فردا منتظر انتشار بروزرسانی ۴٫۵ کنسول PS4 باشید

کمپانی ژاپنی سونی فردا (۹ مارس مصادف با ۱۹ اسفند) بروز رسانی بزرگ شماره ۴٫۵ کنسول PS4 را به صورت عمومی منتشر خواهد کرد. این بروز رسانی، قابلیت های جدیدی از جمله پشتیبانی از هارد اکسترنال، حالت Boost Mode، پشتیبانی از چت صوتی در برنامه Remote Play را به کنسول نسل هشتم اضافه می کند. همچنین در این بروز رسانی شاهد بهبود رزولوشن تصاویر در هدست واقعیت مجازی پلی استیشن و بهبود عملکرد کنسول خواهیم بود. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

فردا منتظر انتشار بروزرسانی ۴٫۵ کنسول PS4 باشید

این بروز رسانی، قابلیت های جدیدی از جمله پشتیبانی از هارد اکسترنال، حالت Boost Mode، پشتیبانی از چت صوتی در برنامه Remote Play را به کنسول نسل هشتم اضافه می کند. همچنین در این بروز رسانی شاهد بهبود رزولوشن تصاویر در هدست واقعیت مجازی پلی استیشن و بهبود عملکرد کنسول خواهیم بود. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک ، چندی پیش کمپانی محبوب سونی بروز رسانی شماره ۴٫۵ کنسول پلی استیشن ۴ را به صورت آزمایشی در اختیار توسعه دهندگان قرار داد. پس از بررسی های لازم و رفع مشکلات نسخه آزمایشی، سرانجام نسخه نهایی در روز ۹ مارس سال میلادی جاری مصادف با پنج شنبه ۱۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۵ برای تمامی کنسول های PS4 (مدل استاندارد، اسلیم و پرو) عرضه خواهد شد. این خبر ساعاتی پیش توسط سونی به صورت رسمی تایید گردید.

بدون شک بروز رسانی شماره ۴٫۵ کنسول PS4 را می توان جز بروز رسانی های بزرگ این کنسول در نظر گرفت چرا که ویژگی های بسیار زیادی به کنسول شما اضافه خواهد شد. اولین ویژگی جدیدی که در پی این بروز رسانی به کنسول اضافه می شود، حالت Boost Mode نام دارد که فقط برای کنسول پلی استیشن ۴ پرو در نظر گرفته شده است. این قابلیت از بخش تنظیمات قابل فعال سازی است و در صورت فعال نمودن آن، تمامی عناوین ویدیویی که برای کنسول پلی استیشن ۴ پرو بهینه نشده اند و هیچ بروز رسانی خاصی از آن ها جهت اجرای بهتر در این کنسول عرضه نشده است و همچنان دارای فریم ریت پایینی هستند، به صورت خودکار و اتوماتیک بهینه خواهند شد و کیفیت بازی ها به مراتب بهتر از گذشته می شود. البته سونی هیچ تضمینی برای بهبود کیفیت تمامی بازی ها نکرده است.

کمپانی سونی در بیانیه ای در خصوص حالت Boost Mode اعلام کرد:

این قابلیت فریم ریت عناوین ویدیویی را به صورت آشکار افزایش خواهد داد. همچنین باعث پایداری فریم ریت در طول بازی می شود. به علاوه، با توجه به نوع بازی، میزان لودینگ نیز بسته به میزان استفاده از پردازنده مرکزی کاهش چشم گیری خواهد داشت. از بخش تنظیمات > سیستم، شما می توانید این قابلیت ویژه را فعال و یا غیرفعال نمایید.

سونی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد:

البته هیچ تضمینی وجود ندارد که تمامی عناوین ویدیویی از این قاعده پیروی کنند.

ویژگی جدید دیگر این بروز رسانی، بهبود رزولوشن تصاویر ۲ بعدی در هدست واقعیت مجازی پلی استیشن است و باعث شده تا تصاویر واقعی تر از همیشه به نظر برسند. سونی درباره این ویژگی نیز توضیح داد:

اگر شما مشغول تجربه یک عنوان ویدیویی در هدست واقعیت مجازی PlayStation باشید و سپس به صفحه Home (خانه) کنسول PS4 بازگردید، شاید مشاهده کنید که رزولوشن تصاویر در حد نرمال و قابل قبولی نیست و این مورد کمی آزاد دهنده است. اما در بروز رسانی جدید کنسول PS4، این مشکل به طور کامل برطرف گردیده و از این پس شاهد کاهش رزولوشن تصاویر نخواهید بود.

به علاوه، کیفیت تصویر در حالت سینمایی واقعیت مجازی بهبود یافته و اگر تنظیمات صفحه نمایش خود را بر روی سایز نرمال و یا کوچک تر تنظیم کنید، از میزان ۹۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز رسیده است که این امر باعث افزایش کیفیت تصاویر در این حالت می شود.

قابلیت بعدی بروز رسانی شماره ۴٫۵ کنسول نسل هشتم سونی (PS4)، پشتیبانی از هارد های اکسترنال می باشد. این روزها به دلیل افزایش کیفیت محیط بازی ها و استفاده از تکنولوژی جدید پیشرفته باعث شده تا حجم عناوین ویدیویی افزایش پیدا کنند. از آنجا که برای تجربه بهتر عناوین لازم است ابتدا آن ها را در کنسول خود نصب کنید، لذا نصب عناوین از اهمیت بالایی برخوردار است. متاسفانه هارد داخلی برخی از کاربران به دلیل وجود برنامه های مختلف و یا استفاده از هاردهای ۵۰۰ گیگابایتی، این فضا به طور کامل پر می باشد و فضای لازم برای نصب عناوین وجود ندارد. خوشبختانه کمپانی سونی در جدیدترین بروز رسانی کنسول خود، امکان پشتیبانی از هاردهای خارجی را برای کاربران فراهم کرده است. بنابراین، می توانید بازی های خود را بر روی هارد اکسترنال دانلود و نصب کنید و دیگر نگران فضای داخلی هارد خود نباشید.

آپدیت جدید، امکان چت صوتی در برنامه Remote Play ویندوز، مک او اس و دستگاه های اکسپریا را فراهم می کند. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، آیکون میکروفون به منوی پایینی اضافه شده که بازیکنان با کلیک بر روی این آیکون قادر به چت صوتی خواهند بود. در کنار آیکون میکروفون، آیکونی با تصویر تلفن هوشمند به نوار پایین اضافه می شود. این آیکون در صورتی که کاربران از طریق نرم افزارهای PlayStation App و PlayStation Messages وارد حساب کاربری شده باشند، فعال و در غیر این صورت غیرفعال خواهد بود.

در پایان، کمپانی سونی اشاره کرد که برنامه PlayStation Message و PlayStation Communities در سیستم عامل های اندرویدی و آی او اس بروز رسانی خواهند شد. در این بروز رسانی، ویژگی های جدیدی به این نرم افزارها اضافه می شود که جهت مشاهده این ویژگی ها، به بلاگ رسمی پلی استیشن مراجعه کنید.

همان طور که در پاراگراف های بالا عرض کردیم، این بروز رسانی به صورت رسمی در تاریخ ۹ مارس (۱۹ اسفند سال ۱۳۹۵) برای تمامی مدل های کنسول PS4 عرضه خواهد شد. حجم این بروز رسانی فعلا مشخص نشده است. در صورت انتشار جزئیات بیشتر از این بروز رسانی نرم افزاری، رسانه کلیک خبر مربوطه را به طور کامل پوشش خواهد داد. همراه کلیک باشید...

جهت مشاهده لیست کامل تغییرات و ویژگی های بروز رسانی جدید کنسول PS4، می توانید به وب سایت رسمی پلی استیشن مراجعه فرمایید. جهت انتقال به صفحه مربوطه در بلاگ PlayStation، بر روی این نوشته کلیک کنید.

دیدگاه شما در رابطه با بروز رسانی ۴٫۵ کنسول پلی استیشن ۴ چیست؟ آیا ویژگی هایی که در این بروز رسانی به کنسول شما اضافه می شود، رضایت بخش هستند؟ دیدگاه های شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر