Librem 5 گوشی فوق امنیتی شرکت پیوریسم دارای سیستم عامل لینوکس است

رسانه کلیک - شرکت پیوریسم (Purism) در نظر دارد گوشی Librem 5 را با سیستم عامل لینوکس PureOS و ضریب امنیتی فوق‌العاده بالا به بازار عرضه کند.

Librem 5 گوشی فوق امنیتی شرکت پیوریسم دارای سیستم عامل لینوکس است

شرکت Purism درست پس از عرضه لپ تاپ های لینوکسی و ضد هک خود که سال گذشته با استقبال شدید مردم همراه شد، اعلام کرد که بودجه ۱٫۵ میلیون دلاری بابت تولید گوشی هوشمند Librem 5 را بدست آورده است.

بر اساس اعلام این شرکت آمریکایی مستقر در سانفرانسیسکوی جنوبی، لیبرم ۵ از همه لحاظ امنیت کاربر را برقرار می‌کند و این ویژگی را مدیون سخت افزارهای منحصر به فرد، پشتیبانی از پلتفرم لینوکسی PureOS و کدهای برنامه نویسی ضد هک مرتبط با شبکه های ارتباطی است.

برخی از کارشناسان گفته اند عرضه گوشی با چنین سطح امنیتی در نوع خود جذاب است، اما به نظر می‌رسد صاحبان لیبرم ۵ از یک سری اپلیکیشن های محبوب و حتی سرویس های پر مخاطب گوگل، فیس بوک، توییتر و غیره محروم شوند. این در حالی است که پیوریسم اعلام کرده که گوشی Librem 5 مثل گوشی های هوشمند دیگر هزاران اپلیکیشن کاربردی را در بر می‌گیرد و از شبکه های ارتباطی نسل دوم، سوم و چهارم برای برقراری مکالمات صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که این موبایل ۶۰۰ دلاری قرار است در ژانویه ۲۰۱۹ به کشورهای مختلف صادر شود؛ ضمن اینکه کاربران حرفه‌ای تر می‌توانند از باندل های متنوع این گوشی شامل مانیتور، صفحه کلید و ماوس بهره‌مند شوند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که رقابت با دکس (Dex) سامسونگ گلکسی S8 (فناوری که گوشی را به پی سی تبدیل می‌کند) برای Librem 5 کار چندان دشواری نباشد!

گرچه این گوشی کاربران خاصی را هدف قرار داده و به گفته شرکت پیوریسم هرگز قصد ندارد کل سهم بازار فروش گوشی های هوشمند را به چنگ آورد، اما برآورده کردن نیاز کاربران این روزها کار چندان راحتی نیست و باید منتظر ماند تا دید گوشی Librem 5 در عمل می‌ تواند رگ خواب کاربران را بدست آورد یا خیر.

ارسال نظر