میزان فروش کنسول PS4 به نزدیک 36 میلیون دستگاه رسید!

رقابت شدید میان دو کنسول نسل هشتم کمپانی سونی و مایکروسافت همچنان ادامه دارد. به طوری که کمپانی مایکروسافت و سونی پس از دست یافتن به فروش بالا اقدام به انتشار آمار فروش کنسول خود می کنند تا خود را پیروز این رقابت معرفی کنند.به گزارش کلیک، همان طور که اطلاع دارید، کمپانی مایکروسافت در روز جمعه سیاه سال میلادی 2015، کنسول ایکس باکس وان را با تخفیف بسیار خوبی برای فروش قرار داد و همین امر باعث افزایش میزان فروش این کنسول در جهان مخصوصا در ایالات متحده آمریکا شد. گویا تنها کمپانی مایکروسافت به تنهایی از میزان فروش کنسول خود لذت نمی برد چرا که مدتی پیش کمپانی نامدار سونی اعلام کرد که کنسول پلی استیشن 4 در تعطیلات سال میلادی نو فروش بالایی را تجربه کرده و میزان فروش این دستگاه به بیش از 35.9 میلیون رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

میزان فروش کنسول PS4 به نزدیک 36 میلیون دستگاه رسید!

به گزارش کلیک، همان طور که اطلاع دارید، کمپانی مایکروسافت در روز جمعه سیاه سال میلادی 2015، کنسول ایکس باکس وان را با تخفیف بسیار خوبی برای فروش قرار داد و همین امر باعث افزایش میزان فروش این کنسول در جهان مخصوصا در ایالات متحده آمریکا شد. گویا تنها کمپانی مایکروسافت به تنهایی از میزان فروش کنسول خود لذت نمی برد چرا که مدتی پیش کمپانی نامدار سونی اعلام کرد که کنسول پلی استیشن 4 در تعطیلات سال میلادی نو فروش بالایی را تجربه کرده و میزان فروش این دستگاه به بیش از 35.9 میلیون رسیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

همان طور که در بالا اشاره کردیم، تخفیف ها و عرضه باندل هایی همچون باندل کلکشن فرانچایز محبوب آنچارتد باعث شد که کنسول پلی استیشن 4 مانند سال گذشته فروش بالایی را تجربه کند. طبق آمارهای منتشر شده، تعداد فروش این کنسول نسل هشتم برند سونی تا آخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی به عدد 30.2 میلیون دستگاه رسیده بود. این در حالی است که این دستگاه تنها در ماه دسامبر میلادی 2015 حدود 5.7 میلیون فروش داشته است که این میزان فروش برای کمپانی سونی یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

سوالی که هم اکنون برای شما پیش می آید این است که منظور کمپانی سونی از تعطیلات سال میلادی نو چیست؟ خدمت شما کاربران رسانه کلیک باید عرض کنیم که منظور از تعطیلات سال نو کمپانی سونی، تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵ مصادف با ۱ آذر ماه سال 1394 تا ۲ ژانویه ۲۰۱۶ مصادف با 12 دی ماه سال 1394 در کشورهای ایلالات متحده آمریکا، اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی است. همچنین در آسیا و کشور ژاپن تعطیلات سال نو از تاریخ 23 نوامبر سال 2015 مصادف با 2 آذر سال 1394 شروع می شود و تا 3 ژانویه 2015 مصادف با 13 دی ماه سال 1394 ادامه دارد.

فروش بالای کنسول PlayStation 4 به تنهایی برای کمپانی سونی یک موفقیت محسوب نمی شود چرا که در این ایام میزان فروش بازی های این کنسول نیز افزایش چشم گیری داشته است. بنا به آمارهای منتشر شده، در این ایام حدود 35 میلیون بازی در فروشگاه رسمی کمپانی سونی (پلی استیشن) به فروش رسیده است که این میزان بدون شک یک موفقیت بزرگ ترقی می شود. متاسفانه کمپانی بزرگ سونی تا به امروز پرفروش ترین بازی های کنسول پلی استیشن 4 در تعطیلات سال میلادی نو را اعلام نکرده است. همچنین این کمپانی اطلاعاتی در خصوص میزان فروش کنسول های پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا منتشر نکرد.

علاوه بر این، کمپانی سونی امروز به صورت رسمی اعلام کرد که تعداد کاربران سرویس PlayStation Now در مقایسه با سال قبل با 60 درصد افزایش رو به رو بوده است. متاسفانه اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر در دسترس قرار نگرفته است.

مدیر بخش Sony Computer Entertainment، آقای Andrew House در بیانیه ای در خصوص میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 اعلام کرد:

ما بدون شک بسیار خوش حال هستیم که کاربران زیادی کنسول PlayStation 4 را به عنوان بهترین کنسول بازی انتخاب کردند و این کنسول را در تعطیلات سال نو خریداری کردند و جامعه دارندگان و کاربران PS4 روز به روز افزایش پیدا می کند.

ایشان در ادامه اضافه کرد:

ما همیشه عهد خود را به خاطر داریم و در سال 2016 با عرضه بازی های نوآورانه این کنسول روز به روز بهتر خواهیم کرد و ما در این راه ثابت قدم خواهیم بود.

در ماه دسامبر سال 2015، آقای Shuhei Yoshida، رئیس کل پلی استیشن، اعلام کرد که سال 2016 سال کنسول پلی استیشن 4 خواهد بود. ایشان در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که بهتر است در این سال کنسول PS4 داشته باشید.

همچنین در عوض کمپانی رقیب مایکروسافت نیز از خود واکنشی به نمایش گذاشت و اعلام کرد که سال 2016 یکی از بهترین سال های ایکس باکس خواهد بود و برنامه های بسیار بزرگی برای کنسول ایکس باکس وان دارد. متاسفانه کمپانی مایکروسافت تا به امروز آمار فروش جدید کنسول ایکس باکس وان را اعلام نکرده است و آقای Phil Spencer، رئیس بخش ایکس باکس، مدتی پیش اعلام کرده بود که:

میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 بسیار بالاست و گویا مایکروسافت هرگز به این میزان فروش دست نیابد.

شاید یکی از دلایل اینکه کمپانی مایکروسافت میزان فروش ایکس باکس وان را اعلام نکرده، دلیل پایین بودن فروش آن نسبت به کنسول پلی استیشن 4 باشد. در هر صورت باید منتظر بمانیم و در سال جدید 2016 عملکرد هر دو کنسول نسل هشتم را نظاره کنیم.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با میزان فروش کنسول PS4 چیست؟ آیا مایکروسافت شکست را قبول کرده است؟ سال آینده را برای هر دو کنسول نسل هشتم چگونه ارزیابی می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را حتما در رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

منبع:Gamespot

ارسال نظر