ساخت شنل نامرئی برای سربازان روسیه

نوعی شنل نامرئی توسط پژوهشگران روسی ساخته شده است که به سربازان کمک می کند با محیط اطراف خود هماهنگ شوند. با استفاده از این شنل رادارها و دستگاه های رادیویی قادر نمی باشند آنها را ردیابی کنند.

ساخت شنل نامرئی برای سربازان روسیه

به گزارش کلیک، پژوهشگران دانشگاه ایالتی ساراتوف در روسیه نوعی شنل نامریی برای سربازان ساخته اند. این شنل به آنها کمک می کند تا خود را در محیط پیرامونشان مخفی کنند. با استفاده از این شنل رادارها و دستگاه های رادیویی نمی توانند آنها را ردیابی کنند.شنل نامرئی سربازان روسی

البته این شنل شبیه نمونه های رایج پارچه ساده ای نیست. در بیانیه پژوهشگران این پروژه این گونه آمده است: در واقع این لباس ترکیب قابلیت های جذب امواج رادیویی با هرگونه پارچه و بدون تغییر بافت یا ویژگی های دیگر آن است. به بیان دیگر این نوع شنل در لباس های نظامی عادی به سربازان کمک می کند تا از شناسایی شدن توسط رادارها در امان بمانند.
جنس این شنل به این صورت است که دارای غشایی است که تکنولوژی پردازش نانو در آن به کار رفته است. سلول های حساس به نور که در این لباس استفاده شده است، قادرند رنگ ها و سیگنال های موجود در محیط اطراف را ردیابی نمایند، سپس لایه رویی شنل این رنگ ها را تقلید می کند. با بهره گیری از این تکنولوژی می توان تجهیزات نظامی را به گونه ای گسترش داد که با طیف وسیعی از دما و بار همخوانی داشته باشد.
در ابتدا این تکنولوژی در آمریکا توسط پژوهشگران دانشگاه ایلینویز و موسسه فناوری ماساچوست تولید شده است.

ارسال نظر