کنسول پلی‌ استیشن ۵ در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد

رسانه کلیک - بر اساس پیش بینی های تحلیل گر مشهور صنعت گیم؛ آقای مایکل پچر، کنسول پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد.

کنسول پلی‌ استیشن ۵ در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد

وی معقد است که این کنسول از قابلیت Backwards Compatible پشتیبانی می کند و تمامی عناوین ویدیویی کنسول پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو بر روی آن قابل اجرا خواهند بود. همچنین این کنسول نسل نهم از نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۴K بهره می برد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

اگر خبرهای دنیای گیم را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که چندی پیش بخش سرگرمی شرکت ژاپنی سونی به صورت رسمی توسعه و عرضه کنسول پلی استیشن ۵ را تایید کرد. البته این خبر چندان تعجب برانگیز نیست چرا که همه ما می دانیم دو شرکت سونی و مایکروسافت در آینده نه چندان دور از کنسول های نسل نهم خود رونمایی خواهند کرد. در طرفی دیگر، ساخت و عرضه کنسول های میان نسلی پلی استیشن ۴ پرو و ایکس باکس وان ایکس که هر دو از قدرتمند بیشتری نسبت به مدل استاندارد بهره مند هستند، تاریخ عرضه کنسول های نسل نهم را تغییر داد.

همان طور که می دانید، شرکت مایکروسافت در اکتبر سال میلادی جاری کنسول میان نسلی خود را با نام ایکس باکس وان ایکس روانه بازار خواهد کرد. این بدان معناست که در آینده نزدیک، خبری از کنسول های نسل نهم نخواهد بود و بازیکنان همچنان به تجربه عناوین ویدیویی نسل هشتم ادامه خواهند داد.

چندی پیش آقای مایکل پچر، تحلیل مشهور صنعت گیم، در مصاحبه ای با وب سایت معتبر Gaming Bolt از پیش بینی های خود در خصوص کنسول پلی استیشن ۵ سخن گفت. ایشان ادعا می کند که کنسول پلی استیشن ۴ پرو، نیمی از قدم رسیدن به کنسول نسل نهم را طی کرده و عرضه این دستگاه، یک کار خردمندانه ای از سوی شرکت سونی بوده است. مایکل پچر در این مصاحبه اعلام کرد:

به راستی که من آقای شان لیدن (Shawn Layden) را دوست دارم! به نظر من، ایشان فردی نیست که بازیکنان و افراد را فریب دهد. کنسول پلی استیشن ۴ پرو (از لحاظ مشخصات فنی و عملکرد) بهتر از کنسول پلی استیشن ۴ است. من معتقد هستم که کنسول پلی استیشن ۴ پرو نیمی از قدم رسیدن به کنسول پلی استیشن ۵ را طی کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد:

من فکر می کنم کنسول پلی استیشن ۵ نیم دیگری از راه است. حال جای بحث دارد که آیا کنسول پلی استیشن ۵ می تواند نیمی از راه رسیدن به کنسول های نسل نهم را طی کند؟ این دستگاه چقدر می تواند سریع و قدرتمند باشد؟ آیا می تواند عناوین ویدیویی را با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن ۴K واقعی اجرا کند؟ آیا می توان تمامی عناوینی که بر روی کنسول پلی استیشن ۴ پرو و مدل استاندارد آن عرضه شده اند را بر روی PS5 تجربه کرد؟ سوال اصلی این است که به نظر من، بله این چنین خواهد بود! اگر کنسول پلی استیشن ۵ بتواند به تمامی این سوالات پاسخ مثبتی دهد، می توان آن را یک نیم قدم کامل دانست.

من پیش بینی می کنم که شرکت سونی کنسولی را خلق کند که از قابلیت Backwards Compatible پشتیبانی کند و تمامی عناوین ویدیویی نسل گذشته بر روی آن قابل اجرا باشند. من فکر می کنم که آقای شان لیدن حقیقت را می گوید.

مایکل پچر پیش بینی کرد که کنسول نسل نهم شرکت سونی یعنی پلی استیشن ۵ در سال میلادی ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. دلیل اصلی عرضه کنسول در سال مذکور، میزان محبوبیت تلویزیون های ۴K در میان مردم است. ایشان در این باره توضیح داد:

به نظر من، کنسول پلی استیشن ۵ در سال میلادی ۲۰۱۸ عرضه نمی شود بلکه در سال های ۲۰۱۹ و یا ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد شد؛ اما احتمال عرضه آن در سال میلادی ۲۰۱۹ بیشتر است. از آنجا که این کنسول نسل نهم از رزولوشن ۴K واقعی پشتیبانی می کند، سونی هم اکنون به دنبال زمان مناسبی می گردد تا این نوع تلویزیون ها در ایالت متحده آمریکا و سایر نقاط جهان به ترتیب ۵۰ و ۳۵ درصد از سهم تمامی تلویزیون های دنیا را به خود اختصاص دهند. به نظر من، در حال حاضر سونی تمامی برنامه های مرتبط با کنسول PlayStation 5 را آماده کرده است.

اینکه کنسول پلی استیشن ۵ قادر به اجرای عناوین ویدیویی با رزولوشن ۴K واقعی و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه باشد، کمی عجیب و غیر منطقی به نظر می رسد؛ اما با این وجود هنوز نمی توان در خصوص سخت افزار و قدرت این دستگاه اظهار نظر کرد. در هر صورت، رقابت سونی با مایکروسافت حتما منجر به پیشرفت های باورنکردنی در کنسول های نسل نهم خواهد شد.

ارسال نظر