سال گذشته 150 هزار شغل در فضای مجازی ایجاد شد

رسانه کلیک - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از 150 هزار شغل در فضای مجازی ایجاد شده و خراسان رضوی در یک سال گذشته در این حوزه جزو استان های برتر و فعال می با شد .

سال گذشته 150 هزار شغل در فضای مجازی ایجاد شد

به گزارش کلیک به نقل از قدس آنلاین؛ محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، شامگاه دوشنبه در نشست شرکت ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه ICT استان یزد اظهار داشت: فضای مجازی برای کشور تهدید نمی باشد بلکه باید برای پیشرفت و توسعه کشور از این فضا بهره بگیریم. اگر در این حوزه منفعلانه عمل کنیم فاصله ما با دنیا و ظرفیت های که این فضا برای اشتغال و توسعه ایجاد کرده زیاد می شود و این حوزه یک حوزه نوپا می باشد و باید زیر ساخت های ارتباطی در این حوزه افزایش یابد .

وی عنوان کرد: اگر ما با تکنولوزی روز دنیا مقابله کینم از دنیا عقب می مانیم و امروز باید برای افزایش سهم کشور در این بازار تلاش کنیم نخبگان و جوانان ما نیز در این زمینه مسئولیت بسیاری دارند و این قشر به خوبی از وظایف خود آگاه هستند .

آذری جهرمی تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی در مجلس و دولت و شورای عالی فضای مجازی ایجاد شده و فعالان حوزه آی سی تی باید به این ظرفیت و گفتمان سازی ادامه بدهند و که لازمه این کار، افزایش دانش روز دنیا می باشد .

وزیر ارتباطات ادامه داد: ظرفیت استفاده از فضای مجازی می تواند چند برابر شود و دنیا در حال حاضر رو به جلو در حال حرکت می باشد و در کشور ما زیر ساخت های این امر فراهم نیست و با توسعه زیر ساخت ها ، توسعه دیجیتال و اقتصاد دیجیتال می تواند نهادینه شود.

وی در خصوص ایجاد شغل در فضای مجازی بیان کرد: بستر سازی ایجاد اشتغال در فضای مجازی در کشور ضروری بوده و این ظرفیت می تواند چند برابر شود ما باید زیر ساخت های گسترش این فضا را فراهم سازیم .

وزیر ارتباطات افزود: از سال ۹۳ با حرکتی که دولت در توسعه زیر ساخت های ارتباطی شروع کرد باعث پیشرفت و رشد در این حوزه شدیم و آمار اشتغال در فضای مجازی نشان می دهد که بیش از ۱۵۰ هزار شغل در فضای مجازی ایجاد شده و خراسان رضوی از فعالان این حوزه می باشد و از فرصتی که حوزه فناوری برای ما فراهم کرده باید بیشترین استفاده را برد .

وی در ادامه بر افزایش توان رقابتی و دانش بومی تاکید کرد و اظهار داشت: در عرصه سرویس های اقتصادی قرار نیست رقابت را از بین ببریم و با اعمال قانون و رقابت را سخت کنیم؛ بنابراین اکوسیستم را رعایت کرده و حمایت از شرکت های فعال این حوزه می تواند باعث رشد و توسعه کسب و کار و پیشرفت کشور شود .

وزیر ارتباطات با اشاره به اجرای طرح موفقیت آمیز تکاپو در استان یزد ادامه داد: این طرح برای توسعه اشتغال موثر بوده و موفقیت آن مایه سربلندی همه می باشد و ما فصل جدیدی را با نظام صنفی آغاز کرده ایم و حرکت های رو به جلویی را انجام داده ایم و این کار تا حد بسیاری باعث جلوگیری از فساد شده و این امر برکات زیادی به همراه داشته است.

وی یادآور شد: یزد یک شهر صنعتی و معدنی بوده و یکی از قطب های فعال کشور در حوزه کشاوری می باشد و اما آمار سرمایه گذاری اخیر یزد را بررسی کنیم با وجود بزرگ تر شدن اقتصاد صنعتی و معدنی و کشاورزی با توجه به رشد فناوری و توسعه آمار اشتعال در این حوزه بسیار پائین می باشد و سرمایه گذار ی کمتری صورت گرفته است و این امر به کار کارشناسی بیشتری نیاز دارد .

ارسال نظر