بازی PUBG Mobile بیش از 100 میلیون بار دانلود شد!

رسانه کلیک - با توجه به بیانیه جدید شرکت «تنسنت گیمز»، ظاهرا بازی PUBG Mobile بالغ بر 100 میلیون بار از طریق فروشگاه های اپل استور و گوگلی پلی روی گوشی های هوشمند و تبلت ها دانلود شده است.

بازی PUBG Mobile بیش از 100 میلیون بار دانلود شد!

نسخه رایانه شخصی و ایکس باکس وان بازی PlayerUnknown's Battlegrounds از زمان انتشار تا به امروز همواره از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و روزانه میلیون ها بازیکن و گیمر را به خود سرگرم می کند. حال، گویا نسخه موبایلی این اثر ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیست و طرفداران و هواداران بی شماری در دو سیستم عامل اندروید و آی او اس (iOS) تا به این لحظه نسبت به دریافت و تجربه آن کنجکاو بوده اند.

حال چندی پیش شرکت PUBG Corp و «تنسنت گیمز» (Tencent Games) از ثبت رکورد تازه و دستاورد جدید بازی PUBG Mobile خبر دادند! به گفته شرکت ناشر و سازندگان، بازی PUBG Mobile تنها در عرض چهار ماه بیش از 100 میلیون بار بر روی گوشی های هوشمند و تبلت های مبتنی بر سیستم عامل های اندروید و آی او اس دریافت شده است.

بیش از 100 میلیون نفر بازی پابجی را بر روی موبایل ها و تبلت های خود دریافت کرده اند.

نکته جالب گزارش این است که تعداد دفعات دانلود بازی PUBG Mobile در کشورهای پرجمعیت آسیایی نظیر چین، کره جنوبی و ژاپن در این آمار در نظر گرفته نشده است. از این رو، بدیهی است که در صورت لحاظ بازیکنان کشورهای یاد شده، تا به امروز فراتر از 100 میلیون کاربر اندروید و iOS این عنوان ویدیویی محبوب و درگیرکننده را بر روی پلتفرم خود دریافت کرده اند.

جدا از بحث رکوردشکنی جدید نسخه موبایل «پابجی»، شرکت تنسنت گیمز مدعی است که این بازی ویدیویی هم اکنون در بیش از صد کشور دنیا به عنوان برترین و بهترین بازی موبایل از حیث میزان دانلود شناخته می شود که این برتری را مدیون سبک جدید و مهیج «بتل رویال» (Battle Royale) است. هرچند، این موضوع صرفا به هفته اول عرضه بازی محدود شده و این رکورد برای کل دوره انتشار آن (چهار ماه) صادق نیست.

توجه داشته باشید این گزارش بدان معنا نیست که بازی PUBG Mobile در گوشی های هوشمند و تبلت ها بیش از 100 میلیون بازیکنان فعال دارد، چرا که تعداد دانلودها و تعداد کاربران فعال دو آمار کاملا متفاوتی بوده و ممکن است عده محدودی از بازیکنان و کاربران به تجربه این اثر علاقه مند شوند.

در همین رابطه، شرکت تنسنت گیمز اشاره ای هم به تعداد بازیکنان فعال بازی موبایل پابجی کرد. بر این اساس، گفته شده روزانه چیزی در حدود 14 میلیون بازیکن به تجربه این عنوان ویدیویی بر روی پلتفرم گوشی های هوشمند و تبلت ها می پردازند که این رقم به خودی خود رقم بزرگ و قابل توجهی برای یک اثر ویدیویی موبایلی تلقی می شود و نشان از محبوبیت فوق العاده زیاد آن دارد.

در ادامه، آقای وینسنت وانگ (Vincent Wang)، مدیر ارشد بازی موبایل پابجی، وعده داد که در طول سال جاری میلادی، محتویات بیشتری را در اختیار بازیکنان و طرفداران قرار می دهد. وی در تازه ترین بیانیه خود چنین نوشت:

ما همچنان به پشتیبانی از بازی PUBG Mobile ادامه می دهیم و در طول سال جاری میلادی محتویات بیشتر و صدالبته جدیدی را به دست بازیکنان و گیمرها می رسانیم.

