فروش پلی استیشن ۴ در ژاپن از مرز ۵ میلیون دستگاه گذشت

رسانه کلیک - طبق گزارش گروه تجاری Media Create، میزان فروش کنسول پلی استیشن در کشور ژاپن از مرز ۵ میلیون دستگاه عبور کرده است.

فروش پلی استیشن ۴ در ژاپن از مرز ۵ میلیون دستگاه گذشت

چندی پیش گروه تجاری مدیا کریت در جدیدترین اطلاعیه و گزارش خود اعلام کرد که فروش کنسول های نسل هشتم شرکت سونی در کشور ژاپن سیر صعودی در پیش گرفته و این شرکت موفق به فروش بیش از ۵ میلیون دستگاه در ژاپن شده است. توجه داشته باشید که این اعداد و ارقام مربوط به فروش مستقیم کنسول به مشتریان است و شامل دستگاه های فروخته شده به خرده فروشان و فروشگاهان نیست. با این وجود، گویا ژاپنی ها هم اکنون علاقه زیادی به کنسول نسل هشتم سونی پیدا کرده اند چرا که شرکت مدیا کریت نیز در گزارش خود به گرم گیری این کنسول در میان مردم ژاپن اشاره کرده است.

بر این اساس، تا روز ۲۳ جولای سال میلادی جاری (مصادف با ۱ مرداد ماه سال ۹۶) تعداد فروش تمامی مدل های کنسول پلی استیشن ۴ از جمله پلی استیشن ۴ پرو، اسلیم و استاندارد در کشور ژاپن به رقم ۵,۰۰۲,۳۶۶ رسید. به علاوه، در این گزارش ذکر شده است که سونی در هفته گذشته موفق به فروش بیش از ۳۰,۸۷۸ پلی استیشن ۴ در این کشور شده است که این رقم به خودی خود فوق العاده تلقی می شود.

از کل کنسول های به فروش رفته، میزان فروش مدل استاندارد و اسلیم کنسول پلی استیشن ۴ چیزی در حدود ۴,۶۸۵,۰۶۹ بوده است. این در حالیست که تا به امروز تنها ۳۱۷,۲۹۷ دستگاه پلی استیشن ۴ پرو در کشور ژاپن به فروش رفته است. ناگفته نماند که علت فروش کم کنسول پلی استیشن ۴ پرو در کشور ژاپن، عرضه محدود آن بوده است. به بیانی دیگر، از زمان عرضه PS4 Pro، تعداد محدودی از آن در این کشور موجود بوده و از آنجا که در حال حاضر موجودی این دستگاه در شهرهای ژاپن به اتمام رسیده است، علاقه مندان و طرفداران قادر به تهیه آن نیستند.

پلی استیشن 4

پلی استیشن ۴ در ماه فوریه سال میلادی ۲۰۱۴ رسما در کشور ژاپن منتشر شد. متاسفانه به دلیل نبود عناوین ویدیویی ژاپنی و محلی در زمان عرضه این دستگاه، سونی فروش بسیار ناامید کننده ای را در ماه های ابتدایی تجربه کرد به طوری که شرکت مایکروسافت با عرضه ایکس باکس وان در کشور ژاپن عملکرد بهتری داشت و بازار این کشور را از آن خود کرده بود. لیکن با گذشت زمان و عرضه عناوین ویدیویی محلی نظیر نسخه های جدید سری یاکوزا، Dragon Quest، فاینال فانتزی و... کم کم فروش پلی استیشن ۴ بهتر و بهتر شد. یکی دیگر از دلایل افزایش محبوبیت و فروش این کنسول در ژاپن، کاهش قیمت آن بوده است. همچنین پیش بینی می شود که به لطف عرضه بازی Dragon Quest XI در تاریخ ۲۹ جولای سال میلادی جاری (۷ مرداد ماه سال ۹۶)، فروش فوق العاده کنسول پلی استیشن ۴ در ماه های آینده نیز سیر صعودی خود را حفظ کند.

با اینکه هنوز آمار و ارقام دقیقی از میزان فروش جهانی این کنسول در دسترس نیست اما بهتر است بدانید که بر اساس جدیدترین گزارش، فروش جهانی این کنسول تا تاریخ ۱ ژوئن سال میلادی جاری (۱۱ خرداد ماه سال ۹۶) از رمز ۶۰٫۴ میلیون دستگاه عبور کرد.

در دیگر خبرهای پیرامون کنسول پلی استیشن ۴ می توان به فراخوان ثبت نام برای دسترسی به فریمور ۵٫۰ کنسول اشاره کرد. چند هفته پیش شرکت سونی در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که علاقه مندان و کاربران این کنسول می توانند با ثبت نام در این فراخوان، به نسخه آزمایشی بروز رسانی شماره ۵٫۰ این دستگاه دسترسی داشته باشند. توجه داشته باشید که در حال حاضر این فریمور به صورت آزمایشی برای عده خاصی از کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت و بدون شک با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. سونی با این اقدام قصد دارد که با ارسال بازخوردها از سوی کاربران، مشکلات و باگ های دستگاه را برطرف کرده و نسخه نهایی را بر روی تمامی مدل های کنسول پلی استیشن ۴ عرضه کند.

ارسال نظر