پروژه انحصاری PS4 هیدیو کوجیما برای PC نیز ساخته خواهد شد

این روزها تمامی خبرهای دنیای گیم مربوط به استاد هیدیو کوجیما، خالق بازی افسانه ای و بی نظیر متال گیر سویلد، است! همانطور که اطلاع دارید استاد هیدیو کوجیما چند روز گذشته همراه برخی از همکاران و دوستان خود بنا به دلایلی استودیوی کونامی را ترک کردند.

پروژه انحصاری PS4 هیدیو کوجیما برای PC نیز ساخته خواهد شد

به گزارش کلیک ، طبق گفته ایشان، این ترک به معنی پایان کار اون نیست و بلکه یک شروع جدید محسوب می شود. پس از تایید شدن این خبر توسط هیدیو کوجیما، ایشان استودیو جدید و مستقل خود با نام کوجیما پروداکشنز رونمایی کرد. همچنین وی لوگوی رسمی این استودیو تازه ساخت را معرفی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه بزرگ کلیک باشید.

کمپانی سونی برای افزایش طرفداران و فروش بیشتر پلی استیشن 4 و همچنین برای افزایش بازی های انحصاری این کنسول، به سرعت وارد عمل شد و طبق مصاحبه ای که توسط مدیر کمپانی Sony Computer Entertainment و هیدیو کوجیما انجام شد، قرار شد که این استودیو به صورت مستقل با کمپانی سونی برای ساخت و عرضه بازی های انحصاری همکاری کند. بنا به اطلاعات منتشر شده، این همکاری به این صورت خواهد بود که کوجیما برخی از پروژه های خود را به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه کند.

این خبر منجر به انتشار شایعه های زیادی را در فضای مجازی شد. بسیار از گیمرهای کنسول ایکس باکس وان و همچنین کامپیوترهای شخصی از شنیدن این خبر ناراحت شدند. به همین خاطر سوال های زیادی در شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک از استاد هیدیو کوجیما پرسیده شد که آیا پروژه های استودیوی کوجیما پروداکشنز فقط برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد و یا انحصاری بودن این عناوین به صورت محدود خواهد بود و پس از عرضه بازی برای کنسول پلی استیشن 4، پس از گذشت چند ماه شاهد عرضه این بازی برای سایر کنسول ها و کامپیوترهای شخصی خواهیم بود.

استاد هیدیو کوجما در شبکه اجتماعی توییتر نوشت:

"من استودیوی جدید و مستقلی را با نام کوجیما پروداکشنز تاسیس کردم و در این استودیو قصد همکاری با شرکت سونی و پلی استیشن را دارم. این همکاری هم اکنون به وجود نیامده و من از گذشته نیز با سونی و پلی استیشن همکاری کرده بودم. من در واقع نمی توانم صبر کنم."

پس از انتشار سوال های کاربران در رابطه با انحصاری بودن این عناوین برای کنسول پلی استیشن، استاد کوجیما تصمیم گرفت تا به تمامی شایعات پایان دهد و تصمیم و برنامه خود را برای همه کاربران و گیمرها مشخص کند. ایشان در ادامه صحبت های خود اضافه کرد:

"من بازی ها را برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی نیز منتشر خواهم کرد اما پس از عرضه بازی برای کنسول پلی استیشن!"

بنابراین انحصاری بودن عناوین استودیوی کوجیما پروداکشنز به صورت محدود خواهد بود و پس از گذشت چند ماه این عناوین برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی منتشر نیز منتشر خواهد شد. متاسفانه دارندگان کنسول نسل هشتم کمپانی مایکروسافت، کنسول ایکس باکس وان، هیچ گاه نمی توانند این عناوین را بر روی کنسول خود تجربه کند.

در جلسه پرسش و پاسخ که توسط کمپانی سونی همراه با هیدیو کوجیما برگزار شد، کوجیما به صورت رسمی اعلام کرد که می تواند عناوین را برای کامپیوترهای شخصی نیز منتشر کند. متاسفانه هنوز مشخص نیست که بعد از گدشت چه مدت از عرضه عناوین برای کنسول پلی استیشن، این عناوین استودیوی کوجیما پروداکشنز برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. در این جلسه کوجیما اعلام کرد که عناوین و پروژه های جدید استودیوی Kojima Productions ارتباطی با فرانچایز های Metal Gear و سری کنسل شده Silent Hills نخواهد داشت چرا که صاحب امتیاز این عناوین شرکت کونامی است و کوجیما فقط طراح و خالق این عناوین بوده است.

پس از ترک Hideo Kojima، شرکت Sony Computer Entertainment به صورت رسمی اعلام کرد که همکاری این شرکت با شرکت کونامی به پایان نخواهد رسید و هیچ گونه تغییری در این همکاری به وجود نخواهد آمد. بنابراین باز هم شاهد همکاری سونی و کمپانی کونامی هستیم.

شایان به ذکر است که Hideo Kojima در تاریخ 15 دسامبر سال میلادی جاری همراه برخی از همکاران خود برای همیشه کمپانی کونامی را ترک کردند.

در پایان دیدگاه شما در خصوص عناوین استودیوی Kojima Productions چیست؟ آیا این اقدام سونی و کوجیما پروداکشنز باعث می شود که برخی از دارندگان کنسول ایکس باکس وان به سوی کنسول پلی استیشن هدایت شوند؟ دیدگاه های خودتان را در همین پست به اشتراک بگذارید.

منبع: gamespot

ارسال نظر