تظاهرات برای حمایت بیشتر از اپل

چند روز پیش هم خبر دادیم که اپل قصد دارد کار را به کنگره و مجلس بکشد تا شاید بتواند با لابی گری این ماجرا را بیش از انتظار بزرگ شده، به نفع خود تمام کند.

تظاهرات برای حمایت بیشتر از اپل

به گزارش کلیک، در پی تظاهرات محدودی در هفته گذشته در کالیفرنیا، اجتماعات از آلبوکورکی (Albuquerque) به واشنگتن، برای حمایت از تاکید اپل مبنی بر این که موافقت با تقاضای کمیته امنیت، اطلاعات میلیون ها کاربر را به خطر می اندازد، کشیده شد.
گزارش شده که جمعیت زیادی در برابر فروشگاه های اپل در بوستون، پورتلند، رنو، سیاتل و لس آنجلس جمع شده اند، مخالفان تی شرت ها و پلاکاردهایی با شعارهایی بر روی آن مانند "وارد گوشی هایمان نشوید" دارشتند. یک اجتماع در فروشگاه مرکز شهر سانفرانسیسکو، مکان اعتراض هفته قبل، حدود 40 معترض و 20 عضو مطبوعاتی داشت که از بعد ازظهر شروع شد و تا غروب ادامه پیدا کرد.

5
رینی ریت (Rainey Reitman) رئیس موسسه الکترونیک مرزی به کالت مک (Cult of Mac) گفت: "ما نگران این موضوع هستیم که اگر اپل امنیتش را در مقابل درخواست FBI کاهش دهد، می تواند مقدمه خطرناکی باشد که در هر مورد پیش رویی، چه توسط دولت آمریکا چه توسط نهادهای بین الملل، و یا رژیم حاکم که به دنبال راهی برای دسترسی به اطلاعات ما است، از آن استفاده شود. همچنین نگرانیم که این کلید، زمانی که ایجاد شود، راه ورودی برای هکرها باشد که ممکن است بخواهند به اطلاعات ما دست پیدا کنند یا به هر طریق دیگری می تواند مورد سواستفاده قرار گیرد. به نظر ما ناخوشایند است که دولت از شرکت فناوری ای بخواهد که امنیت شان را به هر دلیلی کاهش دهند."
موج جدیدی از اعتراضات یک هفته بعد از حکم ایالتی آمریکا مبنی بر اجبار اپل برای همکاری با FBI در باز کردن آیفون تیرانداز مشکوک، سید رضوان فاروک (فرخ) در منطقه سن برناردینو، شکل گرفت. اپل سریعا به منظور مخالفت با حکم دادگاه نامه سرگشاده ای به مشتریانش فرستاد. شرکت می تواند تا 26 فوریه پاسخ قانونیش را بدهد.

4
در این میان دادگستری آمریکا به دنبال حکم دیگری است تا بتواند اپل را مجبور به همکاری با بازرسان ایالتی، برای استخراج اطلاعات از 12 آیفون پنهان دیگر که ممکن است اطلاعات مرتبط با جرم در آن ها باشد، کند.
12 مورد دیگر، به ظاهر مشابه نمونه سن برنادینو هستند که تعقیب کنندگان در آن جست وجو کردند تا از مصوبه تمام حکم ها استفاده کنند تا اپل را مجبور به همکاری کنند، اما هیچ کدام از آنها در ارتباط با تروریسم نبودند و بیشتر آنها دارای نسخه قدیمی تر از نرم افزار IOS بودند.

چند روز پیش هم خبر دادیم که اپل قصد دارد کار را به کنگره و مجلس بکشد تا شاید بتواند با لابی گری این ماجرا را بیش از انتظار بزرگ شده، به نفع خود تمام کند.

منبع: macrumors

ارسال نظر