استفاده از هوش مصنوعی در اپلیکیشن عکاسی «پریسما»

رسانه کلیک - پریسما (Prisma) محبوب‌ترین اپلیکیشن عکاسی است که بنیان‌گذاران آن به دنبال توسعه توانایی‌ها و استفاده از هوش مصنوعی در این اپلیکیشن هستند.

استفاده از هوش مصنوعی در اپلیکیشن عکاسی «پریسما»

این اپلیکیشن شاید مانند روز اول، جذابیت و تازگی نداشته باشد؛ اما همچنان در ابتدای راه و به دنبال افزایش توانمندی‌های خود است.

به گفته بنیان‌گذاران این اپلیکیشن، تمرکز آن‌ها صرفاً بر طراحی یک اپلیکیشن ساده عکاسی نیست، بلکه به دنبال توسعه این طرح و استفاده از هوش مصنوعی هستند که بتوان در کارهای کامپیوتری هم از آن استفاده کرد.

در این طرح، پریسما به تکنولوژی تشخیص اشیا، تشخیص چهره و تشخیص پیش‌زمینه در عکس مجهز می‌شود. با اجرایی شدن این طرح، پریسما به محبوب‌ترین اپلیکیشن عکاسی تبدیل می‌شود.

گفتنی است؛ فیس بوک که مشتری سابق پریسما بود، دیگر از این اپلیکیشن استفاده نمی‌کند و به دنبال این است که اپلیکیشن خود را پایه‌گذاری کند.

پریسما با همکاری با شرکت‌های رقیب خود مخالف نیست و بنیان‌گذاران آن معتقدند تا جایی که امکان داشته باشد، طرح‌های خود را حتی به رقبای خود عرضه می‌کنند.

این اپلیکیشن ماهیانه بین ۵ تا ۱۰ میلیون کاربر دارد که این میزان، برای یک استارتاپ نسبتاً زیاد است؛ بنابراین، خیلی عجیب نیست که شرکت‌های بزرگ، به جای استفاده از این اپلیکیشن فوق‌العاده به دنبال حذف آن هستند.

ارسال نظر