عجیب ترین فناوری پوشیدنی در قالب یک دستکش هوشمند

یکی از جالب ترین و در عین حال پیشرفته ترین تکنولوژی های حال حاضر دنیا ،تکنولوژی محصولات پوشیدنی است که با ساعت‌مچی‌های هوشمند و کت‌هایی که در یقه‌شان اسپیکر دارند، آغاز شده اند. ولی شاید مهمترین زمینه تکنولوژی پوشیدنی، یک سری دستکش‌های ساده و موقر باشند.

عجیب ترین فناوری پوشیدنی در قالب یک دستکش هوشمند

به گزارش کلیک، در حال حاضر، دستکش‌هایی با بلوتوث داخلی در دسترس قرار دارند که امکان تماس تلفنی را فراهم می‌کنند و همین‌طور، قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه کنترل از راه دور را دارند.
در یک عمل کاربردی‌تر، اشکودا، تولید کننده عضو گروه فولکس‌واگن، دستکش‌هایی با عنوان "ProGlove" توسعه و تولید کرده است که در حال حاضر در کارخانه‌های تولیدی این خودروساز در جمهوری چک در دسترس کارکنان خط تولید آن قرار گرفته است.این دستکش ها از ویژگی‌هایی چون اسکنر در پشت دست برخوردارند.

کارمندان لجستیک اشکودا اولین کسانی هستند که از این دستکش‌های برای اسکن قطعاتی که از انبار به خط تولید آمده‌اند، استفاده می‌کنند. این در حالی است که تاکنون از یک اسکنر دستی برای این منظور استفاده شده است. به گفته اشکودا، این دستکش می‌تواند سرعت این پروسه را افزایش داده و شرایط ساده‌تری را برای برای استفاده بهینه نیروی کار فراهم کند.
یک علامت صوتی یا لرزشی شبیه به ویبره ی گوشی به شخص اطلاع می‌دهد که آیا آنها قطعه درست را اسکن کرده‌اند یا نه؛ عملی که هم در بخش لجستیک و هم در هنگام استفاده از این دستکش در خط تولید انجام می‌گیرد. همچنین این دستکش‌ها می‌توانند کارگران را از درستی روند کار مطلع سازند. یری سی، رئیس بخش لجستیک اشکودا در همین زمینه می‌گوید: ما همواره تکنولوژی‌های به‌روز را برای بهبود روند کار کارمندان‌مان آزمایش می‌کنیم. دستکش‌های هوشمند ProGlove به تیم ما کمک می‌کنند که با سرعت بیشتر، با راندمان بالاتر و با خطای کمتری کمتر کار را انجام دهند.

ارسال نظر