربانی و رسوم آیینی موقعیت هایی هستند که باید با مسیح مواجه شد.

اما صحبت های پاپ در شبکه های اجتماعی تنها محدود به الهیات و خداشناسی نبوده، او از این رسانه برای واکنش به اتفاقات جهانی مانند طوفان هیایان/یولاندا و یا ارائه نظر خود درباره موضوعات روز هم استفاده می کند. او عبارات کوتاه و خوشایندی را هم به عنوان راهنمایی برای زندگی به اشتراک می گذارد، مانند: من نمی توانم فردی مسیحی را تصور کنم که نمی داند چطور لبخند بزند.

با این حال این که پاپ فرانسیس همیشه یک لباس می پوشد و بیشتر وقت خود را در یک جا می گذراند ساخت یک صفحه جذاب اینستاگرام را به چالشی برای تیم رسانه ای او تبدیل می کند. البته از طرفی هم افراد جالبی به دیدار پاپ می آیند، او به جاهای دوردستی می رود و به گنجینه های هنری موزه های واتیکان دسترسی دارد. پاپ تا به حال مهمان های مهمی از دنیای اقتصاد دیجیتال داشته است، کسانی مثل رئیس گوگل اریک اشمیت و تیم کوک از اپل.

منبع : themalaymailonline

ارسال نظر