مامنتیوم در ویندوز10؛ پیشرفت یا پسرفت؟ مسئله این است!

از اواخر امسال سیل عظیمی از برنامه ها به فروشگاه "مایکروسافت" عرضه شدند، آیا شرکت "مایکروسافت"میتواند این روند را حفظ کند؟

مامنتیوم در ویندوز10؛ پیشرفت یا پسرفت؟ مسئله این است!

در چند هفته ی اخیر شرکت "مایکروسافت" ارائه چندین برنامه از شرکت های معروفی چون نفلیکس ، پاندورا ، یو بر، 1-800-فلافرز، اکیو وذر، امرکن اکسپرس و وال استیریت ژورنال، و در مواقعی از شرکت هایی مانند "بانک آمریکا" را برای "ویندوز 10" را اعلام کرده بود.

آیا انتشار برنامه با این سرعت زیاد برای "پلتفرم جهانی ویندوز" (UWP) همیشگی است؟ و آیا این برنامه ها قابل انتشار برای نسخه ی موبایل "ویندوز 10" نیز می باشد؟

جای تعجبی نیست که رئیس شرک مایکروسافت "استیو گوگن هیمر" عقیده دارد که این حرکت رو به جلو و ادامه دار خواهد بود. او در یک تماس تلفنی در همین هفته به من گفت: "تحویل پلتفرم به برنامه سازان و ساخت برنامه رو به جلو برای مامنتیوم ، به زمان نیاز دارد."

من گفتگویم را با "گوگن هیمر" در ماه آوریل 2015 به خاطر دارم ، و به صحت حرف های ایشان راجع به ناشرانی که قصد تولید برنامه برای "ویندوز 10" را داشتند شک داشتم واین شک بعد از قضیه ی شکست "ویندوز 8" منطقی بود.

پیام گوگن هیمر بعد از آن" فقط صبر کردن" بود که به نظر میرسد هنوز هم آن را سر لوحه ی کار خود قرار داده است.

ناشران به دنبال درآمد هستند. هر چه قدر "ویندوز 10" بر روی کامپیوتر های خانگی و تبلت ها بیش تر نصب شود ناشران بیشتری به برنامه سازی برای ویندوز علاقه مند میشوند. شرکت مایکروسافت اعلام کرد"در حال حاضر 110 میلیون وسیله "ویندوز 10" را نصب کرده اند.

در "ویندوز 8" ناشران مجبور بودند فقط برای این ویندوز برنامه بنویسند. در حالی که در نسخه ی جهانی ویندوز 10 اینگونه نیست و ناشران به کد های عظیمی برای موبایل، دستگاه اکس باکس و عینک های حقیقت مجازی دسترسی دارند.

از آنجایی که بنده عقیده دارم که "ویندوز فون" هنوز در عرصه ی رقابت هست ، باور دارم که تمامی برنامه های "ویندوز 10"بروی "" pc برای نسخه ی "ویندوز فون" هم عرضه خواهد شد. ولی تعداد برنامه های عرضه شده بر روی "مارکت" ویندوز فون که هر روز کاهش میابد تمایل برنامه نویسان برای انتشار و آپدیت برنامه برای این دستگاه را کمتر میکند. در بعضی موارد خاص ناشران به انتشار برنامه بر بروی کامپیتر علاقه نشان نمیدهند و آن هنگام از شعاع "پلتفرم جهانی ویندوز" کاسته میشود.

ولی گوگن هیمر هنوز هم به حرکت رو به جلو معتقد است ، او گفت:

مهم نیست برنامه نویسان برای چه دستگاهی برنامه بنویسند، چرا که هسته ی برنامه برای تمامی دستگاه ها با ویندوز 10 قابل اجراست. اگر شما برای ویندوز 10 رایانه برنامه ای بسازید ، آن بهترین برنامه ویندوز 10 برای نسخه ی موبایل نیز هست. او همنچنین ادامه داد: این وظیمه ی ماست که برنامه های متفاوت و خاص برای "ویندوز فون" در "مارکت" قرار دهیم.

شاید گوشی های که عرضه آن شایعه شده است، همان گوشی های متفاوت از نظر گوگن هیمر باشند. مطمئن نیستم که ویندوزفون تا چه هنگامی دوام میاورد و شرکت مایکروسافت به وعده های خود راجع به گوشی های آینده ادامه میدهد یا خیر.

جالب است بدانید که به نظر می رسد آقای "گوگن هیمر" امیدی به فناوری هایی مانند bridge"" ویا" toolkit" ندارد. در حالی مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود با استفاده از اینها برنامه نویسان بیش تری برای ساخت برنامه برای ویندوز 10 تمایل نشان می دهند. گوگن هیمر همچنین گفت که تعدادی از برنامه نویسان از برنامه ی "web bridge" برای راه اندازی سایتشان و تبدیل سایت به "UWP" استفاده می کنند.

وی همچنین اظهار داشت:برنامه ی"IOS bridge" که نسخه آزمایش آن ارائه شده هنوز میان مردم جا نیافتاده است. او به هیچ عنوان حرفی از تولید برنامه برای "android bridge" به میان نیاورد. وی همچنین هیچ حرفی از طرح شرکت مایکروسافت از برنامه ی Win32 Centennial bridge در سال 2016 نزد.

گوگن هیمر اظهار داشت:ما در حال کار با ناشران هستیم تا به محصولی برسیم که برای مصرف کنندگان ارزشمند باشد. تولید هر برنامه ی مفیدی مثل شبکه های اجتماعی، بازیها و چیز هایی مانند اینها نه تنها در آمریکا بلکه در کل جهان ادامه می یابد. هرچه قدر میزان استفاده از "ویندوز 10" بالا برود شکوفایی ویندوز بیش تر میشود. او همچنین گفت: گفتگوهایمان با ناشران فعال و رو به جلو ادامه دارد.

منبع: zdnet.com

ارسال نظر