تولید شارژری که تنها در چند دقیقه خودرو را شارژ می کند

رسانه کلیک – یکی از مهمترین مسایل در افزایش فروش خودروهای الکتریکی، نیاز به مدت زمان نسبتا طولانی برای شارژ باتری آن ها است.  شرکت خودروسازی پورشه توانسته این مشکل را در محصولات جدید خود حل کند.

تولید شارژری که تنها در چند دقیقه خودرو را شارژ می کند

مشکل نیاز به زمان طولانی برای شارژ باتری تاکنون مانع از کاربردی شدن و تولید انبوه خودروهای الکتریکی حتی در شرکت هایی نظیر تسلا شده است، اما به نظر می رسد پورشه توانسته این داستان را تغییر دهد؛ دفتر جدید این شرکت در برلین با استفاده از دو شارژ فوق سریع ۸۰۰ ولتی و با ارایه توان ۱۵۰ کیلووات توانسته اند به رقیبی جدی برای شارژهای ۱۲۰ کیلو واتی تسلا تبدیل شود.

این شرکت مدعی شده است که با پیشرفته تر شدن این تکنولوژی می تواند توان شارژها را به ۳۵۰ کیلووات افزایش داده و گزینه مناسبی برای تهیه انرژی لازم در خودروهای آینده باشد؛ به صورت خلاصه ۸۰% از انرژی پورشه های الکتریکی آینده تنها در ۱۵ دقیقه تامین خواهد شد. همچنین انتظار می رود این شرکت با سایر شرکت های اروپایی در زمینه ساخت شارژهای فوق سریع برای خودروهای الکتریکی، همکاری های مشترکی را آغاز نماید، باید منتظر ماند و شاهد رقابت شدید بین نام هایی مثل و تسلا و پورشه در عرصه ای جدید بود.

ارسال نظر