ساخت پچی برای خواب بهتر

پچ پوشیدنی یکبار مصرف در تشخیص آپنه خواب موثر شناخته شده است. پچ پوشیدنی می تواند به آسانی هنگام خواب استفاده شود و اکنون در مرحله آزمایش است.

ساخت پچی برای خواب بهتر

به گزارش کلیک ، نتایج یک کارآزمایی بالینی نشان می دهد که پچ تشخیصی یکبارمصرف به صورت موثری در تشخیص آپنه انسدادی خواب در تمام سطوح آن مفید است.

پژوهشگران این پچ خواب، در صدد اخذ تاییده اداره غذا و داروی ایالات متحده آمریکا هستند. این دستگاه که SomnaPatch نام دارد بر روی پوست می چسبد و وزن آن کمتر از یک اونس است و فشار بینی را ثبت می کند، اشباع اکسیژن خون، ضربان قلب، تلاش تنفسی، زمان خواب و موقعیت بدن را نیز ثبت می کند.

این مطالعه نشان داد که این پچ یکبار مصرف ارزان قیمت به خوبی مطالعات خواب در آزمایشگاه ها جواب داده است.

اکثر دستگاه های تشخیصی در خانه بیمار را با دشواری هایی مواجه می کنند و خواب بیمار را متخل می کردند. این مطالعه نشان داد که این ابزار پوشیدنی می تواند به آسانی خواب بیمار را پایش کند و عوارض خاصی برای بیمار نخواهد داشت.

این مطالعه که از اعتبار بالینی نیز برخوردار است بر روی ۱۷۴ بیمار انجام شده است. در این مطالعه استفاده از دستگاه پوشیدنی و پلی سومنوگرافی به صورت همزمان بر روی بیماران انجام شده است و نتایج بیماران مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. تعدادی بیمار از این ابزار در منزل استفاده کردند تا کاربردپذیری این ابزار مورد بررسی قرار گیرد، ۳۸ مورد از ۳۹ مورد بیمار که از پچ های تشخیصی در منزل استفاده کردند، توانستند آن را فعال کنند و حداقل ۴ ساعت از داده های خواب را جمع آوری کنند و در استفاده از این دستگاه موفق بودند.

خلاصه ای از این مطالعه در ژورنال Sleep Journal منتشر می شود و قرار است که در بوستون در کنگره SLEEP 2017 به صورت سخنرانی ارایه شود.

.

ارسال نظر