متاسفانه شرکت تنسنت گیمز و PUBG Corp هیچ گزارشی از میزان درآمد حاصل از سیستم پرداخت درون برنامه ای بازی موبایل پابجی ارائه نکردند. با این حال، تحقیقات و بررسی های شرکت تحلیلگر SensorTower نشان می دهد که این عنوان به لطف انتشار حالت جدید رویال پس (Royale Pass)، روزانه بالغ بر 650 هزار دلار برای سازندگان و شرکت ناشر درآمدزایی می کند. البته فراموش نکنید که این آمار به صورت رسمی توسط توسعه دهندگان تایید نشده و متناسب با تعداد بازیکنان و برخی شواهد دیگر تخمین زده شده است.

فورت نایت در برابر پابجی؛ ظاهرا فورت نایت محبوب تر و پردرآمدتر است!

لازم به یادآوری است که چند هفته پیش، شرکت اپیک گیمز از دستاورد تازه نسخه موبایل بازی محبوب «فورت نایت»، رقیب سرسخت و جدی بازی PUBG، سخن گفت و تعداد دفعات دریافت این عنوان ویدیویی فقط و فقط بر روی آیفون و آیپد را بیش از 100 میلیون بار اعلام کرد. این در حالی است که بازی موبایل پابجی هم اکنون در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است.

به علاوه، شواهد امر گویای این موضوع است که بازی فورت نایت روزانه چیزی در حدود 2 میلیون دلار از بخش پرداخت های درون برنامه ای درآمد دارد و به تازگی درآمد کلی آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

بازی PUBG Mobile

برای آن دسته از افرادی که هیچ اطلاعاتی در خصوص بازی پابجی ندارند، عرض می کنیم که ماجرا عنوان PlayerUnknown's Battlegrounds از این قرار است که در هر بازی شما به همراه 99 بازیکن دیگر توسط هواپیما وارد یک جزیره نسبتا بزرگی می شوید که سلاح، مهمات و تجهیزاتی به صورت اتفاقی توزیع در سرتاسر آن شده است. حال شما و سایر بازیکنان بدون هیچ سلاحی وارد این جزیره می شوید و به محض فرود آمدن، باید سلاح و مهمات خود را پیدا کنید، در مکان مناسبی مخفی شوید و برای حفط جان خود، به آرامی 99 بازیکن و گیمر دیگر را نابود کنید.

بنابراین، این عنوان 99 بازنده و یک برنده خواهد داشت که برای پیروزی باید با همه بازیکنان مبارزه کنید. البته، هرچه تعداد بازیکنان زنده در بازی کمتر می شود، مقیاس نقشه بازی نیز به صورت تدریجی کاهش می یابد تا رفته رفته به هیجان آن افزوده و بقا در آن سخت تر از قبل شود.

شایان ذکر است؛ نسخه «دسترسی زودهنگام» یا همان Early Access بازی PUBG در تاریخ سوم فروردین ماه سال 96 (23 مارس سال میلادی 2017) به صورت انحصاری بر روی پلتفرم پی سی منتشر شد. سپس با همکاری سازندگان با شرکت بزرگ مایکروسافت، این عنوان ویدیویی با فاصله کمتر از یک سال از انتشار خود، در روز بیست و یکم آذر ماه سال گذشته (12 دسامبر سال میلادی 2017) به دست کاربران و دارندگان کنسول های ایکس باکس وان رسید.

بازی PUBG Mobile

در نهایت، شرکت PUBG Corporation برای خلق و ساخت نسخه موبایل بازی پابجی با شرکت Tencent Games که تجربه فراوانی در توسعه و انتشار بازی های موبایلی دارد، وارد همکاری شد و برای اولین بار در روز بیست و هشتم اسفند سال گذشته (19 مارس سال جاری میلادی) سبک بتل رویال بازی پابجی را به دنیای گوشی های هوشمند وارد کرد. از این رو، این عنوان ویدیویی پرطرفدار هم اکنون بر روی دو سیستم عامل اندروید و آی او اس (iOS) به صورت رایگان در دسترس قرار دارد.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی PUBG Mobile و موفقیت های پی در پی حالت بتل رویال چیست؟ شما چه انتظاراتی از محتویات آینده این عنوان ویدیویی دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر