احتمال ارائه پیام رسان آمازون به نام Anytime

رسانه کلیک - در چند سال گذشته استفاده  پیام رسان های گوناگون با قابلیت های مختلف افزایش پیدا کرده است. شرکت آمازون هم قصد دارد برای مقابله به مثل، پیام رسان اختصاصی خود را معرفی کند.

احتمال ارائه پیام رسان آمازون به نام Anytime

امروزه کاربران از اپلیکیشن های پیام رسان نه تنها برای برقراری ارتباط با دوستان خود، بلکه برای اهداف تجاری نیز استفاده می کنند. از این رو تعداد اپلیکیشن های پیام رسان روز به روز افزایش می یابد. بر اساس اخبار منتشر شده شرکت آمازون نیز در تلاش برای ارائه اپلیکیشن پیام رسان جدید خود با نام Anytime است.

این شرکت در حال حاضر در حال بررسی فیدبک هایی است که نسبت به احتمال ارائه این اپلیکیشن در رسانه های مختلف منتشر شده است. از جمله قابلیت های دیگری که قرار است از طریق این اپلیکیشن پیام رسان در اختیار کاربران قرار گیرد، امکان برقراری ارتباط با دوستان بدون نیاز به شماره تلفن است. از دیگر امکانات این اپلیکیشن رمز گذاری و خصوصی سازی پیام های رد و بدل شده بین کاربران است که باعث افزایش امنیت این پیام رسان می شود. البته در برخی از وب سایت ها به موارد ذکر شده در بالا اشاره شده است و هنوز شرکت آمازون هیچ واکنشی نسبت این موارد از خود نشان نداده است. از طرفی هنوز هیچ نسخه ای از این اپلیکیشن منتشر نشده است و به همین دلیل بسیاری از کارشناسان عقیده دارند خبر ارائه اپلیکیشن پیام رسان جدید توسط آمازون می تواند تنها یک شایعه باشد.

البته به چند دلیل که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، ارائه اپلیکیشن پیام رسان از طرف شرکت آمازون برای مشتریان به منظور استفاده از خدمات این شرکت دور از ذهن نیست.

دلیل اول این است که آمازون پیش از این نیز سرویس مبتنی بر ارسال پیام هم برای مشتریان و هم برای شرکت های مختلف ارائه کرده بود. در ابتدای سال جای میلادی شرکت AWS برای شرکت هایی که از خدمات شرکت آمازون استفاده می کنند، سرویسی با نام Chime ارائه کرده بود که از آن می توان به عنوان پیام رسان و اپلیکیشنی مناسب برای ایجاد ویدیو کنفرانس استفاده کرد. در این اپلیکیشن از دستاوردهای آمازون که در استارتاپ های مختلف به ان دست یافته است، استفاده شده است.

دلیل دوم که می تواند مهر تاییدی بر اخبار منتشر شده در خصوص ارائه اپلیکیشن پیام رسان از سوی شرکت امازون باشد، ارائه اپلیکیشن Alexa Calling از سوی آمازون است که برای برقراری ارتباط میان مشتریان از آن استفاده می شود. در همان ابتدای ارائه این اپلیکیشن بسیاری از کارشناسان بر این عقیده بودند که آمازون راه ورود خود به دنیای اپلیکیشن های پیام رسان با قابلیت های منحصر به فرد را باز کرده است.

دلیل سوم نیز مربوط به تلاش های گذشته آمازون است. در واقع آمازون از ۲۰ سال پیش تلاش هایی در زمینه ارائه شبکه اجتماعی انجام داده است. آمازون در یک استارتاپ در بوستون، تلاش هایی در زمینه ارائه شبکه اجتماعی شبیه به فیس بوک انجام داده بود. مدیر و موسس آمازون، جف بزون، در آن زمان به این نکته که می توان از بستر اینترنت برای اهداف زیادی استفاده کرد اشاره کرده بود. وی همچنین گفته بود که با توجه به رشد سریع اینترنت فرصت های زیادی در اختیار شرکت های مختلف قرار خواهد داد که از آن باید استفاده بهینه کرد.

شاید در حال حاضر آمازون دوباره قصد دارد تا به دنیای شبکه های اجتماعی قدم بگذارد. نکته مهم و قابل توجه دیگر این است که طراحی پایه شرکت آمازون به نوعی بر اساس و شبیه به یک شبکه اجتماعی انجام شده است. به نظر می رسد ارائه Alexa Calling نیز بر همین اساس انجام شده باشد.

در طی چند سال اخیر نه تنها تعداد اپلییکشن های پیام رسان بسیار زیاد شده است بلکه قابلیت های آن ها افزایش یافته است. اکثر کاربران از این اپلیکیشن ها برای برقراری تماس صوتی رایگان استفاده می کنند. مثلا اپلیکیشن هایی مثل واتس اپ، تلگرام، وایبر، لاین و غیره در بسیاری از کشورها کاربران زیادی به خود اختصاص داده اند. از طرفی در برخی از این اپلیکیشن ها از ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی برای اهداف تجاری و راه اندازه کسب و کار استفاده می شود.

شرکت آمازون که یکی از شرکت های خرید و فروش آن لاین است در چند سال گذشته موفقیت های زیادی در حوزه فعالیتی خود کسب کرده است و به نظر می رسد برای گسترش فعالیت های خود و همچنین ثابت نگه داشتن جایگاه خود نیاز به ارائه یک اپلیکیشن پیام رسان دارد تا کاربران بهتر بتوانند از قابلیت ها و خدمات این شرکت استفاده کنند.

ارسال نظر