احتمال آلوده شدن یک میلیارد دستگاه اندروید به ویروس Stagefright

FCC به چهار حامل اصلی آمریکا – AT&T، اسپیرینت، تی موبایل و وریزون- و ترکفون و موبایل آمریکا نامه ارسال کرد. در این میان FTC هشت تولیدکننده دستگاه های سیار و نرم افزاری مانند اپل، گوگل و سامسونگ را مورد هدف قرار داد. FCC گزارش داد مامورین سعی دارند همه چیز را بفهمند و نهایتا امنیت دستگاه های سیار را ارتقا دهند.

احتمال آلوده شدن یک میلیارد دستگاه اندروید به ویروس Stagefright

به گزارش کلیک، مقامات ایالتی می خواهند بدانند که سازندگان تلفن همراه و حامل های بی سیم چگونه ضعف های امنیتی را مدیریت می کنند و چرا درست کردنش زمان زیادی می برد.
کمیسیون ارتباطات ایالتی (FCC) و کمیسیون بازرگانی ایالتی (FTC) در روز دوشنبه به ۱۴ شرکت بزرگ و سرشناس نامه ارسال کردند و خواهان توضیحی دقیق درباره چگونگی انتشار به روزرسانی سیستم امنیتی شدند.

FCC به چهار حامل اصلی آمریکا - AT&T، اسپیرینت، تی موبایل و وریزون- و ترکفون و موبایل آمریکا نامه ارسال کرد. در این میان FTC هشت تولیدکننده دستگاه های سیار و نرم افزاری مانند اپل، گوگل و سامسونگ را مورد هدف قرار داد. FCC گزارش داد مامورین سعی دارند همه چیز را بفهمند و نهایتا امنیت دستگاه های سیار را ارتقا دهند.

ماموران می گویند از آن جایی که استفاده موبایل در افراد و مشاغل بیشتر شده است نگران هستند که اگر دستگاه ها شرایط امنیتی ویژه را نداشته باشند ارتباطات و اطلاعات شخصی کاربران آسیب پذیر شوند. ضعف های امنیتی باعث می شود خاطیان خیلی راحت به هر دستگاه محاسباتی نفوذ کنند، به هر مدرک مهمی دسترسی پیدا کنند، ورود و خروج های شبکه را کنترل کنند، به فعالیت های صفحه کلید دسترسی پیدا کنند، وب کم را روشن کنند یا دستگاه را به ابزاری برای حمله به دستگاه های دیگر تبدیل کنند.

FCC در بیانیه اش گفت این اواخر ضعف های زیادی در سیستم های عامل موبایل یافت می شوند که امنیت و صحت دستگاه کاربران را تهدید می کنند.
خصوصا ویروس "استیج فرایت" که بر دستگاه هایی که سیستم عامل شان اندروید است تاثیر می گذارد، و ماموران اذعان داشته اند که ممکن است بر حدود ۱ میلیارد دستگاه اندروید در سطح جهان تاثیر گذاشته باشد. "استیج فرایت" در جولای قبلی کشف شد و به خاطیان اجازه می دهد از طریق پیام متنی به دستگاه اندروید متصل شوند. چندین راهکار برای مقابله با این مشکل به کار بسته شد اما از آن جایی که افراد متخلف هم دائما در حال کشف راه های جدید هستند مشکل همچنان به قوت خود باقی ست.
FCC بیان کرد اگر چه تهیه کنندگان سیستم های عامل، تولید کنندگان تجهیزات و شرکت های خدماتی به محض بروز تهدید به آن واکنش نشان دادند، اما ممکن است اگر اقدامات یا قطعات حفاظتی در زمان مناسب به کار گرفته نشوند، میلیون ها کاربر برای مدت زیادی یا برای همیشه بدون محافظ بمانند. کاربرانی که گوشی های قدیمی تر دارند خطر بیشتری آن ها را تهدید می کند، به خاطر این که هیچ وقت تحت تعمیر حفاظتی قرار نگرفتند.

جان مارینو، معاون فناوری و امنیت مجازی CTIA می گوید امنیت کاربران هم چنان در راس خواسته های شرکت های بی سیم است. وی افزود شاغلان حیطه صنعت شدیدا تلاش می کنند تا کاربران را در مسائل حفاظتی راضی نگه دارند، به محض این که شرکت ها سیستم امنیتی را به روزرسانی و منتشر کنند حامل ها، آن ها را به کار خواهند گرفت.

منبع: cnet

ارسال نظر