تولید انرژی پاک از آتشفشان ها در آمریکای لاتین

با وجود اینکه آتشفشان های فعال ترسناک هستند اما شاید حالا بتوانند شهرهای اصلی آمریکای لاتین را با انرژی پاک تامین کنند.

تولید انرژی پاک از آتشفشان ها در آمریکای لاتین

به گزارش کلیک، مکزیک و کاستاریکا قصد دارند خود را به عنوان تولید کننده پیش گام در حوزه انرژی از طریق گرمای زمین را معرفی کنند تا بتوانند انرژی پاک تولید کرده و بحران تغییرات آب و هوایی مبارزه کنند. بنا به گفته بانک توسعه قاره آمریکا، برق آمریکای لاتین ۵۵ درصد از طریق هیدروپاور (قوه محرکه مولد برق) و ۴۰ درصد از طریق سوخت فسیلی تهیه می شود.

از سوی دیگر به گفته کمسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب انرژی گرمایی زمین تنها ۵ درصد انرژی در آمریکای مرکزی را تولید می کند. ولی هم اکنون مسئولان در صدد تغییر این رویه هستند.
۱۰۲۲۳۳۲۷۲-۸۸۳۰۳۰۱۹_[۱].۱۹۱۰x1000

علاقه سیاسی در نتیجه توافق نامه تغییرات آب و هوای پاریس برای اقدامات جدید جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای افزایش یافته است. در این توافق نامه دولت ها موافقت کردند که دمای جهانی را زیر ۲ درجه سلسیوس نگه دارند.

انرژی گرمایی زمین نسبت به تغییرات زمین از قبیل خشکسالی و افزایش دما حساس نیست و وبه طور مستمر انرژی پاک تولید می کند.

این منبع جدید انرژی یک راه موثر برای تامین انرژی شهرهای عمده به حساب می آید چرا که نسبت به فناوری های دیگر کمترین میزان گازهای گلخانه ای را تولید می کند.

به گفته یک حقوق دان در کاستاریکا یکی از مزیت های اصلی استفاده از این منبع این است که نوسانات بازارها روی کشورها تاثیر نخواهد گذاشت. همچنین تمیزترین انرژی را تولید کرده و کاملا دوست دار محیط زیست خواهد بود.

منبع :telesurtv

ارسال نظر