بررسی تخصصی لپتاپ های PE 60 و PE 70 ام اس آی

سال‌های سال است که ام اس آی با لپ‌تاپ های سری گیمینگ خود به یکی از بزرگ‌ترین قدرت های دنیای بازی های کامپیوتری تبدیل شده است اما این شرکت جدا از سری های مخصوص بازی و محل کار، محصولاتی را با نام پرستیژ روانه بازار کرده که قصد دارد بازار هدف متفاوتی را تحت تأثیر قرار دهد. در این مقاله به بررسی دو لپ‌تاپ PE60 و PE70 از سری پرستیژ خواهیم پرداخت.

بررسی تخصصی لپتاپ های PE 60 و PE 70 ام اس آی
  • طراحی

این دو لپ‌تاپ طراحی کاملا مشابه دارند هرچند PE60 از صفحه نمایشی ۱۵/۶ اینچی بهره می برده و PE70 صفحه نمایشی ۱۷/۳ اینچی دارد. بدنه هر دو لپ‌تاپ از پلاستیک سخت و با کیفیت ساخته شده و البته پشت مونیتور و اطراف صفحه کلیدها با پوششی آلومینیومی و هاشور خورده پوشانده شده است.

بررسی تخصصی لپتاپ های PE 60 و PE 70

از نظر پورت های به کار برده شده می توان PE60 و PE70 را تا حدود زیادی کامل دانست. دو درگاه USB3 معمولی به علاوه یک پورت USB3 با قابلیت شارژ دیگر دستگاه ها انتخابی مناسب به نظر می رسد. با استفاده از پورت های انتقال تصویر و فناوری ماتریکس می توانید از دو مونیتور دیگر هم در کنار مونیتور اصلی لپ‌تاپ بهره ببرید و تصویری یکپارچه را دریافت کنید. جایگاه SD در طرف مقابل و نزدیک به دی وی دی درایو قرار گرفته است. می توانیم به شما اطمینان دهیم که تمامی پورت‌ها و درگاه های به کار برده شده فاصله و کیفیتی خوب و استاندارد دارند.

نسخه ۱۵ اینچی که PE60 نام‌گذاری شده و برای تست در اختیار گروه بررسی کلیک قرار گرفته، ضخامت ۲۷ میلی‌متری و ۲/۳ کیلوگرم وزن دارد که برای یک لپ‌تاپ با سخت افزاری قدرتمند مناسب به نظر می رسد. نسخه ۱۷ اینچی هم ضخیم تر است و هم سنگین تر و در نتیجه مناسب افرادی است که واقعا به صفحه نمایشی بزرگ نیاز دارند و خیلی به بیرون بردن لپ‌تاپ از محل کار یا خانه فکر نمی کنند.

بررسی تخصصی لپتاپ های PE 60 و PE 70

  • سخت افزار

ام اس آی PE60 از نسل ششم پردازنده های Core i7 اینتل استفاده می کند که در برابر نسل پنجم بیش از ۲۰% قدرت و توانایی بالاتری دارد. کارت گرافیک استفاده شده نیز GT960m است که ۲ گیگابایت رم دارد و ۱۳% از GT860 قدرتمند تر است. این لپ‌تاپ در نسخه های مختلف خود دارای SSD و HDD هایی با فضای متفاوت است هر چند ما در کلیک نسخه SSD را به دلیل سرعت بیشتر به شما پیشنهاد می کنیم. SSD استفاده شده در PE60 سرعت باور نکردنی ۲۲۰۰ مگابایت در ثانیه را ثبت می کند که در مقایسه با دیگر SSD های بازار فوق‌العاده به نظر می رسد. رم به کار برده شده نیز در نسخه پیش روی ما ۱۶ گیگ است و تا ۳۲ گیگ قابل افزایش است. این رم از نوع DDR4 است که سرعت را افزایش و مصرف برق را به شدت کاهش می دهد.

  • صفحه نمایش

نقطه قوت PE60 بدون شک صفحه نمایش ۱۵ اینچی IPS آن است که کیفیتی باور نکردنی دارد. صفحه نمایش استفاده شده در PE70 هم مشابه همین صفحه نمایش است و فقط اندازه ای متفاوت دارد. این صفحه نمایش فول اچ‌دی تصاویری کاملا زنده و پویا را در اختیار کاربر می گذارد و فناوری تغییر رنگ ام اس آی نیز در موقعیت های مختلف به کمک کاربر خواهد آمد. برای مثال در حالت طراحی، صفحه نمایش جزییات بیشتری را به شما نشان خواهد داد و در نتیجه دقت طراحی نیز افزایش خواهد یافت.

پنل IPS استفاده شده زوایای دید منحصر به فردی را نشان می دهد، در حدی که آن را می توان از بهترین صفحه نمایش های بازار نامید.

بررسی تخصصی لپتاپ های PE 60 و PE 70

  • صدا

ام اس آی PE60 از ۴ اسپیکر و یک بوفر Dynaudio بهره می برد که صدایی صاف و بلند را برای کاربر فراهم خواهد کرد. این لپ‌تاپ از فناوری Nahimic پشتیبانی می کند یعنی اینکه شما می توانید از نرم افزار و امکانات بی نظیر آن هنگام بازی استفاده کنید. با خاموش کردن نرم افزار Nahimic متوجه تأثیر فوق‌العاده این نرم افزار روی سیستم صدای PE60 خواهید شد.

  • کیبورد و تاچ پد

صفحه کلید جزیره‌ای و مشکی رنگ این لپ‌تاپ بسیار کم صدا و با کیفیت است. این صفحه کلید با نوری سفید و یک دست زیبا تر شده و البته به نظر می رسد مقاومت خوبی هم در برابر فشار های احتمالی داشته باشد.

تاچ پد هم کیفیت خوبی دارد و بیشتر توانایی های تاچ پد های معمول را داراست هرچند بر خلاف کیبورد، دکمه های تاچ پد صدای بلندی را ایجاد می کنند که کمی عجیب به نظر می رسد.

  • نتیجه گیری

PE60 و PE70 از سری پرستیژ شرکت ام اس آی هستند که نکات مثبت بیشتر لپ‌تاپ های بازی و ورک استیشن ام اس آی را با قیمتی مناسب در خود جای داده است. سخت افزار استفاده شده در این لپ‌تاپ و مخصوصا کارت گرافیک قدرتمند آن شما را در فعالیت های حرفه ای تنها نخواهد گذاشت و البته بیشتر بازی های مشهور بازار نیز به راحتی و با کیفیت مناسب در این دو لپ‌تاپ اجرا خواهد شد. با این تفاسیر PE60 و PE70 را می توان از بهترین لپ‌تاپ های مولتی مدیا و همه کاره بازار دانست.

ارسال نظر