فروش پلی استیشن ۴ به رقم ۵۰ میلیون رسید

فروش بی نظیر کنسول نسل هشتم سونی یعنی پلی استیشن ۴ همچنان ادامه دارد و این بار، شاهد رکورد شکنی آن در تاریخ شرکت سونی هستیم. به طوری که چندی پیش کمپانی ژاپنی سونی در بیانیه ای، به صورت رسمی اعلام کرد از زمان عرضه این دستگاه تا روز ۶ دسامبر سال میلادی جاری، بیش از ۵۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ به فروش رفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

فروش پلی استیشن ۴ به رقم ۵۰ میلیون رسید

به طوری که چندی پیش کمپانی ژاپنی سونی در بیانیه ای، به صورت رسمی اعلام کرد از زمان عرضه این دستگاه تا روز ۶ دسامبر سال میلادی جاری، بیش از ۵۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۴ به فروش رفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک ، بر هیچکس پوشیده نیست که کمپانی سونی در نسل هشتم کنسول های بازی، به طور خارق العاده ای قدرت خود را به نمایش گذاشت و در رقابت با کنسول شرکت مایکروسافت، برنده میدان شد. فروش کنسول PlayStation 4 از همان روز های ابتدایی خود بیشتر از کنسول ایکس باکس وان بود و با گذشت زمان شاهد افزایش اختلاف فروش این دو دستگاه بودیم. مشکلات فریم ریت بازی ها که در اوایل زمان عرضه دو دستگاه PS4 و Xbox One حاشیه ساز بودند، باعث شد که مایکروسافت نتواند موفقیت نسل هفتم خود را به نسل هشتم منتقل کند و پیروز میدان باشد. البته کمپانی سونی به لطف همکاری با استودیوی های بازی ساز حرفه ای و عرضه عناوین ویدیویی انحصاری برای کنسول خود، همیشه دل طرفداران را شاد کرده و این امر تاثیر به سزایی به فروش پلی استیشن ۴ گذاشته است.

البته کمپانی مایکروسافت هم برای جلب رضایت مشتریان و کاربران خود، اقدامات ویژه ای انجام داده که از آن ها می توان به عرضه بازی های نسل هفتم بر روی کنسول ایکس باکس وان، تخفیفات گسترده هفتگی و ماهانه، عرضه عناوین انحصاری کنسول Xbox One بر روی رایانه های شخصی ویندوزی (ویندوز ۱۰)، امکان طراحی و شخصی سازی کنترلر دستگاه، ارائه تخفیف های ویژه برای کنسول و عرضه باندل های مختلف، سیاست های جدید در بخش شبکه ایکس باکس لایو، عرضه مدل کوچک یافته کنسول ایکس باکس وان تحت عنوان ایکس باکس وان اس و... اشاره کرد. ناگفته نماند که میزان فروش کنسول نسل هشتم رموندی ها چندی ماهی است که رشد زیادی داشته و اگر به صورت ماهانه میزان فروش این دو کنسول را مقایسه کنیم، مشاهده می شود که کنسول Xbox One در این چند ماه اخیر بیش از کنسول PS4 فروش داشته است.

با همه این ها، در نهایت این کنسول پلی استیشن ۴ است که فروش بیشتری داشته و پرچم دار نسل هشتم به حساب می آید. چندی پیش کمپانی بزرگ سونی آمار جدیدی از میزان فروش کنسول خود را به صورت عمومی منتشر کرد. بنا به گزارش منتشر شده، این میزان به رقم ۵۰ میلیون دستگاه رسیده که در این آمار، میزان فروش دو کنسول جدید پلی استیشن ۴ اسلیم و پلی استیشن ۴ پرو نیز لحاظ شده است.

سونی ضمن انتشار آمار جدید، اعلام کرد که در روز جمعه سیاه میزان فروش کنسول پلی استیشن ۴ رکورد فروش این کمپانی را شکست و بهترین هفته خود را در تاریخ شرکت سونی گذرانده است. همان طور که عرض کردیم، فروش کنسول ایکس باکس وان در روز جمعه سیاه بیش از حد تصور بود و بنا به ادعای یک منبع غیر رسمی، در روز جمعه سیاه، میزان فروش کنسول Xbox One شرکت مایکروسافت بیش از میزان فروش کنسول پلی استیشن ۴ بوده است. متاسفانه هیچ اطلاعات و جزئیات دقیق تری در خصوص این موضوع در دسترس نیست و رموندی ها از میزان فروش و درآمد خود حرفی به میان نزده اند.

ps4-pro

از میزان فروش خود کنسول ها که بگذریم، به میزان فروش نرم افزارها و بازی های ویدیویی کنسول پلی استیشن ۴ می رسیم. بنا به گفته سونی، تا به امروز بیش از ۳۶۹٫۹ میلیون بازی ویدیویی و نرم افزار از طریق شبکه پلی استیشن و خرده فروشان بر روی کنسول PS4 به فروش رسیده است.

