نسخه فیزیکی بازی های PS Vita به تاریخ می پیوندد!

رسانه کلیک - روند تولید نسخه فیزیکی بازی های PS Vita از 31 مارس 2019 (پایان سال مالی 2018) متوقف می شود. ظاهرا شرکت سونی از توسعه دهندگان خواسته تا آخرین ورژن بازی های خود را تا 15 فوریه 2019 آماده و منتشر کنند.

نسخه فیزیکی بازی های PS Vita به تاریخ می پیوندد!

به نظر می رسد کنسول پی اس ویتا با بازی هایی مانند Persona 4 Golden هنوز هم علاقمندان را به خود جذب می کند، اما این موضوع برای جلوگیری از مرگ آن کافی نیست. بر اساس گزارش منبع خبری Kotaku، ظاهرا مسئولان سونی در پی ارسال نامه ای به توسعه دهندگان، از آنها درخواست کرده اند تا آخرین نسخه بازی های خود را تا 15 فوریه سال 2019 آماده و عرضه کنند و به این ترتیب، جلوی تولید نسخه فیزیکی بازی های PS Vita از 31 مارس 2019 گرفته می شود.

بد نیست بدانید تولید بازی های دیجیتالی این گجت و عرضه آن در شبکه پلی استیشن (PSN) همچنان تداوم می یابد، اما کارت های حافظه (یکی از دلایل استقبال نه چندان بالا از این کنسول در کشورهای غربی) دیگر تولید نخواهد شد. یکی از دلایل به قهقرا رفتن پی اس ویتا را می توان افزایش بازی های نسخه موبایل و نادیده گرفتن این گجت از سوی بخش اروپایی و آمریکایی کمپانی سونی دانست. از سوی دیگر، این دستگاه همچنین یارای رقابت با بازی های سه بعدی جذابی که برای نینتندو ساخته می شود را نیز ندارد.

آقای شوشی یوشیدا مدیر بازاریابی جهانی شرکت سونی در سال 2015 به این موضوع اشاره کرد که هیچ رقیبی برای پی اس ویتا وجود ندارد؛ حالا جای بسی تعجب دارد که این کمپانی مشهور، تفکر خود را در این زمینه تغییر داده است.

در راستای حذف نسخه فیزیکی بازی های PS Vita در ماه مارس، مسئولان سونی همچنین نام PS3 و ویتا را از لیست بازی های رایگان پلی استیشن پلاس حذف می کنند؛ به این ترتیب دارندگان این گجت تنها قادر خواهند بود تا نسخه های دیجیتالی بازی ها را خریداری کنند.

ارسال نظر