احتمال عرضه‌ی گوشی هوشمند با نمایشگر 4K در سال 2016

چندی پیش اخباری از سوی منابع خبری منتشر شد که حاکی از عدم تمایل سامسونگ و ال‌جی به منظور تجهیز پرچمداران سال 2016 خود به صفحه نمایش‌های با وضوح تصویر 4K بود.

احتمال عرضه‌ی گوشی هوشمند با نمایشگر 4K در سال 2016

به گزارش کلیک ، بر اساس تازه‌ترین ادعای روزنامه‌نگار فعال در صنعت موبایل و تکنولوژی با نام کاربری @Ricciolo1 ظاهرا نباید به شایعات اخیر منتشر شده اعتماد کرد، چرا که سامسونگ و ال‌جی به سختی در تلاش هستند تا در سال 2016 میلادی یک گوشی هوشمند بهره‌مند از نمایشگر 4K خود را روانه‌ی بازار کنند.

بر اساس ادعای این روزنامه‌نگار، گوشی هوشمند مد نظر هر دوی این کمپانی‌های کره‌ای از نظر ابعاد بزرگ طراحی می‌شود و ظاهرا فبلت خواهند بود. اما در عین حال از ظرافت خاصی هم بهره‌مند می‌شوند. بنا به ادعای @Ricciolo1 کمپانی سامسونگ و ال‌جی به منظور رونمایی از این گوشی هوشمند خود تصمیم قطعی گرفته‌اند و این تصمیم به هیچ وجه کنسل نخواهد شد. بنابراین در سال 2016 هم سامسونگ و هم ال‌جی از یک گوشی هوشمند منحصر به فرد مجهز به صفحه نمایش 4K رونمایی می‌کنند.

در این بین با توجه به اینکه گفته شد محصولات بهره‌مند از نمایشگر 4K دو کمپانی سامسونگ و ال‌جی در سال 2016 از نظر ابعاد بزرگ خواهند بود، پیش بینی می‌کنیم که محصول مجهز به این نوع نمایشگر سامسونگ فبلت گلکسی نوت 6 این شرکت باشد. اما هنوز هیچ پیش بینی در رابطه با گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر 4K شرکت ال‌جی نشده، اما شاید این امکان وجود داشته باشد که پرچمدار این شرکت یعنی گوشی هوشمند ال‌جی جی 5 به این نوع نمایشگر مجهز شود.

1

همانگونه که می‌دانید در حال حاضر و در سال 2015 به کارگیری نمایشگرهای با وضوح تصویر 4K امری چندان رایج به شمار نمی‌رود و اغلب محصولات برتر سال 2015 نهایتا از نمایشگرهای با وضوح تصویر QHD بهره‌مند شدند. در واقع در سال 2015 تنها گوشی که از نمایشگر 4K بهره‌مند شده گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 پریمیوم (Xperia Z5 Premium) سونی بوده است. این گوشی هوشمند هم اکنون تنها گوشی است که از این نوع صفحه نمایش بهره می‌برد. به کار گیری نمایشگر 5.5 اینچی و با وضوح تصویر 4K در گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 پریمیوم منجر شده که تراکم پیکسلی آن به 801 پیکسل در هر اینچ برسد و نهایتا کیفیت فوق‌العاده‌ای را اراده کند. اگرچه این کیفیت بالا نقاط منفی اساسی را نیز به همراه دارد که عمده‌ترین آن مربوط به تحت تاثیر قرار دادن عملکرد باتری دستگاه و افت توان شارژدهی آن است.

هم اکنون بسیاری از کاربران و کارشناسان عقیده دارند که تجهیز گوشی‌های هوشمند به صفحه نمایش‌های با وضوح تصویر QHD به هیچ اقدام معقولانه‌ای محسوب نمی‌شود و هیچ ضرورتی بدین منظور وجود ندارد چرا که چشم انسان در شرایط عادی و غیرمسلح به واقع نمی‌تواند تفاوت مابین این وضوح تصاویر بالا با وضوح تصویر فول اچ دی را تشخیص دهد. بنابراین تجهیز گوشی‌های هوشمند به نمایشگرهای QHD تنها جنبه‌ی تبلیغاتی داشته و از سوی دیگر بازده منفی در عملکرد کلی دستگاه و به ویژه باتری آن را به همراه خواهد داشت. همانطور که اشاره کردیم این دسته از افراد مخالف تجهیز گوشی‌های هوشمند به نمایشگرهای QHD هستند، حال تصور کنید که از نظر آن‌ها بهره‌مندی گوشی هوشمندی از نمایشگر 4K چه ضرورتی خواهد داشت؟ نظر شما چگونه است؟ آیا موافق با تجهیز گوشی‌های هوشمند به صفحه نمایش‌های با وضوح تصویر افراطی QHD یا 4KL هستید؟

منبع: phonearena

ارسال نظر