آقای اندرو هاوس (Andrew House)، مدیر ارشد بخش سرگرمی های کمپانی سونی، در خصوص رکورد شکنی پلی استیشن ۴ و فروش خارق العاده آن اعلام کرد:

حقیقتا از اینکه جامعه پلی استیشن پس از گذشت ۳ سال از تشکیل آن روز به روز رشد می کند و بازیکنان زیادی به آن اضافه می شوند، خوشحال هستیم. با حمایت طرفداران و کاربران و همچنین شریک هایمان، در سال جاری میلادی (۲۰۱۶) قادر بودیم که از سه محصول جدید پلی استیشن با نام های پلی استیشن ۴ پرو، پلی استیشن ۴ اسلیم و واقعیت مجازی پلی استیشن (PlayStation VR) رونمایی کنیم و آن ها را در بازار جهانی به دست علاقه مندان برسانیم. ما همچنان تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا با عرضه بازی های جدید و فوق العاده، تجربه گیمینگ بی نظیری را به کاربران خود ارائه دهیم و در نهایت، بر روی گسترش روز افزون جامعه پلی استیشن ۴ تمرکز می کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود افزود:

کمپانی سونی با عرضه بازی های جدید که تنها بر روی کنسول پلی استیشن قابل اجرا هستند، به گسترش جامعه پلی استیشن ۴ در سراسر جهان ادامه می دهد.

همان طور که مطالعه کردید، هیچ جزئیات تکمیلی در خصوص میزان فروش و برنامه های آینده کنسول پلی استیشن ۴ منتشر نشده است. شایان به ذکر است میزان فروش کنسول پلی استیشن ۳ در طول عمر خود به رقم ۸۰ میلیون واحد رسید و اگر کمپانی سونی در پی شکستن رکورد نسل قبلی است، باید فروش مقتدرانه پلی استیشن ۴ ادامه دهد چرا که این نسل هنوز ۳۰ میلیون نسخه کمتر از نسل هفتم به فروش رفته است.

در دیگر خبرهای پیرامون کنسول پلی استیشن ۴، بهتر است بدانید که تخفیف های وسوسه انگیز سونی هنوز هم ادامه دارد. اگر به دنبال خرید کنسول پلی استیشن ۴ هستید، خرده فروش بزرگ آمازون هم اکنون باندل بازی Uncharted 4: A Thief's End کنسول PS4 Slim به همراه اشتراک یک ساله پلی استیشن پلاس را تنها با قیمت ۲۶۹ دلار به فروش می رساند.

چند ساعت پیش، کمپانی سونی در بلاگ رسمی پلی استیشن با ارائه تخفیف شگفت انگیز، باز هم قصد افزایش فروش این کنسول را دارد. این شرکت هم اکنون باندل Uncharted 4: A Thief's End کنسول پلی استیشن ۴ اسلیم را تنها با قیمت ۲۴۹ دلار به فروش می رساند. بنا به گفته سونی، این تخفیف از روز ۱۱ دسامبر سال میلادی ۲۰۱۶ (مصادف با یک‌ شنبه ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۵) شروع شده و تا ۲۴ دسامبر (شنبه ۴ دی ماه) ادامه دارد.

ps4-offer

این شرکت در جدیدترین بیانیه ای اعلام کرد:

با توجه به موفقیت چشم گیر و فروش خارق العاده کنسول پلی استیشن ۴ در سراسر جهان و همچنین رکورد شکنی این دستگاه در تاریخ سونی، تصمیم گرفتیم که تخفیف ویژه ای برای این دستگاه ارائه دهیم!

با این حرکت، قیمت کنسول پلی استیشن در اواخر سال میلادی ۲۰۱۶ چیزی در حدود ۵۰ دلار ارزان تر شد و در این در حالیست که رموندی ها کنسول ایکس باکس وان را با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می رساند. باید منتظر ماند تا دید که آیا شرکت مایکروسافت هم برای افزایش فروش دستگاه خود، دست به چنین اقدامی می زند یا خیر! ناگفته نماند که در سال ۲۰۱۵، سونی قیمت کنسول پلی استیشن ۴ را به مدت محدود به مبلغ ۲۵۰ دلار کاهش داد و در پی این حرکت، مایکروسافت نیز قیمت دستگاه ایکس باکس وان را کاهش داد تا در رقابت تنگاتنگ این دو شرکت، موفق تر از همیشه ظاهر شود. با توجه به گزارش منتشر شده از سوی NPD که از بیشتر بودن میزان فروش Xbox One نسبت به PS4 در ماه نوامبر سال جاری خبر می داد، رقابت این دو کنسول در ماه دسامبر به بیشترین میزان خواهد رسید.

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با میزان فروش کلی کنسول پلی استیشن ۴ چیست؟ آیا با عرضه کنسول ایکس باکس اسکورپیو که پروژه بزرگی برای رموندی ها به شمار می رود، همه چیز تغییر می کند و همانند نسل هفتم رموندی ها برنده خواهند شد؟ به نظر شما، میزان فروش این دو کنسول در سال آینده به چه شکل خواهد بود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را در رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر