مدل پردازنده اپل مک پرو و آی مک پرو لو رفت

رسانه کلیک - وبسایت بنچمارک Geekbench به تازگی با انتشار نتایج بنچمارک پردازنده اینتل، مدل پردازنده‌های مک پرو و آی مک پرو جدید را افشا کرد.

مدل پردازنده اپل مک پرو و آی مک پرو لو رفت

در بررسی‌های اخیر سایت بنچمارک Geekbench مشخص شد که ظاهرا مک پرو و آی مک پرو شرکت اپل از جدید‌ترین تراشه و پردازنده اینتل یعنی Core i9-7900X تا میزان ۱۰ الی ۲۰ هسته استفاده خواهد کرد. اپل قصد دارد نسخه جدید Mac Pro را با سری Core-X Intel تولید کند و بنچمارک منتشر شده توسط سایت Geekbench یکی از نخستین بنچمارک‌های لو رفته از مدل و نوع پردازنده‌های مک پرو و آی مک پرو تا به امروز است. سری Core-X بر اساس معماری Skylake-X seArch طراحی شده‌ است که از تمام ۱۸ هسته خود برای محاسبات استفاده می‌کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که اپل رسما نسخه جدید مک پرو (Mac Pro) را معرفی نکرده است در حالی که رسما اعلام کرده است که خط تولید آی مک پرو (iMac Pro) به پردازنده ۱۸ هسته‌ای مجهز خواهد شد

شرکت اپل فعلا برای گروه Mac Pro اطلاعیه‌ای را بصورت رسمی اعلام نکرده است بنابراین، بسیار جالب است که با اولین جزییات از مک پرو جدید و توسعه یافته آشنا شویم.

بنچمارک چیست و چرا نتایج بنچمارک جدید‌ترین تراشه اینتل در سریعترین زمان ممکن منتشر شد؟

امروزه به محض این که یک قطعه هوشمند معرفی می‌شود با نرم‌افزارهای بنچمارک مختلف مورد آزمایش قرار می‌گیرد و امتیازات کسب شده توسط آن معیار مهمی برای بسیاری از علاقه‌مندان دنیای ابزارهای هوشمند است.

تقریبا بدون هیچ استثنایی تمامی محصولاتی که به بازار عرضه می‌شوند تحت برخی تست‌ها توسط بنچمارک‌های مورد تأیید تولید کننده قرار می‌گیرند و پس از آن نیز توسط افراد و تیم‌های مستقل مورد بررسی قرار می‌گیرند تا به نوعی نمره و امتیازی در بخش‌های گوناگون عملکردی به آن‌ها تعلق بگیرد و بتوان از این امتیازها به عنوان مبنایی برای مقایسه با سایر محصولات استفاده کرد. عموما بنچمارک ها در حضور شما انواع و اقسام سخت افزار های دستگاه را تست کرده و حالات سی پی یو , جی پی یو و غیره را درمی یابد و در آخر نتیجه ای از تست انواع سخت افزار و پاسخ توانایی آن ها را برای شما لیست می کند. عددی به عنوان امتیاز دریافت شده دستگاه شما نمایش می دهد که این عدد را می توان در بین دیگر دستگاه ها نیز مقایسه کرد تا فهمید کدام یک از قدرت بیشتری برخوردارند.

سایت Geekbench یکی از محبوب‌ترین وبسایت‌ها در زمینه بنچمارک بوده و دلیل آن هم پشتیبانی دائمی آن است. Geekbench یک وبسایت بنچمارک جامع است چرا که ابزار و یا قطعه هوشمند را از جهات مختلف امتیازدهی می‌کند. Geekbench میزان پاسخگویی رابط کاربری، CPU، GPU، رم و عملکرد حافظه ذخیره‌سازی را بررسی می‌کند. امتیاز هر تست در نهایت با سایر امتیازات ادغام می‌شود و یک نمره به عنوان امتیاز نهایی برای ابزار شما ارائه می‌شود.

هر زمان که یک CPU یا GPU جدید منتشر می شود، می توانید تقریبا نتایج بنچمارک قطعه مورد نظر را پس از چند روز از زمان معرفی و عرضه در وبسایت Geekbench مشاهده کنید. پیش از این، اپل کم و بیش اعلام کرده بود که از جدیدترین پردازنده Core-X اینتل (تا تمام ۱۸ هسته) استفاده خواهد کرد. معماری Skylake جدید و حضور ۵۱۲ AVX نیز به فروش بخش iMac Pro و Mac Pro جدید کمک خواهد کرد.

1th pic

نتایج و امتیازات بدست آمده از بنچمارک پردازنده Intel Core i9-7900X بالاترین امتیازی بود که تا به امروز دیده‌ایم. این پردازنده در حالت تک هسته امتیاز ۵۱۱۰ را به خود اختصاص داد و در حالت چند هسته امتیاز شگفت‌انگیز ۵۰۵۸۹ را دریافت کرد. تست‌ها و آزمایش‌های گرفته شده از عملکرد پردازنده جدید اینتل در تمامی ابعاد و مقیاس‌ها مورد بررسی قرار گرفته است همچنین این پیکربندی خاص ۳۲ گیگابایت رم DDR4 را اجرا کرد.

2th pic

بعد از مک پرو (Mac Pro) سراغ آی مک پرو می‌رویم. نتایج بنچمارک سایت Geekbench برای آی مک پرو را در بالا مشاهده می‌کنید.

همانطور که می‌بینید iMac Pro اپل دارای پردازنده Intel Core i9-7900x است اما نمرات پایین‌تری از همتای خود یعنی Mac Pro دریافت کرده است. برای این نتیجه، دو دلیل وجود دارد؛ اول اینکه نسخه Geekbench به کار گرفته شده برای بنچمارک‌گیری آی مک پرو ۴ است، درحالی که نسخه Geekbench به کار رفته برای بنچمارک‌گیری مک پرو، ۳ است. دوم اینکه، آی مک پرو یک دستگاه All in One است بنابراین تراشه‌ و هسته‌های پردازشی در پایین‌ترین کلاک تایم کار می‌کنند علت آن هم این است که باید چرخش گرما و حرارت در داخل دستگاه در پایین‌ترین حد خود باشد.

از آنجایی که اپل قبلا وعده داده است که خط تولید iMac Pro مجهز به تراشه پردازشی تا ۱۸ هسته خواهد بود بنابراین می توان انتظار داشت که Core i9-7980XE در بالاترین تنظیمات و پیکربندی بر روی دستگاه‌های آی مک پرو و مک پرو جدید قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر